Zdravim, chcem si zakupit gps na bike. Hladam gps do ktoreho je mozne zadat gps body ktore sa budu ukladat do pristroja a napr. sa budem moct vratit po rovnakej trase podla ulozenych gps bodov. Viete o nejakom gpsku ktore splna tieto poziadavky??
macmann
dobre, trosku ti pomozem(e)
zacni od sumy penazi, potom skus dat predstavu ako by si ten pristroj vyuzival. len na bike alebo ine sporty alebo aj turistika? Chces ten pristroj len na navigovanie alebo aj by si privital pulzmeter? Si zrucny v elektronike? Pozadujes elektronicke mapy?
Umyselne sa nepytam na gps specialitky lebo ked nie si zbehly nevedel by si odpovedat. Ale po tychto cca 5 otazkach ti tunajsi zdatni budu vediet dat uzsi vyber a potom to bude uz len na tebe
ahaa takze co sa jedna penazi tak idealne tak okolo 10tis - ak je nieco veeeelmi slusne tak moze byt aj menej, zrucnost mam nejaku mam 95, 8g pouzivam tom tom nahravam mapy, ak je to nieco podobne tak neni problem, zorientovat sa v neu masinke aj ked momentalne nemam ani sajnu o outdor gps by som dufam zvladol, momentalne pouzivam tak gps mio v aute. Vyuzit by som ho chcel hlavne na bike ked to dam v percentach bike 95% turist 5%. Pulzmeter mam takze nemusi byt na gps
OK,
Z popisu teda mozem zhrnut ze chces daco co ti zaznamenava trajektoriu, je dostatocne odolne na jazdenie a predpokladas umiestnenie najme na bike aby si to mal pred nosom pri navigacii plus ocakavas dobre zdroje tras podla ktorych by si jazdil.
Teraz spomeniem potencialnych kandidatov z produkcie Garmin. V nich mam prehlad a preslo mi niekolko modelov rukami:
- top model Edge 705, momentalne vo verzii team Garmin s HR a CAD - je to cenovo velmi vyhodny balik. ak si obstaras toto, mozes vsetko ostatne z biku odlozit (komputer, pulzak..), nemusis dokupovat ziadne prislusenstvo. drziak je na 2 biky, primarne ma funkcie ako cyklokomp ale aj specialne navigacne a treningve obrazovky. senzor kadencie ti zaroven eliminuje vypadky gps. mozes evodivat osobitne udaje na 3 bicykle. navigovanie podla zaznamenanej ci naplanovanej streky je tam skutocne prepracovane v podobe virtual partnera. Nevyhoda - nema original upnutie na ruku, ma nemenitelnu vstavanu baterku (vydrzala mi viacktrat 17 hodin na nabitie), ma v sebe barometer, vie robit s mapami
- Edge 305 cad - ma zhruba to same len nevie robit s mapami a potom vlastne vidis na displeji len ciary svojej prejdenej trasy ci naplanovanej trasy
- Forerunner 405 - je to fitnes gps na ruku ako hodinky vlastnosti ako edge 305 len nema barometer - stylom podobne polarom ale nema barometer
- seria oregon - to su turisticke gps, teda premakana praca s ulozenymi bodmi a zaznamami tras. odporucam verziu 300 kvoli cene. Ak to chces pouzit na bike ale musis kupit drziak na bike, ak chces eliminovat vypadky gps musis dokupit cad senzor, ak chces spolu s rychlostou a polohou a vzdialenostou zaznamenavat pulzy musis dokupit pulzak - takze potom sa ti to predrazi. Vyhoda je vo vymenitelnych baterkach a bohatsich funkciach v navigacii. Baterky vydrzia tak 10 hodin, v praxi treba trvalo podsvecovat displej. Trosku menej prakticke na biku je cisto dotykove ovladanie ale je to vec zvyku. ma samozrejme mapy, jemnejsi displej ako edge, barometer, kompas, moznost v limitovanej miere vkladat skenovane ci bitmapove mapy. Funkcie su skvele pre turistiku, pre cyklistiku je neohrabanejsi ako edge, nema virtual partnera.(ale navigacia pozdlz planovanej cesty funguje krasne ba spickovo)
- seria dakota - zmensenina a lacnejsia varianta oregonu. mesi a slabi displej, trojosi kompas, o nieco slabsie technicke parametre ktore ale v praxi nezavazia inak plati vsetko co o oregone
- no a samozrejme ini vyrobcovia - tu ti poradia zasa ini manici.
