To mi pripomina, ked sme sli zo znamim na jeho zigulaku dolu Jankovym vrskom, a on stale nohu na brzde, az mu prestali
brzdy uplne brzdit a takmer sme skoncili na streche...

Takze stat sa moze cokolvek...
Ale ako iste všetci vieme, tak to sa stalo z dôvodu uvarenia brzdovej kvapaliny, a nie preto že by boli doštičky "zosklovatené". Bežne sa to stávalo na škodulách, ked sa zabudlo na ručnú brzdu, potom sa brzdy "uvarili" ani si nemusel brzdiť. Horšie však bolo keď pri tom takpovediac odseklo poloos, po našom ruchloupinak, ale to pri týchto hmotnostiach a "predimenzovaní" bicyklových bŕzd nehrozí.
Bicyklová
brzda potrebuje ubrzdiť pri rýchlosti 60 km/h hmotnosť cca 60 až 130 kg, brzdy na aute však potrebujú ubrzdiť hmotnosť minimálne 800 kg. To znamená enorme väčšiu silu na kotúč, preto je na autách posilňovač brzdnej sily.
Keby bol posilňovač na bicykli, tak už nemá kto bajkovať, všetci by sme boli na anesteziologicko-resuscitačných oddeleniach s mnohonásobnýmy zlomeninami kostí po celom tele.
Keramické brzdové kotúče pozná vari každý z pretekov WRC alebo F1, tam vedia tiež rozžeraviť kotúče a brzdia.