Tiež si myslím, že ten karbónový rám má väčšiu hodnotu. Hlavne ak je ten hliníkový o ešte drahší, pri rovnakej cene by som možno uvažoval, 6800ka Ultegra je tiež dobrý argument
Dôležitý je kvalitný základ. Tvorí ho karbónový rám a vidlica + poriadne kolesá. Na takom základe sa už dá stavať. Na sade až tak nezáleží, aj 105ka poslúži a časom sa dá zlepšovať, ak však človek neplánuje meniť rám každý rok, tak nekúpi ako základ TOP sadu. A karbón doplnky (sedlovka a rajdy) sú neskôr tiež veľmi dobrá investícia.
Ale hlinník? Ten je čo sa týka cesťáku, slepá ulička.
Toto by bola aj pre mna ťažká voľba.Pred tým ako som kúpil hliníkový trek, bral by som karbon ale teraz by to bola ťažká voľba.Som dosť prekvapený z môjho nového hliníku.A v tomto prípade "canyonov" má ten hliník aj menšiu váhu.O výbave nehovoriac.Ale karbon sa dá upgradovať.
Ved prave, ze ak by sa jednalo o vahu, lahsi je v tomto pripade hlinik. Ide o to, ci ten konkretny "lacny" karbon ma take schopnosti pohltit vibracie a je o tolko pohodlnejsi. Mam z karbonu respekt, co sa tyka praskania. Ine je karbon v profi pelotone.
Karbon nepraska ale da sa prerazit. Hlinnik je spociatku tuhy no vobec nepohlcuje vibracie a po case vyrazne zmakne a moze prasknut. Karbon vydrzi vecne kym sa neposkodi. Nehovorim tu o noname china ramoch ale regulernych znackovych ramoch. Dalsou vyhodou karbonu je ze sa da poskodenie opravit.
Na cestaku sa ten karbon naozaj oplati. Pri mtb ten hlinnik nie je az taky tragicky lebo je lacny a demolacie su velmi caste.
Ale na ceste je proste zaklad tuhy bicykel ktory tlmi vibracie a dokaze si udrzat kvalitu aj po velkej porcii kilometrov.
Riesil som to iste co ty, tak napisem iny nazor, aby som ta este viac domotal, mozno to pomoze
V tej cenovej urovni by som vzal hlinik. Dovody:
o dost lepsie kolesa, lepsia sada, celkovo nizsia hmotnost daneho biku (hlavne na kolach), nebudes mat stresy ze ked to nahodou niekde opres sa to zlomi alebo praskne (dal by si to realne opravovat..?). Prikup urcite VCLS sedlovku - uz ju asi nedavaju standardne a tym mas vybaveny aj komfort (a mozno aj bez nej, ale to nemam skusenost).
Z pohladu upgradovania - tiez AL. Su tam uz drahsie komponenty. Ak by si vzal karbon a o nejaku dobu chcel upgradovat, prijde mi lepsia varianta rovno predat bike a kupit iny, ako vrazat x penazi do postupnych vylepseni. Aj tak uz v tom case budes chcet uplne iny, novy lepsi bike.. (napr CF SLX.. atd atd..)
CF by som kupil, ak by som hladal v cene kde by som nemusel robit kompromis na zvysku biku. Vyhoda CF je ze je o cca 200g lahsi a ma krajsiu farbu v tomto pripade (na moj vkus).
Hmmm... ťažká voľba. Jazdím hliník a stále pokukujem po nejakom karbóne, takže za mňa karbón.
Čo sa týka komponentov, samozrejme kolesá sú základ, no podľa mňa sa preceňujú ostatné komponenty (dualy, prešmyk, prehadzka). Funkčnosťou dobre poslúži už Tiagra, všetko vyššie je síce lepšie, ľahšie, presnejšie no bezproblémovo funguje už aj tá základná sada. Samozrejme ak si doteraz jazdil Duru tak ti 105-ka nebude postačovať
tam kde hlinnik konci, karbon zacina. kludne kup hlinnik s tym ze vies ze ho urcite coskoro vymenis.