Podla tvojho popisu ( ze disponujes gps do auta, ze chces 95% bike, ze sa chces navigovat najme podla naplanovanych/prejazdenych trasach) by som ja osobne siel do toho team garminu 705. Ale volis si ty!
Vsetky modely co som spomenul su kompatibilne s Garmin connect - online uloziskom kde sa dostanes aj k obrovskemu mnozstvu prejazdenych tras. Nehovoriac o inych internetovych zdrojov. Doma na evidenciu jazd pouzivam sportracks soft
Dakujem za radu, ta 705 sa mi celkom paci. Pozeral som na webe da sa poriadit za 340eur co by aj slo, ak by ste mali pripadne nejaky typ na good cenu tak sem snim. Naco si treba davat bacha, soft je na kazdej rovnaky? mapy a podobne treba dodatocne nahravat? a pod. Chcel by som sa este spytat na ovladatelnost a ci je narocne naucit sa ovladat gps.
Skus pokial sa da zohnat verziu team garmin. Cenove hladiny nemam prehlad. Ak si zakupis gps cez obchod ktory ide cez SK kanaly v cene by si mal mat sktopo v2. Ostatne je treba dohravat. Free je este mapa lesnych ciest na gpsforum.sk Cela problematika nahravania map je rovnaka ako v ostatnych garminoch - tak na nete si urcite dohladas co nebudes vediet.
co mozem dat tipy je dokupit si pamatovu karticku a dalsie mapy dohravat tam. vstavanu pamat si ponechaj na historu svojich zaznamov a treningovych tras. Subory sa ukladaju s koncovkou tcx - ak chces konvertovat pouzi tcxconverter soft. Navigovat sa da podla tcx suboru alebo podla gpx suboru. GPX je dnes standard format. Ako som pisal kopec veci dosiahnes cez garmin connect.
Zaznam jazdy sa robi jednoducho. ked spustis tlacitko start zacne sa zaznamenavat vsetko do tzv. historie a ked stlacis stop sa zaznam zastavi. ak znova das start tak pokracujes v zazname... novy zaznam sa vytvori po pripojeni k pc alebo po vynulovani (rest) gps.
Navigaciu pozdlz prejdenej trasy je dobre robit tak ze si stiahnes alebo prekonvertujes zaznam na tzv course (kurz) a pomocou navodu spustis trenovanie s virtualny partnerom (podla kurzu). je treba spravit par krokov kym to spustis aple potom sa ti prida zopar dalsich obrazoviek s navigaciou a porovnanim kde si ty a kde je porovnavacia poloha podla ktorej ides......
Na zaciatok je to mozno veda ale beznou praxou chytis grif a bude to lahke. Viac sa dozvies na inych vlaknach tuna, na gpsfore, na strankach s mojim podpisom, vygooglujes.... skratka chce to aj troska sa tomu venovat ale potom sa ti pristroj prijemne odmeni v podobe dobrych funkcii ktore vies vyuzit
zdravim, /docasna?/ zmena )) trochu som sa pomotal na webe, nasiel som soft do mobilu Garmin Mobile XT nainstaloval, spojazdnil a skusal/skusam ho. Je to celkom zaujimava varianta, kedze mam N95 8G ktora ma dostatocnu pamat a taktiez interny gps primac, tak je to bez dalsich investicii. Nahral som mapu Topo SR a Road SR. Chcem sa spytat aky velky, priepastny rozdiel je pri pouziti tohoto softu a original GPS ako napr 705 /neni potrebne porovnavat baterky, velkost displeja, vodotesnost a pod jedna sa mi skor o rozdiel v soft/funkcie pripadne ci su to tie iste mapy ako v 705, pripadne grafika a pod / inak zorientovat sa v GMobile XT je jednoduche, mapy / navigacia su celkom slusne - lepsie ako tom tom /ten som mal doteraz no bez topo map/ G Mobile XT ma taktiez funkciu koly ktoremu som zalozil tuto temu automaticke ukladanie gps bodou, ktore automaticky uklada do mapy s moznostou dalsiech nastaveni..
