canopus zase zaťal.

Na začiatok stačí "obyčajný" bicykel. Kto vie, či ostane len pri cestnej cyklistike, či ho nezačne baviť horská alebo alebo... Je zbytočné kupovať ako svoj prvý
bicykel drahý "superšporťák". Na prvých tréningoch v klube alebo na prípadných prvých pretekoch, kým sa naučí jazdiť v balíku je lepší lacnejší stroj. Ak sa vyváľa v hromadnom páde, tak kedy bude mať väčšiu škodu? Okrem toho, kto má kondíciu vyhrá aj na 15 kilovom železe. A kto nemá, tak mu nepomôže ani 3 kilový lietajúci tanier.

V prvom roku si len postupne objasní rozsah a odstupňovanie prevodov, optimálne vyladenie bicykla...typ sedla, typ radenia, tvar riadítok, dĺžku kľúk, prevodníky, kazetu... Na drahom stroji to aj viac stojí. Ak sa mu nepodarí kompletné vyladenie už pri kúpe nového bicykla, tak bude len zbytočne vyhadzovať ďalšie peniaze počas prvého roka, kým si ho nezoptimalizuje pre svoje telo. Takže na drahé fajnšmekroviny má čas zo dva - štyri roky, kým nebude vedieť presne čo chce na základe skúseností, kondície, peňazí a času.
bestrafer, jednoznačne zháňaj v okolí cykloklub. Sám alebo s pár kámošmi "amatérmi" sa samozrejme dá trénovať, ale tie typické intervaly, ktoré sú nevyhnutné na zvyšovanie rýchlosti či sily v kopcoch treba jazdiť so skúsenejšími, resp. s výkonnostne o niečo lepšími jazdcami. Ak sa na tréningoch "motá" aj tréner, tak si všíma aj štýl jazdy jazdcov a to čo robia (dobre či zle) a postupne im to objasňuje.

Takže veľa šťastia a pevnej vôle.