Kierk: A reci typu ked niekde karbon opres je na vyhodenie ma vzdy pobavia. To mi akoze chces povedat ze ked opres hlinnik tak sa mu nic nestane? Tiez sa zdeformuje a polame. Mam rad ludi, ktori si myslia ze karbon ramy su ako z igelitu, že sa to láme len sa na to pozrieš.
Videl som vela opravovanych karbonovych ramov, vzdy bolo opravovane miesto dokonca pevnejsie ako predtym. Ale kupis super odlahcovany drahy hlinnik, ktory ma steny ako alobal a praskne ti v zvaroch. Bohuzial to sa opravit neda (a zvaraci si teraz daju pohov, dík).
Palo, dal som do placu par veci o ktorych moze corrie pouvazovat, co si kupi je na nom. Nevidim to tak ciernobielo ako ty a nikoho o nicom nepresviecam, je to len moj nazor. Som rad ze som ta aspon pobavil.
ja mam karbon aj hlinik, v poslednej dobe som ich docela striedal, a za mna musim povedat ze jediny zasadny rozdiel ktory citim je vo vahe co sa tyka komfortu, vibracii atd. necitim prakticky ziadne rozdiely s rovnakymi plastami (zas moj karbon ram je skor riadne tuhy ako komfortny podla testov...), a to nemam na hliniku ani karb sedlovku (dakedy som mal a tiez to bol ten isty pocit ako hlinikova sedlovka) takisto nemam pocit ze by som bol na karbone pri normalnej jazde nejak rychlejsi, alebo sa mi islo lahsie do kopca ci nebodaj na rovine... citim jedine ze pri silnej akceleracii je karbon tuhsi a viac sa "mu chce" pohnut, ale nemam pocit ze by ma to malo nejak obmedzovat ak nie som sprinter (ale to je zas cx ram, nie extra tuhy)
hlinik ma vyhodu v tom ze sa nemusis nejak extra starat o moment sily pri utahovani napr objimky presmyku, a ked by si "oprel" hlinik tak asi skor zbadas ze je na odpis (bez moznosti opravy), kedze jasne praskne alebo sa ohne, prasklinu v karbone si vsimnut nemusis a potom ta moze prekvapit za jazdy.. teda aspon tak som to pochopil davnejsie, ked som sa dam rozhodoval, opravte ma ak sa mylim karbon sa zas da opravit ako bolo spominane, len si to poskodenie samozrejme musis vsimnut
kludne by som teda zobral nejaky "zavodny" hlinikovy ram (caad10, canyon ultimate al, allez sworks...) ak by bol za lepsiu cenu s lepsou vybavou, urcite neolutujes a pomalsi nebudes, ak vsak vies ze budes raz chcet karbon tak si kup karbon hlavne si kup taky aky sa ti paci hh, technika sa aj tak strasne precenuje, vsetko je to o nohach/plucach
Co som cital tak canyon zrovna "pohodlne" ramy nerobi (karbon) aeroad cf a utilmate cf su velmi tuhe, maju super odovzvu a su dost nepohodlne proste to z teba vyytrasie dusu a su to viac ramy na "preteky" ako pre hobika. Skor by som sa priklonil k tomu hliniku kedze tam mas o triedu lepsiu sadu(ultegra je 2014 a ta 105 je asi 2011-2012) a hlavne o dost drahsie kolesa, ked mas v plane spravit okolo 2-3 tisic km rocne tak snad asi okolo 5-7. rokov budes menit cely bike bez ohladu na to z coho je ram kedze nebol nejak extra drahy. Inac sedlovku tam mas VCLS u oboch modelov za priplatok mas VCLS post 2.0 a riaditka mas tiez tie iste. Akurat ultimate cf 2014 vo farbe carbon fibre black-yellow vyzera ako 2013 ultimate cf slx co je dost + vzhladovej stranke a to ci tohto rocne ramy maju nejake zlepsenia oproti minulemu roku netusim kedze nic o nich na stranke zatial napisane nemaju. Ja nad canyonmi tiez dost rozmylsam ale kedze sa nikam neponahlam tak si pockam ako dopadnu v testoch a nakoniec sa aj tak rozhodnem podla momentalnej financnej situacie, asi ako kazdy:).