V mapách rozdiel nie je. Aké si tam dáš, také budeš mať. GMXT ako automobilová navigácia je O.K., na to bol ten softvér vytvorený a na svoju dobu celkom dobre. Ako turistická navigácia už GMXT nie je to pravé orechové, ale núdzovo sa použiť dá, keď sa mapa Slovakia Topo 2 doplní o nadstavbu lesných ciest. Ja by som si však na turistiku nainštaloval SmartComGPS, ktorý pracuje s rastrovými mapami. Na Nokii E66 som mal aj GMXT aj SmartComGPS. Na turistiku som GMXT nikdy v reáli nepoužil. Ako autonavigáciu áno, aj keď mu konkurenciou boli Sygic Mobile Maps a nDrive. Opustil som však Symbian (Nokia E66) a prešiel na Windows Mobile (HTC HD2) a tam je u mňa jedničkou jednoznačne OziExplorerCE na turistiku a iGO 8 do auta.
macman,
GMXT je softverove riesenie na automobilovu navigaciu podla autoroutingu. Dnes sa uz nevyvija. Teda je to cielena aplikacia na nieco ine. Nepoznam ju priamo ale pochybujem ci je mozne dat sa navigovat podla prejdenej drahy (tracklog - trakback, nie autorouting).
Predchadzajuce diskusie k teme boli k tvojej otazke a k ucelu tohoto fora, teda predpoklad ze chces jazdit na biku ci na cestach ci v terene podla nejakeho zaznamu. Pripadne ak treba tak aj autorouting. Na toto cele riesenie s mobilom a GMXT sa mne javi ako nevyhodne, kedze mas tam limit na vydrz baterie, odolnost hardveru, drziaka na bike, ovladanie a dostupnost pozadovanych funkcii. Samozrejme je vela priaznivcov tohoto riesenia. Ale ak by si mal moznost pouzit outdoor ci fitnes pristroj v praxi proti telefon+sw rieseniu, okrem investicnych nakladov by si nenasiel vyhodu v gmxt.
... tak isto aj moja E66-ka. A pritom tam ani nie je veľmi čo nastavovať. N95 mala trochu smolu, lebo bola prvá. Konštruktéri asi zanedbali vplyv umiestnenia GPS chipu (aj antény) v korpuse telefónu. A tam už človek nenastaví nič.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Treba si dobre nastudovat stranku www.garmin.sk
dobre, trosku ti pomozem(e)
zacni od sumy penazi, potom skus dat predstavu ako by si ten pristroj vyuzival. len na bike alebo ine sporty alebo aj turistika? Chces ten pristroj len na navigovanie alebo aj by si privital pulzmeter? Si zrucny v elektronike? Pozadujes elektronicke mapy?
Umyselne sa nepytam na gps specialitky lebo ked nie si zbehly nevedel by si odpovedat. Ale po tychto cca 5 otazkach ti tunajsi zdatni budu vediet dat uzsi vyber a potom to bude uz len na tebe
Z popisu teda mozem zhrnut ze chces daco co ti zaznamenava trajektoriu, je dostatocne odolne na jazdenie a predpokladas umiestnenie najme na bike aby si to mal pred nosom pri navigacii plus ocakavas dobre zdroje tras podla ktorych by si jazdil.
Teraz spomeniem potencialnych kandidatov z produkcie Garmin. V nich mam prehlad a preslo mi niekolko modelov rukami:
- top model Edge 705, momentalne vo verzii team Garmin s HR a CAD - je to cenovo velmi vyhodny balik. ak si obstaras toto, mozes vsetko ostatne z biku odlozit (komputer, pulzak..), nemusis dokupovat ziadne prislusenstvo. drziak je na 2 biky, primarne ma funkcie ako cyklokomp ale aj specialne navigacne a treningve obrazovky. senzor kadencie ti zaroven eliminuje vypadky gps. mozes evodivat osobitne udaje na 3 bicykle. navigovanie podla zaznamenanej ci naplanovanej streky je tam skutocne prepracovane v podobe virtual partnera. Nevyhoda - nema original upnutie na ruku, ma nemenitelnu vstavanu baterku (vydrzala mi viacktrat 17 hodin na nabitie), ma v sebe barometer, vie robit s mapami
- Edge 305 cad - ma zhruba to same len nevie robit s mapami a potom vlastne vidis na displeji len ciary svojej prejdenej trasy ci naplanovanej trasy
- Forerunner 405 - je to fitnes gps na ruku ako hodinky vlastnosti ako edge 305 len nema barometer - stylom podobne polarom ale nema barometer
- seria oregon - to su turisticke gps, teda premakana praca s ulozenymi bodmi a zaznamami tras. odporucam verziu 300 kvoli cene. Ak to chces pouzit na bike ale musis kupit drziak na bike, ak chces eliminovat vypadky gps musis dokupit cad senzor, ak chces spolu s rychlostou a polohou a vzdialenostou zaznamenavat pulzy musis dokupit pulzak - takze potom sa ti to predrazi. Vyhoda je vo vymenitelnych baterkach a bohatsich funkciach v navigacii. Baterky vydrzia tak 10 hodin, v praxi treba trvalo podsvecovat displej. Trosku menej prakticke na biku je cisto dotykove ovladanie ale je to vec zvyku. ma samozrejme mapy, jemnejsi displej ako edge, barometer, kompas, moznost v limitovanej miere vkladat skenovane ci bitmapove mapy. Funkcie su skvele pre turistiku, pre cyklistiku je neohrabanejsi ako edge, nema virtual partnera.(ale navigacia pozdlz planovanej cesty funguje krasne ba spickovo)
- seria dakota - zmensenina a lacnejsia varianta oregonu. mesi a slabi displej, trojosi kompas, o nieco slabsie technicke parametre ktore ale v praxi nezavazia inak plati vsetko co o oregone
- no a samozrejme ini vyrobcovia - tu ti poradia zasa ini manici.
