zalozim novu temu kedze niektorym sa nevidelo ze spamujem inde , dnes zase hradza nesklamala, culy ruch po celej trase az do cunova... ked odratam tych xy osobnych aut (niekde medzi 5-10) tak este tam bol 2x traktor, 1x bager, 1x nakladiak, 1x zeriav )) dnes sa fakt cinili
Dnes popoludní (štvrtok) mokrá až po čističku, medzi Prístavným mostom a bufetom Bosorka ešte úseky mokrého snehu a ľadu, najviac na úseku popri Einsteinovej. Od čističky už len miestami vlhká, bez snehu a bez vody.
Pridam este zopar z mojej dnesnej poobednej trasy, kedze som neodolal:
* Petrzalka -> Cervey Most -> Sanatorium: uplne bez problemov. Nnabrezie medzi SNP a Lanfranconi je uplne ciste, dokonca som zastihol catu s metlami odpratavajuci listie + po sanatorium je cesta skoro uplne bez snehu/ladu.
* Sanatorium -> Sliva -> Spariska -> Pekna Cesta: po Slivu pre mna zjazdne, aj ked po utlacenom snehu, ale s dostatocnym gripom. Od Slivu som to uz ale nezvladal pre lad na ceste. Usek smerom na Peknu Cestu som siel viac pesi a mimo cesty ako po nej. Klesanie na Peknu Cestu je uz ciste, resp. aspon s uplne vyjazdenymi kolajmi v useku, kde aj tak ma ist kazdy cyklista najviac 10km/h . Okolo 14:00 na tomto useku ukazoval teplomer 2.5°C takze neocakavam skore zlepsenie.
* Raca -> Sv. Jur je zjazdne bez vacsich problemov, az na blatove useky
* Sv. Jur -> Letisko: Po zaciatok "betonoveho" useku su na ceste ladove polia, ale s trochou opatrnosti prejazdne, betonovy usek skoro uplne suchy, az na podjazy, tam sa zatial drzi ujazdeny lad.
* Letisko -> Maly Dunaj: Cesta okolo letiska je z polovice cista, ale od znameho "blatoviska" smerom k Malemu Dunaju je ladova, bez vyjazdenych kolaji. Problemovy usek konci presne s koncom "dreveneho" plotu letiska, ktory zjavne chrani lad
* Maly Dunaj -> Pristavny Most: nove useky popri Malom Dunaji, t.j. po kruhovy objazd boli ciste, ale starsi usek, iduci priamo pri rieke je ladovy. Cast som opatrne presiel, ale pri jednom z prudkych klesani k rieke som to vzdal, a zvysok trasy som absolvoval po nespevnenych castiach hradze alebo po paralelnych uliciach.
Dnes ráno som šiel do roboty bikom, fitness na plášťoch Lugano 23c z Petržalky do Prievozu, možno to niekomu pomôže. Popri Chorvátskom ramene od ProCare hore na hrádzu v pohode, len mokro. Ďalej som šiel hore, nešiel som spodnou cestou, bola dosť zatopená a chlapík na mtb to radšej dal peši dole, asi tam pod vodou bol aj ľad. Po Bosorku čisto, od Bosorky rozsiahle ľadové úseky pod vodou, ako ja som sa šmykol, maník na mtb to nejak prešiel. Bolo zhruba po tú cestu, čo pretína hrádzu pri tom jazdeckom areály. Odtiaľ čisto až po Prístavný most, kde na to rozšírenom mieste pod mostom bolo dosť ľadu/snehu a vody. Výjazd hore na most som pre istotu dal pešo, v cca spodnej tretine bolo dosť veľké ľadové pole, ďalej už iba mokro. Ten kruhový zjazd vyzeral byť než ľadu, ale šiel som po tej vyjazdenej časti, na to 4 mesačné lístie som nešiel. Poď Prístavným mostom ako sa robí hlavne veľa bahna a kameňov, nadjazd nad Bajkalskú v pohode, len mokrý. Cyklotrasa smer Metrostav ako to prerábali, tak ľadové topiace sa úseky, hlavne na tom prudkom zjazde a zhruba do polovice cesty k Metrostavu. Odtiaľ už pohoda, len mokro.
Ako nechápem už ľudí. Bolo to tam minimálne 6x vysvetlené, že cyklista tam nemá čo robiť, sú tam aj zákazové značky (sám som tam bol nedávno prvý raz a ďalej som nešiel) a ľudia to vytrvalo ignorujú a idú si idú stále svoje. Potom nech mi niekto hovorí, že cyklisti sa necítia bezpečne. Podobný problém je už dlhšie na hrádzi ako sa stavia premostenie D4R7 cez Zemník, keď neprejde deň, aby tam niekto nevliezol na stavenisko napriek plotom a upozorneniam.
