Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Pravda o valivom odpore ( citujem Schwalbe ):

Širšie plášte poskytujú lepšiu kontrolu, viac komfortu a viac radosti. Tento fakt sa presadil v posledných rokoch. Toto ale nezaujíma športového inžiniera Petra Nilges. Jemu ide o rýchlosť.

Náruživý ligový závodník chcel vedieť, s akou šírkou a akým tlakom bude v teréne najrýchlejší. Pre svoju dizertačnú prácu Valivý odpor v teréne meral pri 300 testovacích jazdách s SRM kľukami presnú spotrebu energie. Na ceste, štrku a lúke skúmal tri rozličné plášte v troch šírkach pri tlaku 1.5 , 2,3 a 4 bary. Výsledok bol jednoznačný. Vysoký tlak vzduchu zvyšuje rýchlosť iba na ceste. V teréne je valivý odpor o to nižší, o čo je širšia pneumatika a nižší tlak. To platí o tvrdých štrkových terénoch ako aj o mäkkých lesných a lúčnych terénoch. Až 40 W sa dá takto ušetriť v extrémnom teréne.

Vysvetlenie: Plášť s nižším tlakom vzduchu sa dokáže lepšie prispôsobiť terénnym nerovnostiam. Menej sa ponára do terénu. Celý systém je tým menej brzdený.

ČO SI O TOM MYSLÍTE :?:
Zobraziť komentár 01.07.2007 - 11:23:05
00
ked to zistili, asi je to pravda....:) ale ved to som vedel uz davno....na cestu nabombovat duse a do terenu kusok upustit :)
Zobraziť komentár 01.07.2007 - 11:29:14
00
ja odkedy mam sirsi plast KENDA 2.10 slapem lepsie rychlejsie vecsia istota a halvna HUČí to........co sa mi paci :twisted: :twisted: :twisted:
Zobraziť komentár 01.07.2007 - 12:33:11
00
cim viac ti to huci, tym ides rychlejsie :roll:
Zobraziť komentár 01.07.2007 - 13:43:00
00
cim viac ti to huci, tym ides rychlejsie :roll:


žeby rýchlosť zvuku ? :lol:
Zobraziť komentár 01.07.2007 - 15:41:44
00
moze to byt pravda ale myslim ze na tvrdej utlacenej ceste sa ti nijaky plast nezabori :wink: , v takom pieskovom terene moze byt :shock:
Zobraziť komentár 01.07.2007 - 17:10:30
00
jasnacka,mam NN 2.25,ale stale to nieje ono,chcelo by to 2.40 alebo Big Betty :twisted:
Zobraziť komentár 01.07.2007 - 18:21:52
00
Keď budem dôchodca dúfam, že už budú vymyslené také plášte, ktoré sa sami automaticky prispôsobujú aktuálnemu povrchu a menia svoju šírku a vzor.

Dovtedy to neriešim a jazdím 2.1 palcové s poriadnym vzorom, na cesty aj terén, mokro aj sucho. Nato som príliš lenivý aby som menil plášte podľa situácie a nemám vlastné depo s mechanikmy ako má Michal Schumacher. :lol:
Zobraziť komentár 01.07.2007 - 20:39:32
00
jasnacka,mam NN 2.25,ale stale to nieje ono,chcelo by to 2.40 alebo Big Betty :twisted:


Az tak VELKA nie...

www.pbase.com

Ostatni: http://www.pbase.com/archer13/nobby_nic
Zobraziť komentár 01.07.2007 - 21:10:08
00
myslím, že to funguje: mal som 1,9 a teraz mám 2,1 ( podhustený ) :D , v teréne to frčíííí oveľa lepšie :twisted:
Zobraziť komentár 02.07.2007 - 13:26:40
00
Ja som dlho chalanom hovoril ze sirka plasta neovplivni valivy odpor tak ako to ze si kupia dh duse ktore maju pol kila, alebo rafy ktore maju snad tonu...
Zobraziť komentár 02.07.2007 - 15:20:29
00
cr4zyfoX...valivý odpor je jedna vec. Váha druhá.
Zobraziť komentár 02.07.2007 - 20:34:39
00
cr4zyfoX...valivý odpor je jedna vec. Váha druhá.


jasne ale velice to suvisi, cim mas tazsie koleso tym mas mensiu akceleraciu a vacsiu zotrvacnost, no mozes to kompenzovat sirkou plasta a naopak...
Zobraziť komentár 02.07.2007 - 20:54:20
00
Náruživý ligový závodník chcel vedieť, s akou šírkou a akým tlakom bude v teréne najrýchlejší. Pre svoju dizertačnú prácu Valivý odpor v teréne meral pri 300 testovacích jazdách s SRM kľukami presnú spotrebu energie. 1


Ten ma ale stastie...taka coolova tema na dizertacnej praci sa len tak casto nevidi
....zajazdil si na biku a este mu za to dali aj druhy titul za meno :lol:
Zobraziť komentár 11.07.2007 - 23:24:43
00
ja mam teraz 2.35, na ceste to je traktor, ale v terene dobre.
Zobraziť komentár 12.07.2007 - 01:21:33
00
keyboard_arrow_up