Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Čítal som v jednom článku,podľa údajov výrobcov batérie Shimano má svoje batérie otestované na 2000-2500nabití bez straty kapacity!Životnosť je 15-25000km(5-9rokov).Ďalší článokTouchit-Po500nabíjacích cykloch e-batérie na el bajkoch majú zostatkovú kapacitu 70%!Preto otváram túto tému,lebo podla mojich skúsenostímám bateriuShimano E8010 504Wh na bicykli Kellys Tygon 10 a už po 1roku po najazdení 6000km bola kapacita batérie 93% pri60cykloch v 2.rokupri16000km -87%kapacita -124cykloch,čiže ak to pôjde takto ďalejtak 60% kapacitu budem mať pri 370cykloch a 6rokochpoužívania.Kto má podobné poznatky tak nech sa prosím vyjadrí,lebo tie údaje od výrobcu sú zavádzajúce ak píšú o 1000nabíjacích cykloch.
Zobraziť komentár 18.04.2021 - 10:46:50
02
Máš mobil? Tak asi vieš, že kapacita batérie časom výrazne klesá. Analogicky to bude aj pri batérií na ebiku. Bez ohľadu na to, čo je v nejakom článku napísané.Či si myslíš, že výrobcovia bicyklov objavili perpetuum mobile?
Zobraziť komentár 18.04.2021 - 11:05:41
03
16000/124=129

129 km na jeden nabíjací cyklus pri 500 Wh batérii?
Zobraziť komentár 18.04.2021 - 12:38:48
00
Neviete niekto čo sa počíta za jeden nabijací cyklus?
je jedno či nabijam z 10% na 100%, alebo či z 70% na 100%? stale to je jeden cyklus?
Zobraziť komentár 19.04.2021 - 09:23:24
00
jeden cyklus je, keď batérii dodáš energiu v hodnote jej kapacity. čiže keď máš baterku napr. 500Wh a na 3x do nej doplníš 200Wh, 200Wh, 100Wh, započíta jeden cyklus. % aktuálneho nabitia nehrá úlohu pri počítaní cyklov
Zobraziť komentár 19.04.2021 - 09:53:11
07
arrow_leftsorcerer napísal:
jeden cyklus je, keď batérii dodáš energiu v hodnote jej kapacity. čiže keď máš baterku napr. 500Wh a na 3x do nej doplníš 200Wh, 200Wh, 100Wh, započíta jeden cyklus. % aktuálneho nabitia nehrá úlohu pri počítaní cyklov

Dík za vysvetlenie, toto inak ma tiež zaujímalo, mylne som si myslel ,že každé nabytie sa počíta ako ďalší cyklus
Zobraziť komentár 19.04.2021 - 10:39:11
01
Ak chcete jazdit viac ako 2000km rocne tak treba s tým rátat, 16 000km je pekne číslo tolko výrobcovia nepočítaju že sa bude jazdit:) Treba dnes už kupovat bicykle so 630wh bateriami a viac. .Je to dost rozdiel. Pri 500 som končil po 40km teraz až 60km dam. (90kg a 1500vyskových). Dost zaleží aj ako bola v zime skladovana a ako bola vybíjaná.
Zobraziť komentár 19.04.2021 - 17:00:58
01
Takže takto: Každý výrobca má na informáciu, ktorú poskytuje, adekvátny certifikát... Verte mi, že má, videl som ich... Len je sakra rozdiel, že dané hodnoty sú dosahované v laboratórnych podmienkach, prostredníctvom inertných sústav, ktoré sú v bežnej prevádzke prakticky nesimulovateľné... V tomto kontexte by sa to mohlo považovať za zavádzajúce... Ale v každom jednom popise je uvádzané, že je to len "reference"... Čiže iba odporúčaný údaj, nie 100% fix... To, že nejaký snaživec vo svojom pseudočlánku na webe to vydáva za zaručený údaj, je kameň úrazu vláken, ako je toto... A v každom jednom manuáli sú uvedené všetky faktory, ktoré vplývajú na znižovanie kapacity... A ruku na srdce - nikto z nás ich nedokáže eliminovať všetky...
