Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Dobrý deň,
pripájam sem netradičný príspevok, ale verím, že stále v súlade s pravidlami.
Študujem na priemyselný dizajn na Fakulte architektúry a dizajnu STU a riešim diplomovú prácu na tému elektrobicykle. V práci sa sústreďujem hlavne na nabíjanie elektrobicyklov a ťažkosti spojené s nabíjaním, pre ktoré ako odpoveď navrhujem produkt.
Chcela by som Vás poprosiť o vyplnenie dotazníka, ktorý mi pomôže pri analýze a navrhovaní produktu.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd0ggaXjTqyY_kRenHkvEGCHv4ak23mI9c5FBtYJqSXWCyvDg/viewform?usp=sf_link

Ak máte iné postrehy, otázky alebo skúsenosti, ktoré súvisia s nabíjaním a elektrobicyklami, tak mi ich kludne napíšte a môžeme viesť aj diskusiu. Každá odpoveď je cenná, ďakujem
Zobraziť komentár 03.03.2025 - 15:28:20
02
ahoj, odo mňa to máš, pár postrehov k dotazníku:
"Ako často nabíjate elektrobicykel? " - niekto jazdí viac, niekto menej, tu by možno bolo lepšie pripraviť iné odpovede, ak to korenšponduje so zadaním - po každom výjazde, pred každým výjazdom, podľa potreby atď.
"Kapacita, výrobca batérie bicykla" - takto narýchlo - 504, 630Wh Shimano, 400, 500, 600, 625, 750, 800Wh Bosch, 504, 630Wh Darfon, 720, 750Wh Simplo, 500, 700Wh Specialized resp. Brose, potom sú baterky Bafang, Yamaha, kapacity neviem z hlavy - toto sú také najčastejšie sa vyskytujúce
"Čas nabíjania batérie" - z 0 na 100% je to 4 až 7 hodín podľa kapacity a nabíjačky, nabíjačky sú najčastejšie 2A a 4A, pri Bosch 750Wh baterke a 4A nabíjačke je to presne 20% za hodinu + nejaký ukončovací proces cca polhodinu
"Pripojenie" - každý výrobca má iný konektor a to je najväčší problém nabíjania niekde na výjazde
Zobraziť komentár 04.03.2025 - 06:25:31
03
Ahoj, ďakujem.
Možno by bolo fajn, keby pre predstavu upresním čím sa zaoberám. V rámci tejto témy navrhujem niečo ako "charging hub", ktorý bude kompatibilný takmer s každou batériou. Pracujem ale s tézou, že užívateľ môže nechať bicykel v garáži, v spoločných priestoroch v bytovke alebo hocikde, kde je pre neho miesto, pričom nie vždy na tomto mieste musí byť elektrika alebo vhodné podmienky pre batériu (vlhkosť , teplota). Preto pri bicykloch, ktoré majú možnosť vybrať batériu - by si ju užívateľ vybral a nabíjal mimo bicykla.
Frekvencia nabíjania je pre mňa dôležitá z hľadiska toho - ako často bude tento produkt využitý. Pracujem aj s možnosťou, že niekto napríklad nejazdí celú zimu a baterky by tam mohli byť elegantne odložené pri izbovej teplote. Pre kontrast beriem v úvahu aj niekoho, kto nabíja každý deň. Kapacity a výrobcov batérii riešim v teoretickej časti, ale v ideálnom prípade si tam vie dať niekto aj 400wh a aj 750wh baterku. Najväčší problém sú práve konektory a rozdielne veľkosti batérii, ktoré som riešila veľmi dlhú dobu, ale postupne prichádzam na riešenie.
Ale áno, možnosť "podľa potreby" pri nabíjaní určite chýba, veľa ľudí mi ju tam dopísalo :)
Zobraziť komentár 04.03.2025 - 09:43:35
01
Čo sa týka tých spoločných priestorov v obytnom dome, moc by som sa do toho nehrnul z obavy z požiaru. Nehovoriac o nabíjaní repasovaných akumulátorov. Buchnúť to môže aj inde, ale proces býva "pod dozorom", čo aj nepriamym, napr. tech. miestnosť pri recepcii apod.
Zobraziť komentár 04.03.2025 - 10:10:58
00
A tvar konektoru nie je problém,problém je BMS co stráži baterku každý výrobca ma svoj "systém "
Zobraziť komentár 04.03.2025 - 10:15:25
00
Nechcem kaziť radosť a brzdiť nadšenie, skôr držím palce, ale o univerzálnu nabíjačku/nabíjaciu stanicu sa snažili ďaleko väčšie kapacity a zahučali... Tak ako píše kolega nado mnou, problém nie je v konektore, ale v nekompatibilite systémov... Takže zatiaľ jediná 100% univerzálna nabíjacia stanica je veľa klasických zásuviek pokope s tým, že každý si nosí vlastnú nabíjačku...
Zobraziť komentár 04.03.2025 - 10:41:30
01
arrow_leftNazgul napísal:
Nechcem kaziť radosť a brzdiť nadšenie, skôr držím palce, ale o univerzálnu nabíjačku/nabíjaciu stanicu sa snažili ďaleko väčšie kapacity a zahučali... Tak ako píše kolega nado mnou, problém nie je v konektore, ale v nekompatibilite systémov... Takže zatiaľ jediná 100% univerzálna nabíjacia stanica je veľa klasických zásuviek pokope s tým, že každý si nosí vlastnú nabíjačku...


