Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Tie kruhové sú napr. v Dubnici pri starom kostole (predtým tam bol klasický). Za Traťou sú zase také ,,dosky'' v pruhoch, pomedzi ne prejdú bicykle alebo aj hasiči, ale auto iba 1 stranou kolies. To vyvýšenie v Sŕní by nemuselo byť také rozmerné ako pri Spartaku, stačilo by vybetónovať krátku vlnu s vhodným sklonom (ak chcú spomaliť aj cyklistov a nechcú tam nechať medzery), čo by bolo stále síce drahšie od retardéra, no bolo by to ekologickejšie, ušetrené brzdy (stačilo by zložiť nohu z plynu), nižšie emisie a hluk (plynulý prejazd oproti rozbiehaniu sa takmer zo stoja na jednotke) a v neposlednom rade, ak bude treba sanitku, budú ju klasické retardéry zdržovať a ak ide o život, je dôležitá každá sekunda (a potom aj cestou s pacientom do nemocnice). A všetko len kvôli tomu, že retardéry sú tam kvôli tým, ktorí porušovali rýchlosť. To je tzv. kolektívna vina, niečo, ako keď pár žiakov v triede sústavne vyrušuje a za trest ostane po škole celá trieda a všetci majú 100x napísať ,,Cez hodinu nevyrušujem". V OSM inak idú zmapovať aj retardéry. V tabuľke tie kruhové sú typ mini bumps, Za Traťou sú typu cushion: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:traffic_calming


K tomu prekračovaniu rýchlosti, uponáhľaní vodiči sa za retardérom rozbehnú čo to dá a pred ďalším budú dupať na brzdy, ostatní pôjdu tiež o trochu rýchlejšie, aby dohnali časovú stratu kvôli retardérom, a nakoniec sa stav ešte zhorší. Cyklisti môžu hľadať inú súbežnú cestu, aby sa vyhli retardérom. Na spomalenie rýchlych vodičov sú dobré práve stacionárne radary. Na SK si samosprávy nesmú inštalovať radary, ktoré by posielali pokuty, ale v CZ im to zákon dovoľuje a ak na ceste s radarom prekročíte rýchlosť (niekde stačí ísť 53 km/h reálne), tak vás radar vyfotí a o pár dní príde domov pokuta (spodné prekročenie rýchlosti 2000-5000 korun). Toto ale núti vodičov zase venovať sa viac tachometru ako ceste, lebo 50 a 53 človek bez tacho nerozozná a s plynom držať konštantne presne 50 bez tacho sa asi tiež nedá.
Zobraziť komentár 16.08.2025 - 13:03:35
01
Najlepšie by to vyriešili žltými tanierovými spomaľovačmi, medzi ktorými cyklista bez problémov prekľučkuje, len to by musel niekto rozmýšľať, to na Slovensku nehrozí...
Zobraziť komentár 16.08.2025 - 19:34:55
02
V brumove sú na začiatku
Zobraziť komentár 16.08.2025 - 19:43:55
00
Brumov

Prílohy:

Screenshot_20250816_194709_Maps.jpg
Screenshot_20250816_194709_Maps.jpg 128.18 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up1thumb_down