Áno viem. Tak isto viem, že BSK nemá povolenie od letiska, pod ktoré tá cesta spadá aby to bolo využívané ako cyklotrasa a ak tam BSK chcel mať cyklotrasu, mali najprv rokovať z letiskom a letisko muselo súhlasiť a až potom to nakresliť do mapy. Teda pochybil BSK. Podľa správnosti by teda BSK mal dané značenie na mieste odstrániť a aj odstrániť to z oficiálnych máp. Samozrejme dopravné značky o zákaze vjazdu sú ak si dobre pamätám nadradené turistickým značkám. Ale možno sa mýlim.
Oba posledne prispevky ukazuju na to, ako to na SVK chodi. A potom si predstav cudzinca co si nalanuje nejaku trasu cez EU ako sa ten ma v tom vyznat. Bol som svadkom x krat ako zmatkovali pri danubiane. lebo zelena tabulka europska cyklotrasa ich posiela na hradzu, ked je zavora. Tusim tam bol aj zakaz vjazdu, minimalne od VD Gabcikovo este je.
Okolo Danubiany si to veľmi nepamätám. Žiaľ celé to ukazuje na nekompetentnosť istej časti ľudí, ktorá si rozhoduje a nemyslí na detaily. Samozrejme na to vplýva aj tvrdá loby z rôznych organizácií ako Cyklokoalícia a aj verejnosti, aby mali cyklotrasy. Áno, dá sa to pochopiť. Čo ale musia pochopiť aj samotný cyklisti a organizácie, veľa cyklotrás nebolo pôvodne navrhnutých ako cyklotrasa a slúži za iným účelom, zväčša účelové či obslužné cesty. Na jednej strane, môžme frflať, že v Rakúsku to ide a na Slovensku nie (susedova tráva je vždy zelenšia), ale oni sú v inej situácii ako my. V niečom sú pred nami, v niečom za nami.
Teraz odbočím trocha od témy, ale toto presne vystihuje mentalitu veľkej časti slovákov, snáď sa nikto neurazí. Spolužiak z výšky pochádzal z nemenovanej obce XY. Okolo obce vedie železničná trať a tú križuje cesta z obce do ďalšej obce. Na železničnom priecestí je svetelná signalizácia, závory, vlak má kvôli priecestiu zníženú rýchlosť na 30km/h (lokálny vlak, jazdí tade raz za hodinu), viditeľnosť na každú stranu tak 1-2km a vlak vydáva výstražné znamenie, keď sa blíži k priecestiu, tak isto aj svetelná signalizácia. Napriek tomu tam za 10 rokov mali 8 dopravných nehôd vlak-auto. 8 rokov tam majú kamery a za tých 8 rokov tam bolo 6 nehôd. Čo majú spoločné? Jazda na červenú, obchádzanie závor a podobne. Obyvatelia obce a priľahlých obcí tvrdia, že to je nebezpečné priecestie a chcú, aby železnice vybudovali podchod. Železnice odmietajú, lebo oni všetko riadne zabezpečili, dokonca mali ľudí, či to rátali, tak v priemere za deň tam na červenú prejdú 3-4 autá a 30+ chodcov, či cyklistov. Dôvod sú peniaze, stojí to cca 500 000€. Na jednom rokovaní teda železnice povedali, OK, bude podchod, ale za symbolické 1€ ho prevezme obec do svojej správy, keďže je to cesta v intraviláne. Obec sa začala cukať, že nič také, lebo údržba je dosť nákladná a obec je dosť malá a nemajú na to peniaze. Samozrejme občania kydajú na železnice a obec, že im neleží na srdci ich bezpečnosť. Keď tam občas stoja policajti a pokutujú ľudí, čo tade idú na červenú, je zlé na policajtov, že nemajú čo iné na robote, však vidno, že vlak je ďaleko. Ako to teda riešiť?
Pochybujem, ze chodia, maju inu cestu. Len to nechcu riesit a vyvinuju sa. Vsetko je podla zakona a teda dobre.
Na Slovensku su ludia pre zakony, nie zakony pre ludi .. a niekedy slovami klasika ""Nejdřív si otevřel hospodu u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi. Pak si najal hostinec na náměstí v Opočně a zas mu tam chodili." Je tam cesta, ktora nie je uzavreta a chodia tade cyklisti. No skandal, neuveritelne. Slovenske riesenie je ale oplotit tu cestu, aby uz dali pokoj
Pozvat tak ministra dopravy (Dolezal) na cyklovyletik po okoli BA. Ako propagaciu cyklo dopravy, zdraveho pohybu, atd... Pekne na cistom bicykli, v novom cyklooblecku, aj s mediami kludne...
A povodit ho okolo letiska hore dole po tomto blatovisku...
Ako nechápem už ľudí. Bolo to tam minimálne 6x vysvetlené, že cyklista tam nemá čo robiť, sú tam aj zákazové značky (sám som tam bol nedávno prvý raz a ďalej som nešiel) a ľudia to vytrvalo ignorujú a idú si idú stále svoje.
