Zdravím, chcem sa spýtať či má zmysel vôbec ísť na moje prvé jednorazové preteky na mojom horskom bicykli Kroos Black Edition 6.1, nebudem síce jediný na horskom bicykli, ale otázka je či to má vôbec zmysel, tu jest profil trate
Hh a potom si este najdi dalsich xy penazi na veci ktore si nenasiel v popise toho hotoveho bajku ako je stredove a hlavove zlozenie, zamok sedlovky, omotavka, bowdeny lanka atd
Radsej nejaku jazdenku kupit za menej penazi ked nevies ani ako sa na tom jazdi. Idealne najskor pozicat z pozicovne bajkov a budes vediet ci ti to vyhovuje uz len sediet inak ako na MTB.
Kúpil som KROS na 27,5, vpredu 48, vzadu 11-31 a priemerná išla o 5 kmh hore...
Proste novšie komponenty, ložiská, reťaz, menší odpor užších kolies...
A verím tomu že sadnúť na žiletku tak to pôjde o ďalších 5 kmh hore... Už len váha samotného biku je 16 kg proti 8 kg žiletke, nehovoriac o posede a aero profile a odpore vzduchu...
Len pre info, ten rozdiel v priemernej rýchlosti bol vyhodnocovaný na akej trati? Lebo na nejakom short & flat okruhu by mi to aspoň trochu dávalo zmysel, už na mierne zvlnených okruhoch v dĺžke okolo 40 km mi to ale pri porovnateľných podmienkach pripadá skôr ako sci-fi (pár takých okruhov mám, počet pokusov rádovo v stovkách, od entry level po mid-class (Anthem X tam hádam zaradiť môžem) MTB, od 14,5 kg hybridu na dvojpalcových slickoch po 9,7 kg cesťák, ale takéto skoky som vážne nezaznamenal). Subjektívne a v istom ohľade aj objektívne rozdiely tam sú, len najlepšie priemery medzi použitými bicyklami sa dlhodobo líšia tak o 3-3,5 km/h, rozhodne nie o 5 v rámci MTB a o ďalších 5 na cesťáku ako bonus ...
Braňo, v prvom rade si už dobre nastav tachometer, hneď ti padne priemerka cca na úroveň čo ti ukázala Strava. A potom jazdi, jazdi, jazdi Na tie preteky by som v takomto prípade tento rok vykašľal, tam by si fakt odpadol z balíka skoro na štarte a sám alebo s nejakým kamarátom si tú trať vieš dať kdekoľvek. Plášte si kúpiť môžeš, ak plánuješ jazdiť najmä na ceste, tie ti pomôžu aj keď budeš jazdiť pre seba.
A keď budeš jazdiť a zlepšovať sa, uvidíš aký terén budeš jazdiť najviac (veď v okolí máš aj kopu trás na MTB, nie?), ak ťa to bude stále vo veľkom baviť, tak potom môžeš rozmýšlať nad novým bicyklom.
Nie, na MTB moc trás nie je, ak nepočítaš les, chodím po cyklotrasách, asfalte alebo do vývozu ktorý je štrk, ja terén fakt nemusím a pôjdem na ten pretek ak víde počasie, kúpim plášte a pôjdem Fullu, aj tak kľúčové budú kopce, kde Rovinka moc nie je a tie zjazdy sú dosť prudké, takže pôjdem len do plášťov a hádam do roka si budem chcieť kúpiť žiletku? a ešte potrénovať kopce hlavne a snažiť sa zubami, kolesami držať na chvoste balíka, ak to pôjde... Ešte by ste mi mohli pomôcť s pitím na pretekoch, občerstvení...
Nie, na MTB moc trás nie je, ak nepočítaš les, chodím po cyklotrasách, asfalte alebo do vývozu ktorý je štrk, ja terén fakt nemusím a pôjdem na ten pretek ak víde počasie, kúpim plášte a pôjdem Fullu, aj tak kľúčové budú kopce, kde Rovinka moc nie je a tie zjazdy sú dosť prudké, takže pôjdem len do plášťov a hádam do roka si budem chcieť kúpiť žiletku? a ešte potrénovať kopce hlavne a snažiť sa zubami, kolesami držať na chvoste balíka, ak to pôjde... Ešte by ste mi mohli pomôcť s pitím na pretekoch, občerstvení...
Ahoj, dovolím si aj ja dať ti radu. Skús najprv siahnuť po nejakej literatúre a potom sa prípadne opýtaj konkrétnejšiu otázku. Pretože napr “pomôcť s občerstvením” je veľmi nekonkrétne otázka a dá sa o tom debatovať hodiny a nič by si z toho nemal. Napríklad môžeš začať s touto knihouhttps://www.martinus.sk/?uItem=70879 . Nájdeš tam užitočné info ohľadne tréningu, stravovania, či
oblečenia. Ak vieš dobre po anglicky, odporúčam ti sledovať napr. kanál GCN. Každý nejak začínal, ale ambíciu “ešte potrénovať kopce a zubami-nechtami držať sa balíka„ minimálne na nejaký rok dva pusti z hlavy, lebo očividne začínaš takmer od piky. Obrň sa trpezlivosťou a vytrvalosťou a časom to pôjde
No vidíš. Konečne sa ti to utriaslo v hlave. Úplne postačujúce. Už iba rozbiť prasiatko a môžeš jazdiť. A na tomto fóre nájdeš kopec užitočných informácií o všetkom. Len už toľko neteoretizuj a jazdi. Ak ťa to bude baviť tak to stačí. A potom môžeš porovnať svoju výkonnosť na nejakých pretekoch.