Zobraziť komentár 16.08.2025 - 19:48:46
01
Keby ste mali cez ne kazdy den chodit autom, ako ich mam ja na ulici, tak ich nechcete. Neda sa vsetko riesit len z pohladu cyklistu.
Zobraziť komentár 17.08.2025 - 09:56:26
01
Ahojte, spomalovače sa montovali na žiadosť obyvateľov danej ulice, žiaľ práve kvôli cyklistom. Majú za cieľ spomaliť tam premávku, kedže počas špičky(cez víkendy) tam je problém vôbec výjsť napr. bezpečne autom z dvora. Preto napríklad mnohý parkuju autá pred domom. Taktiež tam žijú rodinky s deťmi. Bolo tam už mnoho kolízii a konfliktov. Všetko je to o tolerancii, ktorá však medzi ľudmi v tejto dobe čoraz viac chýba. Typ spomalovačov čo viem, tak sa dlho vyberal a konzultoval. V hre boli aj tie tanierikové, pri nich však často dochádza k úrazom a pádom, čo je skúsenosť napr. aj z toho Brumova. Ako napísal martinzz , nedá sa všetko riešiť len z pohľadu cyklistu. Ja som domáci, a nemám tam problém ani na horskom ani na cestnom biku. Jednoducho spomalím a prejdem, prípadne, keď idem mimo cyklo-špičky preskočím.
Celkovo je v Hornom Srní hlavne cez víkendy tá cyklo-premávka veľmi hustá. Keď sa pred rokmi cyklotrasa Bevlava stavala a projektovala, nikto netušil, že počas Covidu príde taký cyklo-boom a stane sa jednou z najviac využívanou cyklotrasou na SK. Obec sa snaží pracovať na zlepšení, postupne sa opravuje/upravuje značenie, pracuje sa na projekte úpravy dopravy v obci. V hre je dokonca projekt presunutia cyklotrasy smerom ku korytu rieky Vlára, Celá obec by sa tým pádom obchádzala poza domy. Treba len trpezlivosť.
Najbližšie mesiace budú aj tak skúškou, aj pre cyklistov aj pre vodičov. Cyklotrasa medzi Srním a Nemšovou sa od Pondelka uzavrie a čaká ju rekonštrukcia spojená so stavbou nového cyklo-mosta.
Zobraziť komentár 17.08.2025 - 11:52:29
00
martinzz chces povedat že štrudla je lepsia ?
https://maps.app.goo.gl/xsR369ZpfkYMYyrX9
Zobraziť komentár 17.08.2025 - 11:59:05
00
ak by som chcel uzaveru obist okolo Ranchu a cez kopec do Srnia - je to vsetko spevnene? da sa aj po dazoch?
Zobraziť komentár 17.08.2025 - 12:50:30
00
Gusto0 - od Ranču je to mix šotoliny, starej asfaltky a ku koncu hlina, po daždoch to nieje bohviečo.
Na obchádzku sa z Nemšovej ešte dá použiť Žabka trail známy z nášho maratónu. Ale nieje to pre každého. Úzky singláč ponad rieku, po daždi blatovo. Prípadne z Ľuborče cez polia opäť po maratónskej trase, ale opäť zjazdné iba za sucha.
Zobraziť komentár 17.08.2025 - 12:56:46
00
arrow_leftpeter120 napísal:
martinzz chces povedat že štrudla je lepsia ?
https://maps.app.goo.gl/xsR369ZpfkYMYyrX9

Neviem sice co je strudla, ale ak je to vybetonovany spomalovac, tak ten je fajn, pokial ho urobia poriadne a nie ako v TN pri poliklinike, kde treba spomalit na nulu.
Zobraziť komentár 17.08.2025 - 15:56:29
00
matto88 Vďaka za objasnenie. Myslel som si, že je to kvôli cyklistom, lebo pre autá je ulica neprejazdná a jazdia po nej v praxi iba jej obyvatelia. Je dosť možné, že cyklodoprava cez Sŕnie ešte narastie po dostavbe úsekov Trenčín-Dubnica-Ladce, ale hlavne úseku zo Sv. Štepána a kúsku pri štátnej hranici. Tranzit by bolo najlepšie vytlačiť mimo ulíc a urobiť cyklocestu niekde popri rieke.
Zobraziť komentár 17.08.2025 - 22:34:17
02
Čaute, obchádzka toho opravovaného mosta je kade ? Je to aj vyznačené ?
Zobraziť komentár 19.08.2025 - 08:05:44
00
Po hlavnej
Zobraziť komentár 19.08.2025 - 08:45:59
01
arrow_leftmseco napísal:
Čaute, obchádzka toho opravovaného mosta je kade ? Je to aj vyznačené ?

Po hlavnej - cez pracovne dni jazdia aj kamiony, cesta nema skoro ziadnu krajnicu.
https://mapy.com/s/kupolekono

Cez Luborciansku - ked je sucho bezproblemov akurat je tam riadny stupak.
https://mapy.com/s/nosadagamo

Zabka trail - iba pre skusenych MTB a gravel, ked je sucho, inak je to smyklave.
https://mapy.com/s/conecujato
Zobraziť komentár 19.08.2025 - 11:44:51
01
arrow_leftrobertp1996 napísal:
Na cca 650 m tak treba 3x brzdiť z 25-30 km/h na nejaký 1-2 km/h a potom sa rozbiehať, čo okrem otravnosti zvyšuje aj opotrebenie bicykla a samozrejme to zdržuje.


Myslim ze prave pre cyklistov tam boli dane, presne kategoria cyklistov (cestny, elektro odblokovane, el. kolobezny) lietajuc a nebrat ohlad, co i len trosku niekde spomalit je nepredstavitelne a mysliet nato, ze tam mozu byt deti a pod. Jedine mam tempo a nic ma nemoze spomalit ide zavod kam sa hrabe sagan. Odrzkadluje toleranciu myslistov a vsetkych co sa tam pohybuju. Som aj cyklista, aj vodic, aj chodecô. Je to neuveritelne cosi niektori myslia o sebe ze im patri cela cyklotrasa.

A k pokutam v CR ze to nemyslite vazne a o pokutach co pisete ze spodna hranica v CR zacina 2000-5000 kC nemate pravdu a ste mimo mlcat je zlato ;-)
Zobraziť komentár 27.08.2025 - 14:55:49
00
keyboard_arrow_up