Podla tvojho popisu ( ze disponujes gps do auta, ze chces 95% bike, ze sa chces navigovat najme podla naplanovanych/prejazdenych trasach) by som ja osobne siel do toho team garminu 705. Ale volis si ty!
Vsetky modely co som spomenul su kompatibilne s Garmin connect - online uloziskom kde sa dostanes aj k obrovskemu mnozstvu prejazdenych tras. Nehovoriac o inych internetovych zdrojov. Doma na evidenciu jazd pouzivam sportracks soft
co mozem dat tipy je dokupit si pamatovu karticku a dalsie mapy dohravat tam. vstavanu pamat si ponechaj na historu svojich zaznamov a treningovych tras. Subory sa ukladaju s koncovkou tcx - ak chces konvertovat pouzi tcxconverter soft. Navigovat sa da podla tcx suboru alebo podla gpx suboru. GPX je dnes standard format. Ako som pisal kopec veci dosiahnes cez garmin connect.
Zaznam jazdy sa robi jednoducho. ked spustis tlacitko start zacne sa zaznamenavat vsetko do tzv. historie a ked stlacis stop sa zaznam zastavi. ak znova das start tak pokracujes v zazname... novy zaznam sa vytvori po pripojeni k pc alebo po vynulovani (rest) gps.
Navigaciu pozdlz prejdenej trasy je dobre robit tak ze si stiahnes alebo prekonvertujes zaznam na tzv course (kurz) a pomocou navodu spustis trenovanie s virtualny partnerom (podla kurzu). je treba spravit par krokov kym to spustis aple potom sa ti prida zopar dalsich obrazoviek s navigaciou a porovnanim kde si ty a kde je porovnavacia poloha podla ktorej ides......
Na zaciatok je to mozno veda ale beznou praxou chytis grif a bude to lahke. Viac sa dozvies na inych vlaknach tuna, na gpsfore, na strankach s mojim podpisom, vygooglujes.... skratka chce to aj troska sa tomu venovat ale potom sa ti pristroj prijemne odmeni v podobe dobrych funkcii ktore vies vyuzit
Komentoval som iba SW, ako si si želal.
GMXT je softverove riesenie na automobilovu navigaciu podla autoroutingu. Dnes sa uz nevyvija. Teda je to cielena aplikacia na nieco ine. Nepoznam ju priamo ale pochybujem ci je mozne dat sa navigovat podla prejdenej drahy (tracklog - trakback, nie autorouting).
Predchadzajuce diskusie k teme boli k tvojej otazke a k ucelu tohoto fora, teda predpoklad ze chces jazdit na biku ci na cestach ci v terene podla nejakeho zaznamu. Pripadne ak treba tak aj autorouting. Na toto cele riesenie s mobilom a GMXT sa mne javi ako nevyhodne, kedze mas tam limit na vydrz baterie, odolnost hardveru, drziaka na bike, ovladanie a dostupnost pozadovanych funkcii. Samozrejme je vela priaznivcov tohoto riesenia. Ale ak by si mal moznost pouzit outdoor ci fitnes pristroj v praxi proti telefon+sw rieseniu, okrem investicnych nakladov by si nenasiel vyhodu v gmxt.
Na bike jedine outdoorový prístroj. Ale, keď nič iné nie je, aj N95 c nejakými vhodne zvolenými GPS aplikáciami poteší.