Lokalizácia
Formulár sa odosiela
caute, J7 su moje prve kotuce, najazdene do 2000km, mam k nim taketo vyhrady:
1. mam 80kg - dokazem ich prehriat - posledne napr zjazd z malineho brda do ruzomberka, z pajstuna cez draci hradok... slabne ucinok a zacnu strasne piskat... mam tam 160mm polygon kotuce... no myslim ze 180 kotuc to poriesi... (isli dole aj chalani na deore 160mm a vpohode)
...

myslim ze treba aj vediet brzdit a nie tlacit packu pri rajdoch pocas celeho zjazdu, treba davkovat - brzdit, povolit, brzdit, povolit - ako bez ABS. inak prehrejes kazdu brzdu
Zobraziť komentár 24.06.2007 - 23:01:09
00
caute, J7 su moje prve kotuce, najazdene do 2000km, mam k nim taketo vyhrady:
1. mam 80kg - dokazem ich prehriat - posledne napr zjazd z malineho brda do ruzomberka, z pajstuna cez draci hradok... slabne ucinok a zacnu strasne piskat... mam tam 160mm polygon kotuce... no myslim ze 180 kotuc to poriesi... (isli dole aj chalani na deore 160mm a vpohode)
2. maju svoje dni a piskaju - nemyslim da dazda - staci prejst prachom, mlakou... strasne dlho im trva kym sa vybrzdi akaklvek malicka necistota, su to stovky metrov... rovnaku skusenost ma aj kamos so 180mm kotucom...

- kto ich jazdite - poradte ake platnicky a kotuce aby som sa zbavil toho piskania? kdesi som cital ze tie polygon kotuce su nachylne na vibrovanie a skucanie, mal ich niekto a vymenil a pomohlo?

dik, peter


Ja vazim 87Kg mam 160/160 kotuce a s tym co pises som sa nestretol. Mam tam ale shimanacke kotuce (LX). Chcel som vyskusat ako lahko sa daju zohriat. V okoli PE som mal problem taky kopec najst, tak som sit to supol priamo strmakom cez les takmer celu cestu za sedlom a stale ruka na brzdach. Po 100m Zacala predna trosku popiskavat, ale ucinok stale rovnaky. ked som zastavil asi po 300m (jazdy za sedlom) tak sa vzduch statocne vlnil okolo kotucov, bol citit smrad, ale brzdili stale OK. Inak ja osobne brzdim prerusovane, snazim sa s citom a vcas, takze nemam problem, pri takomto brzdeni neni sanca ich prehriat a naopak, ked sa zahreju na urcitu pracovnu teplotu, tak brzdia este lepsie ako ked su studene...Mimochodom, ked som siel podobny zjazd na V-ckach nepredrzite, tak asi po 100m sa gumicky (BBB) prehriali tak, ze to uz skoro nebrzdilo, iba to vydavalo suchavy zvuk akoby kov na kov a prsty mi isli odpadnut od krcov.
Zobraziť komentár 25.06.2007 - 09:42:10
00
(nemusis citovat ked odpovedas na predosly prispevok - vdaka)

jasne ze sa snazim brzdit prerusovane, no su kopce kde povolis na sekundu a ziskas rychlost ktoru neustojis a cakal by som ze aj taketo by mali brzdy zvladat... mozno to stracanie vykonu je len moj pocit, lebo to ze to zacinaju nezvladat davaju najavo uzasnym piskotom a clovek si hned zacne domyslat ze teraz to zvadne uplne a rozbehne sa jak gula...
Zobraziť komentár 27.06.2007 - 15:02:16
00
caute chcem sa spytat aky je rozdiel medzi juicy7 a jiucy5 okrem ceny samozrejme a nastavovania na packe respektive co mi odporucite 5 alebo 7 THX
Zobraziť komentár 01.07.2007 - 18:53:45
00
Jednoznacne 7-su to fajne hydry,rozdiel je ten,ze 5 sa nedaju nastavovat(tvrdsie,makksie) a 7 ano :wink:
Zobraziť komentár 01.07.2007 - 20:20:42
00
(nemusis citovat ked odpovedas na predosly prispevok - vdaka)

jasne ze sa snazim brzdit prerusovane, no su kopce kde povolis na sekundu a ziskas rychlost ktoru neustojis a cakal by som ze aj taketo by mali brzdy zvladat... mozno to stracanie vykonu je len moj pocit, lebo to ze to zacinaju nezvladat davaju najavo uzasnym piskotom a clovek si hned zacne domyslat ze teraz to zvadne uplne a rozbehne sa jak gula...