...keby aspoň výrobcovia svoje vlastné produkty robili kompatibilnými...
Zobraziť komentár 04.03.2025 - 14:35:12
01
arrow_leftrs955i napísal:
A tvar konektoru nie je problém,problém je BMS co stráži baterku každý výrobca ma svoj "systém "

bms musi byt v baterii, nie v nabijacke
Zobraziť komentár 04.03.2025 - 14:45:15
00
Veď aj je a nedovolí čímkoľvek nabjať
Zobraziť komentár 04.03.2025 - 15:43:31
00
Áno, rozumiem. Toto bola aj jedna z mojich obáv, nemôžem nabíjať tie batérie hocijak. Ale aktuálne mám rozpracovaný koncept produktu, do ktorého sa vkladá batéria a vkladám tam aj nabíjačku. Čiže ak mám shimano batériu - nabíjam ju *v tom mieste/produkte* cez moju shimano nabíjačku. Ide mi o to, že nemusím mať niekde hodenú nabíjačku a batériu, káble budú jeden cez druhý, môžem mať na to všetko miesto a pred odchodom si batériu vezmem a po príchode ju vrátim naspäť nabíjať, alebo ak je nabitá tak len odložiť.
Zobraziť komentár 04.03.2025 - 16:22:44
00
....ale väčšina ludí nabíja bateriu na bicykli....nie mimo bicykla
Zobraziť komentár 04.03.2025 - 17:20:13
01
To je v poriadku, moja práca sa sústreďuje na nabíjanie batérie mimo bicykla a vo výskume riešim benefity, ktoré to môže priniesť. Taktiež môže nastať situácia ak má niekto náhradnú batériu, ktorú bude mať iba niekde položenú, možno... aj takéto niečo beriem v úvahu a preto sa na to aj pýtam v dotazníku.
Zobraziť komentár 04.03.2025 - 18:29:06
00
V podstate "dokovaciu stanicu"

Danka,
* Uvazujete aj nad tym, ze by ste tam mali moznost nastavit automaticke nabijanie v nejakom urcenom case?
napr. cez aplikaciu v mobile?
* pripadne nabitie na urcite nastavene % (napr. 80%)

Vela ludi napr. v zime nejazdi resp. jazdi menej.
Odporuca sa nechat nabitu bateriu na 50-60% kvoli zivotnosti baterie ci bezpecnosti.
Cize neprebijat na 100% ked nepojdem na bike napr. tyzden, ci viac

napr.
* "zimne nabijanie" nabije baterku na 50-60% a vypne nabijanie.
* viem, ze napr, za dva dni pojdem na e-bike lebo hlasia pekne pocasie a nastavim si v apke nabitie napr. o 6:00 rano v den vyjazdu.

rano vstaneme, najeme sa pripravime sa a len vezmeme nabite baterky, hodime do E-biku, kt. mame bud doma, ci v kocikarni a ideme.
Zobraziť komentár 04.03.2025 - 19:14:46
14
V aktuálnom stave nemám v koncepte integrovanú žiadnu smart technológiu, ale myslím si, že by sa pre to miesto našlo, je to super point... budem nad tým uvažovať, ďakujem!
Zobraziť komentár 04.03.2025 - 20:07:40
00
Takže ak som to správne pochopil, vymýšľa sa iba krabica, do ktorej sa bude dávať nabíjačka a baterka?
Zobraziť komentár 05.03.2025 - 08:33:48
01
keyboard_arrow_up