web výrobcu:
https://www.tq-ebike.com/en/e-bike-system/hpr60/
Mám tento model Trek:
https://www.najsport.sk/elektrobicykel-trek-fuel-ex-9.7-gen-2-carbon-smoke-lithium-grey-marble-2026
Prečo som ho kúpil? mal som 2 plnohodnotné e biky zo "silným motorom a velkou baterkou" ale oba mali cca 27 kilo a stále mi vŕtalo hlavou,že chcelo by to niečo ĺahšie,ale zasa aby to aj čosi ťahalo a aby aj baterka nebola úplne mini
Parametre motora sú:
krútiaci momentom 60 Nm,maximálny výkon 350 watt,váha motora 1,9 kg.
Mám ho len týždeň,ale nejaké postrehy už môžem napísať-takže:
Motor ťahá hladko a veľmi ticho.
Nastavil som si ho cez apku Trek trochu inak,ako bol od výrobcu-a trafil som sa na prvý krát-neskôr pridám foto obrazovky mobilu,ako sú režimy 1. 2. 3. nastavené.
Aktuálna váha 21,3 kg-tak ako je pripravený na výjazd-t.j.
s pedálmi
bezdušový tmel spolu 2 deci
držiak na svetlo držiak na mobil
zadná blikačka
Fidlock Twist základňa na fľašu
Váha pôjde dole,už mám objednané lahšie karbónové kolesá,plášte atď.
Foto,prvý výjazd
Ja ešte pridám zaujímavý jav,čo som si všimol na mojom HPR60-a síce,že keď idem na Eco do kopca,ja dávam napr. 200 W,motor dáva cca 160 - 170 W, ale mám nastavenú prípomoc 100% , takže to trochu nesedí (max limit motora je 250 W)
Ale ak idem na Mid,ja dávam 200 W motor dáva 300 W,prípomoc mám nastavenú na 150%, takže toto sedí.
Netuším, prečo to je na Eco inak,ale neriešim,nevadí mi to
K otázkam Red1
Cisty ma asi skor 360Wh nez 260Wh. to by bolo dot malo, nie.
áno,sory,preklep.
Skúšať dojazdy na rôzne stupne podpory na BK nejdem,pre predstavu výdrže a dojazdu som si dal môj test.okruh Rača-BK-Baba-Slnečné-3KK-BK.
Podmienky a trasu som tu už dával
áno,súhlas,ten nižší krútiaci moment je najviac cítiť pri strmých stúpaniach,ale ja také nevyhľadávam,a keby aj ,tak 60 Nm nie je úplne málo,dajú sa iste aj Konské hlavy bez problémov,veď ak ja dám napr. len 180W,motor dá 360W=540W
S tým na prevode 32/52 musím vyjsť aj na strechu
Jasné,nie je to ako full e-bike,toto je o inom-hladká,tichá podpora-mal som 3 ťažké e-biky,o hodne silnejšie,ale toto mi neskutočne sadlo-aktuálne môj trek Fuel + váži presne 20 kg (nastrojený na výjazd-magnetická základňa na flašu fidlock twist,dva držiaky na predné svetlá,držiak na mobil,zadná blikačka)
Zatial bez najmenšieho problému-klop,klop
Dúfam že to tak aj zostane
Nikto od teba neziada aby si skusal dojazdy =)
Len som chcel vediet, pri tom lahkom ebiku a baterke aky by mohol byt priblizny dostup Vyskovych metrov.
Od skutocneho cloveka na trase, kt poznam, nie tie paskvily na YTB, kde mu ide iba o zhliadnutia.
Stacilo len ak pojdes niekedy smerom z domu na BK, tak to vyslap len na ECO.
Odcitas aku si mal spotrebu baterky na tomto useku
napr. 15% baterky. pri 330vm x (100%/15%) = 2200 vm
zaokruhlis to dole (kvoli nepresnosti merania) a budes vediet, ze na ECO by si mal nastupat okolo 2000+ vm
Z BK si chod kam chces, na BABU, Somar, Slnecne udolie.
To uz je jedno. Chapes =)
Ked zas pojdes niekedy na vyjazd smerom z domu na BK tak to vysliapes zase na MID, tak len znova odcitas spotrebu baterky na tomto useku a vyratas priblizne vyskove.
A podelis sa s nami pri tvojej celkovej vahe (ty + ebike + oblecenie) kolko to asi vychadza.
Nic tazke ani obmedzujuce tvoj vyjazd na tom nie je =)
Ten tvoj odkaz na 4 strane na trasu nic neukaze =)
musis dat v mapach ZDIELAT/Kopirovat odkaz
a dat sem
napr. https://mapy.com/s/dulufureha
---
Tie Watty nie su az take dolezite, mne islo len o to aby som to mal zmerane priblizne pri tom istom mojom vykone
---
Konske hlavy vyskusaj =)
Na papieri vysliapes aj Vysoku =)
mne celkovo 580W nestacilo =)
Az ked som mal celkovo cez 600W tak to islo
Ale mozno si lahsi tak ti bude stacit aj 540W =)
Sory,ale ja z domu na BK už dávno neťahám po tej nudnej,preplnenej asfaltke-tú cestu neznášam,takže nič nebudem merať,testovať-a skús ma prosím ťa neúkolovať-už dávno jazdím kam chcem,a kedy chcem
Mám iné možnosti ,ako sa dostať na hrebeň
Ja + e bike + batoh a oblečenie=cca 105 kg.