žeby preto že už bude po technologickej stránke zastaralý? Niektorí možno jazdia na jednom aj 20 rokov, no väčšina chce jazdiť stále na niečom lepšom a ľahšom a po takej dobe bicykel vymení za lepší (modernejší)
palo 1707 spýtaj sa joka koľko rokov jazdí na tom svojom hliníkovom wilieri a či ho má mäkký.Nie je ten karbón také terno ako ho chváliš.A ak si myslíš,že ti to bude neviem ako pohlcovať tie naše deravé cesty tak to zabudni.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ale hlinník? Ten je čo sa týka cesťáku, slepá ulička.
Na cestaku sa ten karbon naozaj oplati. Pri mtb ten hlinnik nie je az taky tragicky lebo je lacny a demolacie su velmi caste.
Ale na ceste je proste zaklad tuhy bicykel ktory tlmi vibracie a dokaze si udrzat kvalitu aj po velkej porcii kilometrov.
V tej cenovej urovni by som vzal hlinik. Dovody:
o dost lepsie kolesa, lepsia sada, celkovo nizsia hmotnost daneho biku (hlavne na kolach), nebudes mat stresy ze ked to nahodou niekde opres sa to zlomi alebo praskne (dal by si to realne opravovat..?). Prikup urcite VCLS sedlovku - uz ju asi nedavaju standardne a tym mas vybaveny aj komfort (a mozno aj bez nej, ale to nemam skusenost).
Z pohladu upgradovania - tiez AL. Su tam uz drahsie komponenty. Ak by si vzal karbon a o nejaku dobu chcel upgradovat, prijde mi lepsia varianta rovno predat bike a kupit iny, ako vrazat x penazi do postupnych vylepseni. Aj tak uz v tom case budes chcet uplne iny, novy lepsi bike.. (napr CF SLX.. atd atd..)
CF by som kupil, ak by som hladal v cene kde by som nemusel robit kompromis na zvysku biku. Vyhoda CF je ze je o cca 200g lahsi a ma krajsiu farbu v tomto pripade (na moj vkus).
Čo sa týka komponentov, samozrejme kolesá sú základ, no podľa mňa sa preceňujú ostatné komponenty (dualy, prešmyk, prehadzka). Funkčnosťou dobre poslúži už Tiagra, všetko vyššie je síce lepšie, ľahšie, presnejšie no bezproblémovo funguje už aj tá základná sada. Samozrejme ak si doteraz jazdil Duru tak ti 105-ka nebude postačovať
Kierk: A reci typu ked niekde karbon opres je na vyhodenie ma vzdy pobavia. To mi akoze chces povedat ze ked opres hlinnik tak sa mu nic nestane? Tiez sa zdeformuje a polame. Mam rad ludi, ktori si myslia ze karbon ramy su ako z igelitu, že sa to láme len sa na to pozrieš.
Videl som vela opravovanych karbonovych ramov, vzdy bolo opravovane miesto dokonca pevnejsie ako predtym. Ale kupis super odlahcovany drahy hlinnik, ktory ma steny ako alobal a praskne ti v zvaroch. Bohuzial to sa opravit neda (a zvaraci si teraz daju pohov, dík).
hlinik ma vyhodu v tom ze sa nemusis nejak extra starat o moment sily pri utahovani napr objimky presmyku, a ked by si "oprel" hlinik tak asi skor zbadas ze je na odpis (bez moznosti opravy), kedze jasne praskne alebo sa ohne, prasklinu v karbone si vsimnut nemusis a potom ta moze prekvapit za jazdy.. teda aspon tak som to pochopil davnejsie, ked som sa dam rozhodoval, opravte ma ak sa mylim
kludne by som teda zobral nejaky "zavodny" hlinikovy ram (caad10, canyon ultimate al, allez sworks...) ak by bol za lepsiu cenu s lepsou vybavou, urcite neolutujes a pomalsi nebudes, ak vsak vies ze budes raz chcet karbon tak si kup karbon
Prečo by mal menit celý bike po 5-7 r. ???