zakladal som uz temu ze sa obzeram po novom bicykli, ale toto by mohlo byt uzitocne pre buducich kupcov tiez tak to oddelujem na temu osobitnu.
Mam zaujem o kupu bickyla Bianchi Aria, ale pocul som uz nazor ze Aero geometria nie je to prave pokial ho chcem pouzivat aj na dlhsie vyjazdy.
Sazmorejme, hlavny argumentom preco ho chcem je ze je pekny. Mal som predtym bicykel Wilier GTR Team ktory netusim akej geometrie je.
K teme: Som taky vychadzkovy jazdec, sem tam sa idem previest 40km, cez vikendy potiahnem aj 100, sem tam sa prihlasim na nejake preteky, sem tam idem vyslapat nejaky dlhsi kopec a sem tam idem napr. aj do Talianska na kopce.
Bicykel sa mi naozaj paci aj na ukor vybavy ale nechcem nieco pricom nevydrzim 100km alebo pricom nevyslapem kopec.
Bol som si ho skusat ale po par minutach je tazko pvoedat ci pri nom vydrzim cely den.
Ake mate skusenosti? Endurance geometrie vacsinou nie su take pekne, paci sa mi ten agresivny dizajn, ale je to taky rozdiel ze sa mi napriek tomu oplati do toho ist?
s výdržou to máš tak: pokiaľ si tam dáš ortodoxný aero setup, tak asi budeš mať problém, držať aero pozíciu je záležitosťou zvyku a odjazdených km (a ohybnosti).
v dnešnej situácii sa dokonca aero rámy poslednej generácie dostávajú do postavenia univerzálov - jediná otázna výhoda climbing bicyklov je nižšia hmotnosť, pokiaľ obhoz aj tak nezariadi tých 6,8+ (to sa samozrejme týka pretekárov, hobík môže mať aj 5kilovú mašinu) a aj tak väčšina pro setupov je okolo 7,5 kila. A aj tá sa prejaví vo výstupe, v klesaní ju potom môže aero výhoda premazať.
Na druhej strane, dá sa použiť kratší predstavec a/alebo nechať podložky pod predstavcom pre menej extrémny posed. To, že by pojazd na aero ráme bol nejaký podstatne drsnejší ako na climbing ráme pár rokov neplatí (a o tom, ako karbón niečo "odpruží" aj na climbing mašine sa dá ľahko presvedčiť pri vymetení prvej diery, he he, teda pokiaľ nemáš niečo ako SAT), je to +/- to isté. Či bude divne vyzerať endurance posed na aero mašine? Nooo... 50 % fóra a 100 % bežných smrteľníkov si to nevšimne
https://magazine.bikesoup.com/different-can-road-bike-canyon-ultimate-vs-endurace-vs-aeroad
Vyhody z aero bajku plynu povedzme od rychlosti > 40km/h, no pri zachovani aero pozicie jazdca, ktora ma na znizenie odporu vzduchu totiz najvacsi vplyv.
Ak si ako hobbik dam 70km "vylet" s 500m prevysenia na aero bajku s endurance posedom, o kolko sekund skor budem na pive? 😁
Aero vzhlad, endurance geo, +-8kg, kotuce, 30+mm tyre clearance, nejaka feature na tlmenie vibracii (CV, isoSpeed,...), idealne neplatit oblickou
Nenasiel som tyre clerance, ziadna feature a cena je stale na urovni oblicky.
Celkom sa mi pacia
Vitus ZX1 CRS - tyre max 28mm
Infinito CV disc - cena
Trek Emonda - tazky, drahy
Cannondale SuperSix - dost drahy
https://www.cube.eu/sk/2021/bikes/road/road-race/agree/cube-agree-c62-race-carbonnpetrol/
https://www.roadcycling.cz/clanek /vyzkouseli-jsme-za-vas-cannondale-supersix-evo-force-etap-axs
oblička stačí aj jedna
Aero vzhlad, endurance geo, +-8kg, kotuce, 30+mm tyre clearance, nejaka feature na tlmenie vibracii (CV, isoSpeed,...), idealne neplatit oblickou
Namiesto proprietarnych ficur na tlmenie vibracii by som skor siel cestou offsetovej karbonovej sedlovky a mensieho ramu, aby mohla byt viac von povysunuta. Doplnit to mozes sirokymi tubeless balonmi na nizsom tlaku.
oba su karbonove