Od vzniku samostatnosti sa staral o štadión oddiel TJ LOKO, ktorý dostal nedávno od mesta, vlastníka areálu, výpoveď. Za posledných dvadsať rokov sa do údržby neinvestovalo nič a oddiel rozpadol. Štadión teda postupne schátral a už na ňom nie je možné jazdiť oficiálne preteky.
Len nedávno si skupina nadšencov okolo Juraja Kollára zaregistrovala Športový klub Velodróm Prešov a s povolením mesta sa ujala štadión zachrániť.
posledný komentár: 21. 8. 2023 o 14:32
http://presov.korzar.sme.sk/c/7252581/presovsky-kilometer-prevysil-ocakavania.html
http://pis.sk/clanok/13858/foto-presovsky_kilometer.html
Ak by bol velodróm skoro v každom meste, tak by som sa takému vyjadreniu nečudoval. Alebo je skôr pravdou že sa mnohým v podstate funkčný velodróm na východe nehodí?
Takze kvitujem tejto aktivite. A s tym, ze je na vychode, to je take slovenske ("Slovensko je len Bratislava"). Ale to som uz mimo temy...
Zatímco bylo dosud nařízením uvedeným v život před 14 lety povoleno kolo označované jako klasické (mimo jiné rám z trubek kulatého průřezu, přední i zadní kolo stejných průměrů a vypletené dráty, jednoduché dráhové oblouky řídítek atd.), nově lze pro hodinovku použít stroj „v souladu s pravidly, jimiž se řídí kola používaná pro vytrvalostní soutěže na velodromech“. Jinými slovy speciální kolo pro stíhací závod, tedy například rám z vhodně profilovaných trubek, disková kola, jako řídítka takzvané lehačky atd. Také dříve zakázaným aerodynamickým přilbám nyní nestojí nic v cestě.
Prezident UCI Brian Cookson komentuje nové nařízení jako snahu o modernizaci: „Technologický vývoj je pro cyklistiku obecně příznivým jevem a pro hodinovku pak obzvlášť. Této disciplíně se tak dostane větší míry pozornosti ze strany příznivců i samotných závodníků.“
Je namístě připomenout slova jeho předchůdců, kteří před 14 lety hodinovku tehdy rovněž převratnými pravidly vraceli vlastně na úroveň doby Eddyho Merckxe s tím, že vývoj bicyklu na úroveň kosmických strojů není jednak dostupný každému a že se nové rekordy stávají více než věcí výkonnosti, záležitostí použité techniky. Takže se ke kolu Merckxovy éry svým rekordem nejprve vrátil Chris Boardman v roce 2000. Boardmana o pět let později překonal Ondřej Sosenka. Dalších devět roků se už pak nenašel nikdo, kdo by byl ochoten nést kůži na trh v konfrontaci se závodníkem, který sice do absolutní světové ***** nikdy nepatřil, ale světového rekordu dosáhnul v souladu se všemi stanovenými pravidly.
zdroj:sosenka.cz
youtube.com/watch?v=IcqcSuIKcKk&t=0
uff, ale držal to statočne
Štadión s kapacitou 5000 miest otvorili v januári a do jeho útrob sa presťahovala aj Francúzska cyklistická federácia. "Dráha je predurčená na to, aby sa stala míľnikom v dejinách budovania moderných cyklistických stánkov," povedal prezident UCI Brian Cookson.
Čauko, na dráhu sa dá dostať ak práve niekto nezamkne bránku na vstupe. V každom prípade je aktuálne v oveľa lepšom stave ako mnohé dráhy vo svete kde sa jazdí a závodí. Ak by si niekedy rád došiel, kľudne sa môžeš aj ozvať.
Presne tak super správa, dátum oznámil na 18.septembra. Má obrovskú šancu sa dostať medzi legendy, nakoľko po zmene pravidiel (viď.vyššie) je veľký predpoklad na prekonanie Sosenku 49,700 km. Ako sa sám vyjadril je prekvapený že sa za štyri mesiace ešte nikto nechytil tejto šance, lebo ak sa do toho pustí top časovkár typu Wiggins, Cancellara alebo Martin bude možnosť zapísať sa do historických tabuliek podstatne menšia.