Ty si tam bol minule prvy krat, no ja tade chodim desiatky rokov. Je to totiz najrychlejsia a najbezpecnejsia (prakticky bez aut) spojnica Pod. Biskupice/Vrakuna a Ivanka pri Dunaji.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
* Petrzalka -> Cervey Most -> Sanatorium: uplne bez problemov. Nnabrezie medzi SNP a Lanfranconi je uplne ciste, dokonca som zastihol catu s metlami odpratavajuci listie + po sanatorium je cesta skoro uplne bez snehu/ladu.
* Sanatorium -> Sliva -> Spariska -> Pekna Cesta: po Slivu pre mna zjazdne, aj ked po utlacenom snehu, ale s dostatocnym gripom. Od Slivu som to uz ale nezvladal pre lad na ceste. Usek smerom na Peknu Cestu som siel viac pesi a mimo cesty ako po nej. Klesanie na Peknu Cestu je uz ciste, resp. aspon s uplne vyjazdenymi kolajmi v useku, kde aj tak ma ist kazdy cyklista najviac 10km/h
* Raca -> Sv. Jur je zjazdne bez vacsich problemov, az na blatove useky
* Sv. Jur -> Letisko: Po zaciatok "betonoveho" useku su na ceste ladove polia, ale s trochou opatrnosti prejazdne, betonovy usek skoro uplne suchy, az na podjazy, tam sa zatial drzi ujazdeny lad.
* Letisko -> Maly Dunaj: Cesta okolo letiska je z polovice cista, ale od znameho "blatoviska" smerom k Malemu Dunaju je ladova, bez vyjazdenych kolaji. Problemovy usek konci presne s koncom "dreveneho" plotu letiska, ktory zjavne chrani lad
* Maly Dunaj -> Pristavny Most: nove useky popri Malom Dunaji, t.j. po kruhovy objazd boli ciste, ale starsi usek, iduci priamo pri rieke je ladovy. Cast som opatrne presiel, ale pri jednom z prudkych klesani k rieke som to vzdal, a zvysok trasy som absolvoval po nespevnenych castiach hradze alebo po paralelnych uliciach.
pisem o useku okolo letiska, kde je ta znizenina (byvaly tok m. dunaja) a trvalo tam byva mlaka...
A je to pasca! Ta mlaka na ceste zakryva poriadnu dieru v asfalte. Kto to nepozna, dovidenia... Ako hovorievam "vo Svajciarsku" by toto takto nebolo!
Je to trochu trapne... ved tadialto ludia sportuju, komutuju do prace...
Preto myslim ze by to bolo treba poriesit....
Na koho sa obratit? Predpokladam -- na letisko?
Tento odkaz ta dostane do obrazu
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/67325/hradska-cesta-rozbita-vacsi-usek
Je tam aj vyjadrenie letiska.
https://ba.cykloportal.sk/modre-trasy/663-n2002-sacravelo
Teraz odbočím trocha od témy, ale toto presne vystihuje mentalitu veľkej časti slovákov, snáď sa nikto neurazí. Spolužiak z výšky pochádzal z nemenovanej obce XY. Okolo obce vedie železničná trať a tú križuje cesta z obce do ďalšej obce. Na železničnom priecestí je svetelná signalizácia, závory, vlak má kvôli priecestiu zníženú rýchlosť na 30km/h (lokálny vlak, jazdí tade raz za hodinu), viditeľnosť na každú stranu tak 1-2km a vlak vydáva výstražné znamenie, keď sa blíži k priecestiu, tak isto aj svetelná signalizácia. Napriek tomu tam za 10 rokov mali 8 dopravných nehôd vlak-auto. 8 rokov tam majú kamery a za tých 8 rokov tam bolo 6 nehôd. Čo majú spoločné? Jazda na červenú, obchádzanie závor a podobne. Obyvatelia obce a priľahlých obcí tvrdia, že to je nebezpečné priecestie a chcú, aby železnice vybudovali podchod. Železnice odmietajú, lebo oni všetko riadne zabezpečili, dokonca mali ľudí, či to rátali, tak v priemere za deň tam na červenú prejdú 3-4 autá a 30+ chodcov, či cyklistov. Dôvod sú peniaze, stojí to cca 500 000€. Na jednom rokovaní teda železnice povedali, OK, bude podchod, ale za symbolické 1€ ho prevezme obec do svojej správy, keďže je to cesta v intraviláne. Obec sa začala cukať, že nič také, lebo údržba je dosť nákladná a obec je dosť malá a nemajú na to peniaze. Samozrejme občania kydajú na železnice a obec, že im neleží na srdci ich bezpečnosť. Keď tam občas stoja policajti a pokutujú ľudí, čo tade idú na červenú, je zlé na policajtov, že nemajú čo iné na robote, však vidno, že vlak je ďaleko. Ako to teda riešiť?
Na Slovensku su ludia pre zakony, nie zakony pre ludi
A povodit ho okolo letiska hore dole po tomto blatovisku...
Ak toto teda Jano1987 myslis vazne...
Ty si tam bol minule prvy krat, no ja tade chodim desiatky rokov. Je to totiz najrychlejsia a najbezpecnejsia (prakticky bez aut) spojnica Pod. Biskupice/Vrakuna a Ivanka pri Dunaji.