Evoc je možno značka, o ktorej ste doteraz nepočuli. Táto firma však posúva hranice toho, čo batoh, špeciálne vyrobený pre celodenný trip na biku, vie dokázať.
Prvýkrát, keď som ho uvidel, ostal som ohromený z toho, aký je obrovský. Avšak, keď som ho skúsil, už sa nezdal taký mohutný, pretože perfektne sedí na chrbte a sám o sebe nie je ťažký. Na prvý pohľad je jasné, že ide o batoh na celodenné výjazdy na biku, ktoré sú vhodné hlavne pre enduro, alebo multi-dňový výlet.
Jeseň je už pomaly za nami a zima sa blíži. Tí, ktorí sa nechcú vzdať svojho obľúbeného koníčka v tomto období, by mali trochu zbystriť pozornosť. Testovaný cestný plášť je v podstate špeciál práve pre nastávajúce obdobie a v 28 mm rozmere ponúka naozaj veľmi zaujímavé vlastnosti. Veď práve vhodne zvolené plášte majú na celkovú jazdu najväčší vplyv...
Už dávno neplatí, že ženský bicykel je ten s trubkou „dole“ a mužský s trubkou hore. Aj výrobcovia už začínajú chápať, že nežnejšie pohlavie má tiež záujem o kvalitné, spoľahlivé a v neposlednom rade dobre vyzerajúce prostriedky na bikovačku. Aj my sa chceme predsa baviť, užívať si... a tiež sa páčiť :-). Zatiaľ, čo v kategórii mužských MTB si pri toľkom množstve človek takmer nevie ani vybrať, u nás je to bieda. Nehovoriac o rozmeroch 27,5“. Lepšie časy však svitajú aj nám, dámam.
Celkom ma potešila správa, že na ceste ku mne je legenda, ktorá je v ponuke Specialized už hádam viac ako 30 rokov. O to viac, že už nejaký ten čas jazdím Stumpjumper FSR Expert Carbon Evo 29 2014, s ktorým som si za viac ako rok užil neskutočnej zábavy. Bude to tak aj s týmto najnovším modelom?
Značka Vredestein je určite viac známa motoristickým fanúšikom ako bikerom. Avšak plášte Vredestein ponúkajú vysoký štandard kvality aj pre bikerov, ako napr. - väčšina plášťov ponúka vyššie TPI, všetky plášte sú konštruované s ochranou proti defektu, všetky plášte určené pre rekreáciu a dopravu majú štandardne reflexné boky. Zo začiatku som bol aj ja nedôverčivý k tejto značke, ale po prvej jazde na traily všetky tieto obavy opadli.
Na pár dní sa nám dostal do redakcie celoodpružený ebike CUBE STEREO HYBRID so zaujímavými parametrami: hmotnosť 22 kg, pruženie 120 / 120, krútiaci moment 75 Nm, prevod 1x11 a cena 4 699 eur. Ako sa jazdilo s pomocou batérie, a aké boli prvé dojmy?
Všetky produkty v dnešnom teste sú vyrobené z materiálu s názvom Nanoflex. O čo vlastne ide a čo sa skrýva za tajuplným názvom? V podstate za tým celým stojí snaha čo najlepšie skĺbiť dve protichodné vlastnosti – vodeodolnosť a priedušnosť.
Občas sa stane, že ma nejaký produkt upúta hneď na prvý pohľad. To platí aj v prípade vesty, od u nás trochu menej známej značky, Louis Garneau. Človek by si v dnešnej dobe myslel, že na veste už nie je pomaly čo zlepšovať, no stačí jeden šikovný nápad a hneď sa veci majú trochu inak...
Prší, neprší, fúka, nefúka - a chce sa mi vlastne vôbec? Aj tak neviem čo si mám obliecť a než vyberiem vhodný variant, už je zase inak. Kašlem radšej na to :-). To je celkom častý scenár (samozrejme trošku zveličený) v prípade prechodného obdobia akým je jar alebo jeseň.
Francúzska firma Hutchinson nie je na poli plášťov žiadny nováčik. Veď názov Python a Toro mi rezonuje v ušiach už pekne dlhú dobu. Do testu som si vybral práve túto kombináciu ako univerzálne riešenie pre štýl, ktorý jazdím - teda športová jazda v náročnom teréne. Ako nakoniec obstáli produkty s hrdým nápisom „made in France“, si môžete prečítať v nasledujúcich riadkoch...
Máte obmedzený rozpočet na celo odpružený bike, ale pritom si stále chcete užiť výborný zážitok z jazdy? Rock Machine s modelom Blizzard 30 je rozhodne niečo zaujímavé, čo by vám nemalo pri rozhodovaní ujsť z pozornosti. Na Blizzarde som nabehal približne 250 km a aj keď to nie je osadené výbavou XT, z každého výjazdu som si odniesol kopec parádnych zážitkov a radosti z jazdy.
Poslednú dobu nás lokálne cyklotrasy už obavili a začalo obdobie cestovania a samozrejme s bicyklami. Pôvodne som to riešil nosičmi na strechu. Pri menšom aute Ford Focus to bolo ešte OK, bez menších problémov dáte na strechu aj 3-4 bicykle, no po kúpe VW Sharan to začalo byť o niečo horšie (auto je o niečo vyššie) a už dlhšiu dobu som sa pozeral po nosiči na ťažné zariadenie. Celkom vhod mi teda prišiel test nosiča Saris Thelma 3.