Len stručne-jazdím teraz len Eco (100% a max.250W)
A občas tam šupnem Mid (150% a max.300W)
To mi bohate stačí-ani náhodou to nie málo
Ale jasné,že keď sa oteplí,šupnem to Eco na 60%,ostatné nastavenia nechám tak
Inak bolo zaujímavé počuť hodnotenia parťákov,keď sme mali to stretko nad račou na BK (Trek Fuel + a Yeti MTe)
Mal som vtedy Eco na 100% ale max.podporu od motora len do 120 W.
Keď sa previezol na mojom ten,čo jazdí výlučne na bio biku
Potom sa previezol jeden,čo jazdí na ťažkom silnom full e-biku,tomu sa zdalo,že to vôbec nejde.
Inak už som vyriešil pukanie z oblasti motora pri silnom zábere,hlavne to pukalo pri dupaní v stoji-dotiahnutie skrutiek nepomohlo,tak som tie skrutky nakoniec vybral,motor som trochu vysunul z rámu a na styčné plochy motora a rámu som dal tenkú vrstvu Loctite 242.
Odvtedy je ticho,ani najmenšie pukanie ani vŕzganie nepočuť.
Tak keby mal niekto tento problém,riešenie je jednoduché-a myslím,že ten motor mali uchytiť na 3 body-toto 2 bodové uchytenie nie je dostatočne odolné voči mikroposunu pri silnejšom dupaní v stoji.
Inak problém s pukaním si mohol napísať sem - si sa nezmienil. Pomol by som Ti rýchlejšie ako nejaké vymýšľanie postupov s Loctitom, tam kde nemá byť. Je na to presný servisný postup a skrutky treba raz za čas vytiahnuť, vyčistiť, premazať a dotiahnuť na moment. Moment dokonca niekedy je zle aj od výrobcu nastavený. Loctite sa dáva na závity a kľúčom proti pukaniu je vazelína na celom drieku skrutky. Pred osadením skrutky si treba riadne odmastniť púzdro pre skrutku, aby si si nekontaminoval vazelínou zaisťovač závitu....Pre ilustráciu kde čo a ako posielam obrázok zo servisnej príručky....
Pukotanie v silnom zábere aj tak neprestalo-vypátral som vylučovacou metódou,že je to v uložení motora v ráme-proste pri silnom zábere alebo dupaní v stoji tam nastáva nepatrný mikroposun-pukanie.
Ten Loctite som len jemne kvapol na dotykovú plochu motor/uloženie v ráme,ani na skrutky,ani na závit sa nedostalo nič.
Pukanie je preč-toto riešenie je trvalé-ak zlyhajú všetky prepísané postupy a problém to nevyrieši,nastupuje Loctite-ale samozrejme z rozumom
Mám proste rád,keď pri jazde nič nevŕzga,nepuká,neškrípe-som kvôli tomu schopný rozobrať celý bike,e-bike
Diky.,z nejakou trasou by to bolo zaujimavejsie.
Mne aplikacia od ebiku vyhodi csv subor.
Pretoze mam prvy Ebike tak som chcel mat prehlad a osobnu skusenost co dokaze.
Nespoliehat sa na nejake o nicom kecy na nete alebo, ze vsak si to zapamatam.
Preto som si to dal do tabulky.
Ty mas mozno stravu.
---
Od Dana som chcel len jednoduche porovnanie s mojim ebikom na zaklade spotreby baterky, pretoze byva na Potocnej.
Cize vyjde z domu a je na tej ceste na BK.
Nic zlozite.
Kedze on ale uz nejazdi po tej nudnej ceste, ktora je najidealnejsia (najkratsia) ked chces pojazdit nieco dalej od BK na ktorykolvek smer.
Napr. az za PB, Velku Homolu, Skalnatu, Hubalovu, Tri krize, atd.
Asi jazdi tadialto, to uz nie je nuda =)
https://mapy.com/s/fusasevone
Keby sem aspon dal ten ten link na trasu co vtedy isiel, z tej 4 strany, aby si clovek mohol porovnat co za trasu skutocne isiel, pretoze to mam tiez pojazdene.
Ale asi ju uz zabudol =)
---
Myslel som, ze to tu je o zdielani skusenosti o dostupoch roznych ebikov.
Hlavne tych novsich, lahsich, ci sa to oplati kupt alebo radsej pockat na full s hmotnostou okolo 20-21 kg. co sa chystaju na novy rok.
https://www.strava.com/activities/16251702702
https://mapy.com/sk/turisticka?moje-mapy&cat=aktivity&mid=68e276b8420f3247b9529ec7&x=17.1724463&y=48.2841295&z=12
Áno,občas chodím z domu smer BK tak,ako dal trasu Red1
Ale väčšinou v poslednej dobe z domu kúsok po asfalte,a pre Slalomkou doľava na okrajovku a potom lesnou cestou na červený kríž.