A ešte jedna poznámka. Nie som si celkom istý či ťa ten bicykel bude baviť. Ak chalan z Oravskej lesnej povie, že nemá kde jazdiť v teréne tak neviem?! "Nie, na MTB moc trás nie je, ak nepočítaš les".
Je to "mekka, tezka a pomalá plečka" (ale to všetky biky v této cenové kategorii). Oproti upravenému horskému biku je to istý posun, ale nečakaj že budes "lietat", leda že by si mal velmi dobru fyzicku kondíciu.
... inak ako ste si zvykali z 3 píly na 2 pílu? Nechýba vám to najmenšie koliesko?
Za mňa hovorím, že sa netreba sústreďovať na malé alebo veľké „kolieska“, väčší význam majú prevodové pomery - a myslím, že v tomto prípade spôsobí ten prechod z Kross-u na Kellys menší šok. Stále platí, že ten skok o 5 km/h mi hlava neberie - jedna vec je tie lepšie prevody mať, druhá dokázať ich aj utiahnuť ...copyrighttemp.clix.sk temp.clix.sk
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Radsej nejaku jazdenku kupit za menej penazi ked nevies ani ako sa na tom jazdi. Idealne najskor pozicat z pozicovne bajkov a budes vediet ci ti to vyhovuje uz len sediet inak ako na MTB.
Proste novšie komponenty, ložiská, reťaz, menší odpor užších kolies...
A verím tomu že sadnúť na žiletku tak to pôjde o ďalších 5 kmh hore... Už len váha samotného biku je 16 kg proti 8 kg žiletke, nehovoriac o posede a aero profile a odpore vzduchu...
Len pre info, ten rozdiel v priemernej rýchlosti bol vyhodnocovaný na akej trati? Lebo na nejakom short & flat okruhu by mi to aspoň trochu dávalo zmysel, už na mierne zvlnených okruhoch v dĺžke okolo 40 km mi to ale pri porovnateľných podmienkach pripadá skôr ako sci-fi (pár takých okruhov mám, počet pokusov rádovo v stovkách, od entry level po mid-class (Anthem X tam hádam zaradiť môžem) MTB, od 14,5 kg hybridu na dvojpalcových slickoch po 9,7 kg cesťák, ale takéto skoky som vážne nezaznamenal). Subjektívne a v istom ohľade aj objektívne rozdiely tam sú, len najlepšie priemery medzi použitými bicyklami sa dlhodobo líšia tak o 3-3,5 km/h, rozhodne nie o 5 v rámci MTB a o ďalších 5 na cesťáku ako bonus ...
A keď budeš jazdiť a zlepšovať sa, uvidíš aký terén budeš jazdiť najviac (veď v okolí máš aj kopu trás na MTB, nie?), ak ťa to bude stále vo veľkom baviť, tak potom môžeš rozmýšlať nad novým bicyklom.
Ahoj, dovolím si aj ja dať ti radu. Skús najprv siahnuť po nejakej literatúre a potom sa prípadne opýtaj konkrétnejšiu otázku. Pretože napr “pomôcť s občerstvením” je veľmi nekonkrétne otázka a dá sa o tom debatovať hodiny a nič by si z toho nemal. Napríklad môžeš začať s touto knihou https://www.martinus.sk/?uItem=70879 . Nájdeš tam užitočné info ohľadne tréningu, stravovania, či
oblečenia. Ak vieš dobre po anglicky, odporúčam ti sledovať napr. kanál GCN. Každý nejak začínal, ale ambíciu “ešte potrénovať kopce a zubami-nechtami držať sa balíka„ minimálne na nejaký rok dva pusti z hlavy, lebo očividne začínaš takmer od piky. Obrň sa trpezlivosťou a vytrvalosťou a časom to pôjde
Je to "mekka, tezka a pomalá plečka"
Hej, stačí, chyby sa dejú, hej a inak ako ste si zvykali z 3 píly na 2 pílu? Nechýba vám to najmenšie koliesko?
Malá píla ostáva, veľká píla ide preč
mne nechybalo, ja som najmensie "koliesko" nikdy nepouzil, hehe
Za mňa hovorím, že sa netreba sústreďovať na malé alebo veľké „kolieska“, väčší význam majú prevodové pomery - a myslím, že v tomto prípade spôsobí ten prechod z Kross-u na Kellys menší šok. Stále platí, že ten skok o 5 km/h mi hlava neberie - jedna vec je tie lepšie prevody mať, druhá dokázať ich aj utiahnuť ...