Lokalizácia
Formulár sa odosiela
akoze chces upgradovat tazsie alu rafiky za lahsie? ak ti ide o pocit z jazdy a nepretekas, tak usetri aj tych 300e.. ak uz jazdis tubeless tak to asi dovod upgradu nebude
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 12:08:09
02
arrow_leftRoman98 napísal:
Väčšina tunelov kde skúmajú aero testujú nad 40-50kmh (bežná rýchlosť profi jazdca), pri rýchlosti 25-30kmh asi aero nemá veľký podiel, možno iba o pár percent..
https://fasterbikeblog.com/blog/be-a-faster-cyclist-content/aerodynamics-in-cycling-what-it-is-and-why-it-matters-part-1-of-3/
(sú tam 3 strany)

Jazdis hobby, vzhlad ta nezaujima, pocuvas zvuky prirody a studujes testy z aero tunela. Ved jazdi to co mas alebo si kup poriadne kola nech to aspon vyzera.
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 12:18:33
22
Takze budem viac teda profitovat z karbonovych ak sa tak nad tym zamyslim.. divotvorca aj ked pomenej ale bude to mat zrejme vacsi vyznam ako lahke alu. Inak aku mate skusenost so znackou CSC carbon wheels?


Naposledy upravil Roman98 dňa 19.10.2024 - 12:25:07, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 19.10.2024 - 12:19:09
00
arrow_lefttotti7210 napísal:
Jazdis hobby, vzhlad ta nezaujima, pocuvas zvuky prirody a studujes testy z aero tunela. Ved jazdi to co mas alebo si kup poriadne kola nech to aspon vyzera.


Tak vzdy si rad precitam kvalitny clanok aj ked ma ma to mozno osobne netyka :)
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 12:19:54
00
Neurob ziarovkovy efekt ,teda úzky ráf ,široká guma ,malo by to lícovat.Tiez jazdím karbóny pre pocit,ale len 45 ky.Lepsie idú proti vetru,s vetrom ,dole miernym kopcom je to dosť poznat a zvuk je bonus.
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 12:26:28
20
arrow_leftkajto napísal:
Neurob ziarovkovy efekt ,teda úzky ráf ,široká guma ,malo by to lícovat.Tiez jazdím karbóny pre pocit,ale len 45 ky.Lepsie idú proti vetru,s vetrom ,dole miernym kopcom je to dosť poznat a zvuk je bonus.


Ďakujem za odozvu :)
Tak origo kolesá ktoré boli na Meride Sculture 4000 (2024) majú ráfik 622x17c s vonkajšou šírkou 21mm, sú tam 28čky plášte a nerobí to skoro žiaden "bulb effect". No ja jazdím 30c TLR plášte kvôli väčšiemu pohodliu. Myslím si že aj 30C plášte by nemali taký hrozný efekt na 17c ráfiku, keď si zoberieme že oproti vonkajšiemu rozmeru 21c ráfiku bude mať plášť 30c iba o 4mm viac z jednej aj druhej strany ráfiku. Podľa schémy Schwalbe o rozmere kolies a ráfiku sú 17c vhodné od 20-53mm (ideálny rozmer uvádzajú 25-32c), pri 19c ráfiku 28-36c a pod.
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 12:56:10
00
Mna vo vetre vzdy viac hadzalo na 24mm hlinikovych mavic s hranatym profilom ktore su 15mm ako na 50mm vysokych karbonoch ktore su 21mm siroke.
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 13:00:53
02
arrow_leftscarinko napísal:
Mna vo vetre vzdy viac hadzalo na 24mm hlinikovych mavic s hranatym profilom ktore su 15mm ako na 50mm vysokych karbonoch ktore su 21mm siroke.


Dobre vedieť :) Ďakujem
Najviac som sa obával kvôli bočnému vetru, ako som spomínal, podunajská nížina je prekliata na vetrisko.
Už som viac menej rozhodnutý, ďakujem :)
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 13:19:39
00
Merida je paradna, minimálne 45 by jej pristali. Ja mám 58, bývam na neďalekej rovine kúsok od teba, a s vetrom nemám absolútne žiadny problém. Predtým som mal na inom biku aj 25 aj 35 Vision trimaxi, ale tieto reynoldsi čo mám teraz sú neporovnateľne s nimi. Samozrejme je to aj o biku ako celku. Ale keby som mal sculturu, beriem 45 alebo 50 karbon, bude to komfortnejšie a s vetrom určite mať problém nebudeš.
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 15:07:55
10
arrow_leftMarosHe napísal:
Merida je paradna, minimálne 45 by jej pristali. Ja mám 58, bývam na neďalekej rovine kúsok od teba, a s vetrom nemám absolútne žiadny problém. Predtým som mal na inom biku aj 25 aj 35 Vision trimaxi, ale tieto reynoldsi čo mám teraz sú neporovnateľne s nimi. Samozrejme je to aj o biku ako celku. Ale keby som mal sculturu, beriem 45 alebo 50 karbon, bude to komfortnejšie a s vetrom určite mať problém nebudeš.


Ďakujem za radu ?✌️
No to hej, scultura je skvely stroj za neskutocne dobru cenu.
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 15:30:21
00
arrow_leftRoman98 napísal:
Väčšina tunelov kde skúmajú aero testujú nad 40-50kmh (bežná rýchlosť profi jazdca), pri rýchlosti 25-30kmh asi aero nemá veľký podiel, možno iba o pár percent..
https://fasterbikeblog.com/blog/be-a-faster-cyclist-content/aerodynamics-in-cycling-what-it-is-and-why-it-matters-part-1-of-3/
(sú tam 3 strany)


Prebehol som ten článok a nikde som nenašiel zmienku (nebodaj dôkaz) že U profil na karbón ráfikoch je viac aero ako V, kvapkovitý, prípadne toroidný profil.
Ak ty áno, tak odcituj
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 17:04:47
00
Najväčšia výhoda U profilu je vraj jeho lepšom správaní sa v bočnom vetre. V-profil je viac aero keď nie je veľký bočný vietor.
https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/rim-width-explained-for-road-bikes-mountain-bikes-and-gravel-bikes
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 17:17:30
00
Tak, aj to nie pri každom ráfiku.
Treba to brať ako komplex s plášťami, špicami, nábojmi...a samozrejme bicyklom.
Ale najviac aero U-profil určite nie je.
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 17:24:28
00
Tak v našom prípade je IMHO lepšie zvoliť U profil, ktorý sa lepšie správa v bočnom vetre ako V-profil, ktorý je síce viac aero, ale pri našich priemerkách 28 - 35km/h to aero nevyužijeme.
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 17:29:01
00
arrow_leftRoman98 napísal:
Takze budem viac teda profitovat z karbonovych ak sa tak nad tym zamyslim.. divotvorca aj ked pomenej ale bude to mat zrejme vacsi vyznam ako lahke alu. Inak aku mate skusenost so znackou CSC carbon wheels?
kolesa uplne v pohode brali sme keramicke loziska... nestazujem sa na nic
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 17:39:09
10
keyboard_arrow_up