Tú zvýšenú podporu a Waty na Eco neriešte,isté zdravotné problémy mi nedovoľujú dlhšie ťahať viac ako 150 W,tak som si to nastavil tak,nech to trochu viac pomáha
edit: takto to je vidno ?
https://mapy.com/s/jezepufoto
https://www.strava.com/activities/16251702702
Ako sa robí update? Len v servise?
Doteraz som mal Bosch smart systém….
Takže aktuálne mám nájazd 930 km,a včera prvý reálny výpadok motora.
Jazdím skoro každý deň,je vysoká vlhkosť vzduchu,hmla,blato,aj cez potoky treba ísť,ale pomaly,žiadne zatopenie motora nebolo.
Dal som včera ráno nabiť baterku doplna,potom okolo obeda som šiel do lesa,kludne po afaltke,ja som si dával svojich 200 W na zahriatie,motor tiež, a odrazu cca 1 km od domu bez varovania motor prestal ťahať.
Na displeji sa pohyboval nápis SPD a nejaké čísla-moja chyba,že som si to neodfotil 🤔
Pozerám teraz manuál,to SPD by mala byť chyba senzora rýchlosti-ale je tam tých chybových kódov viac:
https://www.tq-ebike.com/fileadmin/assets/tq-ebike/downloads/manuals/Service_Manual/DRVE_Servicemanuals_EN_Rev0300_Web.pdf
Klikol som na spínač na displeji,a chybový nápis sa stratil,a motor potom šlapal ako predtým cca 30 km akoby sa nič nestalo.
netuším teda,čo bola príčina výpadku-ešze ma napadlo,že som deň predtým umýval e bike prúdom vody z hadice,lebo už bolo toho blata moooc.
Ale opatrne,žiaden veľký tlak vody na motor-len metličkou a vodou.
@branomelis
nevieš čo by to mohlo byť?
pozrel som vzdialenosť magnetu od snímača,je to cca 5 mm-manuál uvádza 1 až 8 mm,takže ok.
No SPD býva závada senzora rýchlosti. Mne sa to objavovalo kedysi keď som menil kolesá a som si osol zabudol namontovať senzor na koleso. Ale v tvojom prípade skôr niečo prerušilo signál ale môže to byť aj niečo iné. Každopádne odfoť si vždy chybové kódy, lebo v servise ich neprečítajú. Tá sprostá TQ diagnostika neuvažuje s pamäťou chybových kódov ako napríklad pri aute.
Ja mám aktuálne okolo 1650km a rôzne chyby už dom zachytil a opakujú sa. Nesúvisí nič z ničím. Aj včera chyba DRV error. To sú akoby systémové ovládače. Ale mal som aj problém že motor akoby v ňom niečo drhlo, lebo aj pri zapnutej podpore šiel dosť ťažko. A akoby nešla pomoc 1-2 sekundy a potom dal plnú bombu a už šiel. Ale ja ho denne topíme v blate a umývam v potokoch. A strašné strmáky na booste denne na tom jazdím. Neviem či ho pomaly nedávam do čavesu.
Ale 1650km nie je nic extra aj ked mu davas. Ved preboha na akych bicykloch to je namontovane, to musia pocitat s tym, ze sa nebudes vozit po hradzi.
Dobre ze to sem davate, lebo z recenzii na YouTube ma clovek pocit, ze ma problem len on (aj ked mam Bosch).
No uvidím,dnes som to prezrel celé,aj pod krytom rámu pod motorom bola voda-vyfúkal som to vzduchom,skúsšobná jazda bez problémov
Záruka mám do 09/2027 tak som zvedavý,či to bola len tá extrémna vlhkosť alebo niečo vyrušilo signál.
Dúfam že výrobca má nachystané nové motory na reklamácie ...
Niekde na FB som zachytil,že vyšla nová verzia SW,skúsim to nájsť
edit:
tu je to-kopírujem:
Pre vašu informáciu, k dispozícii aktualizácia pre HPR60 motor
copyrightstatic.xx.fbcdn.net
https://www.facebook.com/groups/990885731576927/posts/1745168722815287/
kto má FB,môže sa pridať do skupiny: TQ HPR 50 and 60 emtb motor owners
https://www.facebook.com/groups/1109475106324270
je tam veľmi neveselé čítanie 🥲kopírujem napr: (prekladač)
Tak to vyzerá, že nový motor hpr60 nie je o nič spoľahlivejší ako hpr50. Môj 3-mesačný motor hpr60 práve začal hádzať chybu senzu 49e - rovnaká chyba, ktorá zabila všetky 3 moje motory hpr50
jasné,že tam píšu hlavne tý,ktorý majú problém,ale vyzerá to na veľkú poruchovosť pohonu TQ 😒