Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftscarinko napísal:
no ale mne nejde o gramy na 10kg hlinikovom starom bajku :D
skor o cenu a aby to brzdilo a uz som kupil ten adapter tak uvidim

Na hlinikovy ram hlinikove kotuce:
https://www.ebay.com/itm/254796704210
Zobraziť komentár 13.07.2021 - 22:35:30
00
jj a na karbonovu vidlu tie karbonove :D
Zobraziť komentár 13.07.2021 - 22:57:11
00
ešteže mám železný rám :D
Zobraziť komentár 14.07.2021 - 06:55:39
01
arrow_leftddemo napísal:
Vsak v packe stlacas piestik voci pruzinke, a ta ti svojim posobenim vrati piestik do povodnej polohy a zaroventaha kapalinu spat (ale nie v celej drajhe) a tym zabezpeci ze piestiky v strmeni sa o kus vratia. Ak su spinave, nedokaze ich vratit. Ta plechova pruzinka na dostickach sluzi len aby ti nedrncali dosticky. Napr. Magury o maju riesene magnetmi. Odskok, resp mrtvy chod dosticiek je danu konstrukcne a co som sa s tm stretol osobne tak sa dal regulovat na premiovych Formulach kde sa otacanim priruby na hadicke jemne menil objem medzi packou a strmenom.
Edit...tu som este nasiel ine riesenie s dvoijitou komorou
https://bikerumor.com/2014/10/09/found-brilliant-two-chamber-pad-contact-adjust-concept-for-hydraulic-mtb-brake-levers/


Prestudujem to podrobne. Ale mam silny pocit ze shimano to riesi inak. Kazdopadne aspon mam dovod to poriadne preskumat. Z toho co si pamatam na shimano tesnienia v ktorych sedia piesty maju konusove sedla a pri vylacani pestov sa tie tesnenia natahuju a ked tlak skonci, skocia aj s piestami spat. To kolko pruzia a kedy sa piest posunie v tesneni urcuje ich konstrukcia. Ale az sa piest posunie v tesneni uz sa da vratit spat len manualne. Cize ked je piest vysunuty povedzme tak, ze mediz platnami su 3mm medzra (priklad pre lahsie vysvetlenie) a je tam 1.5mm kotuc. je z kazdej strany 0.75mm okolo kotuca. Pri zatlaceni paky sa piesty vysunu o 0.75mm kym sa dotknu kotuca a po ukonceni tlaku ich tesnenia+strunky vratia spat na 3mm rozostup. To iste sa stane aj ked tam dam 2mm hruby kotuc. Len v tom pripade bude mediz kotucom a platnami kuz len 0.5mm a zakonite sa musi skratit mrtvy chod packy. Otazka je ci to bude tak inem ze mi to bude vadit. Pripadne ci to nebude viac suchatm ked tam bude menej miesta na spinu....

Mohol by som manualne natlacit piesty spat a tie by sa vystredili na 2mm kotuc s predpisovou medzerou 0.75mm v nasom priklade. Ale to by fungovalo len kym by som tam nedal druhy set kolies. Lebo v tedy by sa ta medzera zvecsila osadenim uzsieho kotuca 1.5mm (v nasom priklade) a platne by sa opat upravili na 0.75mm odstup pre uzsi kotuc. A boli by sme tam kede na zaciatku.

Tolko teoria. Ale ci to je prakticky vobec poznat, neviem.
Zobraziť komentár 14.07.2021 - 13:04:06
00
Už som to tu písal viackrát ale piestiky nevracia žiadna pružinka v páčke, ani tá pružinka medzi platňami, ale vracajú ich napružené tesnenia. Samozrejme, je to potom cca tak ako píše Kenai - za normálnych okolností sa vysunú a vrátia o rovnakú vzdialenosť, ale s opotrebovaným kotúčom, alebo tenším kotúčom sa piestiky môžu vytlačiť až za medzu pružnosti tesnení a jednoducho sa dostanú viac von, ako ich dokáže toto tesnenie vrátiť, takže sa vzdialenosť medzi nimi zmenší. Tieto tesnenia majú spravidla štvorcový prierez a sila, ktorá tam vzniká pri zatlačení na páku je neporovnateľne väčšia, ako sila nejakej malej pružinky v páčke a pod. Takáto pružina by nedokázala dostatočne vrátiť piestiky na miesto.

Otvoriť v novom okne thumb_up2thumb_down
Zobraziť komentár 14.07.2021 - 14:40:52
14
tomtom7
Vyber pružinku z páky a uvidíš čo sa stane.....