Zobraziť komentár 19.04.2021 - 17:49:59
02
certifikat moze mat aky chce,li clanky kupuje od vyrobcov clankov a ich parametre su dane .. 2000nabiti bez straty je blud,bezne sa to pohybuje 300-500,su nejake,kde sa uvadza 400-1200,ale pochybujem ,ze budu take. ziadne zazracne baterky shimano nema. aj Tesla stratu kapacity riesi tak,ze od nova je tam proste kapacita vacsia,je umelo znizena a postupne sa pripajaju nahradne. vobec by som sa nedivil,ak by zvysena kapacita /ak sa nezdvihla zaroven aj vaha/ bol podobny trik. za cenu zivotnosti.
Zobraziť komentár 19.04.2021 - 23:05:36
00
lacovi:musím sa opraviť v 2roku 13400km,87%kapacita-124cyklov a teraz(dnes som bol na diagnostike)po16400km-82% kapacita a 158cyklov,čiže 16400/158=103km na nabíjací cyklus pri 504Wh batérii.Neviem čijeto dobre.
Zobraziť komentár 20.04.2021 - 20:37:31
00
Čiže priemerne spravíš na 504Wh baterke 103km? Hmm... Slušný výkon, zrejme šľapeš veľa aj bez podpory... A je to len priemer, takže sa dá predpokladať že urobíš aj viac ako 103km na baterku....?
Zobraziť komentár 21.04.2021 - 17:56:15
01
Aj ja mam priemer z nabijani okolo 100km, nahanam to asi tym ze kym sa dostanem do kopcov tak slapem nad 25kmh bez dopomoci realne mi vydrzi asi 50km a 1000vm. Baterka ma stale health 100%, uvidim po par rokoch ked nabeham 16k km ako ma Marian-bike, rozmyslal som aj nad vymenou za 630wh ale je dost draha a zatial mi stacila ta 504wh, viac mi chyba na shimane nejake rychle prepnutie eko-low trail-low / eko-high trail-mid zislo by sa 5 tych modov nie len 3 podla toho ci jazdim sam alebo s kamosmi a ci musim setrit baterku to teraz prepinam aplikaciou.
Zobraziť komentár 22.04.2021 - 12:37:52
01
Ja pochádzam zo Zlatých Moraviec ,máme tu na blízku aj kopce ,moje jazdenie je tak od 50do60km do 3hodín a baterka zostávala 40% .Neskúšal som dojazd na 100km a viac,lebo môj zadok to nevydrží.Teraz keď kapacita baterky je 82% po 16000km,takju už vypínam po rovine a dolu kopcom,aby som tých 60km urobil aby mi zostalo 20% .
Zobraziť komentár 22.04.2021 - 17:00:18
10
Milí kolegovia ,trochu sa vrátim ešte k tej kapacite batérie,ako som písal predtým, moja má kapacitu už len 82%,čiže 504Whmala nová a teraz to vychádza 413Wh.ale keď ju nabíjam tak 5políčok svieti,čiže všetky,prečo nie 4. Keď jazdím viac kopce,tak30km ,tak zostane už len 1políčko.Kto mi to vysvetlí lebo už som starší(73rokov).
Zobraziť komentár 23.04.2021 - 22:24:44
00
Podľa mňa je to tak, že elektronika batérie ukazuje, že batéria je nabitá na 100% svojej kapacity a je jedno či má 500Wh alebo 630 alebo inú hodnotu a po nabití svietia všetky políčka a malo by to tak byť správne. Ak by svietili len 4, tak nabíjačka by stále dávala prúd do batérie a tým by ju poškodzovala. Samozerjme, keďže tvoja má už len okolo 400, tak ju vybiješ rýchlejšie a políčka budú tiež ubúdať rýchlejšie ako keď mala 100% nú kapacitu.
Zobraziť komentár 24.04.2021 - 08:38:14
02
keyboard_arrow_up