Tie kruhové sú napr. v Dubnici pri starom kostole (predtým tam bol klasický). Za Traťou sú zase také ,,dosky'' v pruhoch, pomedzi ne prejdú
bicykle alebo aj hasiči, ale auto iba 1 stranou kolies. To vyvýšenie v Sŕní by nemuselo byť také rozmerné ako pri Spartaku, stačilo by vybetónovať krátku vlnu s vhodným sklonom (ak chcú spomaliť aj cyklistov a nechcú tam nechať medzery), čo by bolo stále síce drahšie od retardéra, no bolo by to ekologickejšie, ušetrené
brzdy (stačilo by zložiť nohu z plynu), nižšie emisie a hluk (plynulý prejazd oproti rozbiehaniu sa takmer zo stoja na jednotke) a v neposlednom rade, ak bude treba sanitku, budú ju klasické retardéry zdržovať a ak ide o život, je dôležitá každá sekunda (a potom aj cestou s pacientom do nemocnice). A všetko len kvôli tomu, že retardéry sú tam kvôli tým, ktorí porušovali rýchlosť. To je tzv. kolektívna vina, niečo, ako keď pár žiakov v triede sústavne vyrušuje a za trest ostane po škole celá trieda a všetci majú 100x napísať ,,Cez hodinu nevyrušujem". V OSM inak idú zmapovať aj retardéry. V tabuľke tie kruhové sú typ mini bumps, Za Traťou sú typu cushion:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:traffic_calmingK tomu prekračovaniu rýchlosti, uponáhľaní vodiči sa za retardérom rozbehnú čo to dá a pred ďalším budú dupať na brzdy, ostatní pôjdu tiež o trochu rýchlejšie, aby dohnali časovú stratu kvôli retardérom, a nakoniec sa stav ešte zhorší. Cyklisti môžu hľadať inú súbežnú cestu, aby sa vyhli retardérom. Na spomalenie rýchlych vodičov sú dobré práve stacionárne radary. Na SK si samosprávy nesmú inštalovať radary, ktoré by posielali pokuty, ale v CZ im to zákon dovoľuje a ak na ceste s radarom prekročíte rýchlosť (niekde stačí ísť 53 km/h reálne), tak vás radar vyfotí a o pár dní príde domov pokuta (spodné prekročenie rýchlosti 2000-5000 korun). Toto ale núti vodičov zase venovať sa viac tachometru ako ceste, lebo 50 a 53 človek bez tacho nerozozná a s plynom držať konštantne presne 50 bez tacho sa asi tiež nedá.