Keby vracali piesty späť tesnenia, aké veľké trenie by muselo byť medzi piestom a tesnením?
Zobraziť komentár 14.07.2021 - 19:33:14
00
Dosť veľké - práve keď sa poruší tesnenie alebo časom stratí elasticitu, tak sa piesty prestanú vracať späť.

my-live-01.slatic.net

Nie je to nejaký môj výmysel, nájdeš dosť publikácií na nete, kde je popísaná funkčnosť takejto brzdy, videl som to aj v nejakých patentoch.

https://mgaguru.com/mgtech/brakes/bt104.htm

Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Zobraziť komentár 14.07.2021 - 19:59:01
01
arrow_leftaJoN napísal:
tomtom7
Vyber pružinku z páky a uvidíš čo sa stane.....

Keby vracali piesty späť tesnenia, aké veľké trenie by muselo byť medzi piestom a tesnením?


No práveže nič sa nestane :-) raz som padol a páku vyhol a stratila sa pružinka. Piesty sa normálne vracali ale páka sa hompáľala na nite. A to je funkcia tej pružiny - aby páka bola vždy opretá o valček piesta nie aby vracala piesty :-D
Zobraziť komentár 14.07.2021 - 20:56:17
10
A aka sila vracia piesty ked nie podtlak oleja?
Zobraziť komentár 14.07.2021 - 21:02:31
00
Nezobrazilo ti poslednych 5 prispevkov? :tmi: :lol:
Zobraziť komentár 14.07.2021 - 21:04:56
05
arrow_leftscart335 napísal:
No práveže nič sa nestane :-) raz som padol a páku vyhol a stratila sa pružinka. Piesty sa normálne vracali ale páka sa hompáľala na nite. A to je funkcia tej pružiny - aby páka bola vždy opretá o valček piesta nie aby vracala piesty :-D

Asi vravíš o inej pružinke.
Tá ktorá vracia piesty je v brzdovom valci páky medzi piestom a hadičkou
Zobraziť komentár 15.07.2021 - 06:43:55
02
arrow_leftscart335 napísal:
No práveže nič sa nestane :-) raz som padol a páku vyhol a stratila sa pružinka. Piesty sa normálne vracali ale páka sa hompáľala na nite. A to je funkcia tej pružiny - aby páka bola vždy opretá o valček piesta nie aby vracala piesty :-D


Reč je o pruzine ktora vracia piest vnútri pumpy.
Pozri si nejaku opravnu sadu napriklad:https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/diely-a-adaptery/sram-servisny-kit-pre-brzdove-packy-elixir-cr-r-5.html

    Zobraziť komentár 15.07.2021 - 07:06:57
    02
    Teraz si skúste uvedomiť, že kvapalina je prakticky nestlačiteľná a čo by sa stalo, keby v tom valci nebolo pružné tesnenie - po zatlačení páčky by sa piesty vytiahli von a nemalo by ich čo prinútiť vrátiť sa naspäť - kvapalina prenesie silu na piest a nie je stlačená ako si to ľudia myslia - neexistuje tam nejaký "podtlak" - je to ako keby ste prstom zatlačili zozadu na piest a keď prestanete tlačiť, tak bez toho pružného tesnenia ostane piest vytlačený von.
    Zobraziť komentár 15.07.2021 - 08:17:40
    07
    caute, mozno taka amaterska otazka pre vas, ale ja som z toho somar :)
    mam brzdy sram guide rs 180/160 a ak ich chcem prehodit na 200-203/180 tak potrebujem presne tento adapter? :)
    https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/diely-a-adaptery/sram-adapter-post--40-p-predny-200--zadny-180--v-baleni-nerezove-rainbow-skrutky.html

    edit: bike je specialized epic evo a vidlicu ma RockShox Reba RL 29
    Zobraziť komentár 15.07.2021 - 08:53:33
    00
    Este doplnim k funkcii brzd. Nikdy nevtlacajte dnu spinavy piest. Ludia si myslia, ze to tesnenie je tam na to aby sa dnu nedostal bordel, ale to je hlupost. Natlacenie spinaveho piestu spat je majoritna pricine nerovnomerneho vysuvania piestov neskor. Spinavy piest drhne v tesneni pri opatovnom vysuvani. Vzdy je to nutne ocisti bud brzdovou kvapalinou, alebo olejom, podla toho na co konkretne brzdy funguju. Mam to bohuzial overene z vlastnej skusenosti. :swear:


    Naposledy upravil Kenai dňa 15.07.2021 - 10:34:48, celkovo upravené 1 krát.

    Zobraziť komentár 15.07.2021 - 10:33:14
    03
    keyboard_arrow_up