To by sa nemalo stat, ze by stratili ucinok uplne a siel by si ako gula :). Moze zosklovatiet povrch dosticiek a vtedy mozno...Ak su take kopce, kde naozaj uz stale musis brzdit ako zeravy, tak to kazde brzdy po urcitej dobe zahrejes...Mozno nejake kvalitne DH brzdy (avid CODE a pod.) na 203mm kotuci vydrzia viac, ale tiez maju svoj limit. Juicy 7 ako XC/AM brzdy na tuto kategoriu vydrzia toho dost si myslim. Stalo sa ti, ze ta proste tie brzdy neubrzdili? Dvoma prstami musis ubrzdit takmer cokolvek s prehladom. To mi pripomina, ked sme sli zo znamim na jeho zigulaku dolu Jankovym vrskom, a on stale nohu na brzde, az mu prestali brzdy uplne brzdit a takmer sme skoncili na streche...:) Takze stat sa moze cokolvek...
Zobraziť komentár 02.07.2007 - 09:47:15
00
2senoprex tou hlaskou o zosklovateni si to paradne odstrelil.... neviem v ktorej teme to uz bolo riesene a tam nejaka dobra dusa nasla manual kde sa presne pisalo ze ta sklennatost tam ma byt a brzdy dokonca brzdia lepsie ak zasklovateli platnicky, vceri sme si dali paradny zjazdik zo zobora (sice som sa 3x stratil :oops: :oops: a namiesto na drazovskom kostoliku som vysiel 4km za drzovcami :oops: ) ale avida bb5tka aj zadne V cko shimano brzdili stale, kto pozna tu trasu tak vie ake rychlosti sa tam daju dosiahnut ;)
Zobraziť komentár 03.07.2007 - 07:49:13
00
preto som dal na koniec vety a ...vtedy mozno...lebo som sa s takym niecim este nestretol, takze neviem ci je to vobec mozne...Teda "zosklovatiet" povrch dosticky by aj mohol (to by musela byt naozaj fajnova teplota), ale aky negativny ci dokonca pozitivny vplyv to ma, to tazko odhadovat. Ale kazdopadne sa nestane to, ze brzdy proste totalne prestanu brzdit... Tot asi vsio.
Zobraziť komentár 03.07.2007 - 09:14:07
00
... ale aky negativny ci dokonca pozitivny vplyv to ma, to tazko odhadovat.

urcite negativny
Zobraziť komentár 03.07.2007 - 19:02:16
00
To mi pripomina, ked sme sli zo znamim na jeho zigulaku dolu Jankovym vrskom, a on stale nohu na brzde, az mu prestali brzdy uplne brzdit a takmer sme skoncili na streche...:) Takze stat sa moze cokolvek...


Ale ako iste všetci vieme, tak to sa stalo z dôvodu uvarenia brzdovej kvapaliny, a nie preto že by boli doštičky "zosklovatené". Bežne sa to stávalo na škodulách, ked sa zabudlo na ručnú brzdu, potom sa brzdy "uvarili" ani si nemusel brzdiť. Horšie však bolo keď pri tom takpovediac odseklo poloos, po našom ruchloupinak, ale to pri týchto hmotnostiach a "predimenzovaní" bicyklových bŕzd nehrozí.
Bicyklová brzda potrebuje ubrzdiť pri rýchlosti 60 km/h hmotnosť cca 60 až 130 kg, brzdy na aute však potrebujú ubrzdiť hmotnosť minimálne 800 kg. To znamená enorme väčšiu silu na kotúč, preto je na autách posilňovač brzdnej sily.
Keby bol posilňovač na bicykli, tak už nemá kto bajkovať, všetci by sme boli na anesteziologicko-resuscitačných oddeleniach s mnohonásobnýmy zlomeninami kostí po celom tele.

Keramické brzdové kotúče pozná vari každý z pretekov WRC alebo F1, tam vedia tiež rozžeraviť kotúče a brzdia.
Zobraziť komentár 03.07.2007 - 19:48:31
00
Keby bol posilňovač na bicykli, tak už nemá kto bajkovať, všetci by sme boli na anesteziologicko-resuscitačných oddeleniach s mnohonásobnýmy zlomeninami kostí po celom tele.


Verim, ze je tu podstatne viac bikerov ako si myslis, ktori vedia brzdit s citom aj keby mali tisic posilnovacov.
Skoda 100 posilovac nemala, dalsie skodovky ho uz mali a predpokladam, ze nikto sa preto nezabil, ze potreboval vyvinut mensiu silu na brzdovy pedal na vyvolanie takeho isteho brzdneho ucinku.
Zobraziť komentár 03.07.2007 - 20:17:05
00
ide len o zvyk ... ale posilnovac je podla mna aj tak totalna kravina .... pri brzdach ide o to, aby sa dal dobre rozlozit brzdny ucinok ....
Zobraziť komentár 03.07.2007 - 21:40:27
00
... ale aky negativny ci dokonca pozitivny vplyv to ma, to tazko odhadovat.

urcite negativny

iba kvoli tebe najdem tu temu kde sa vyslovene pise ze je to dobre... moje platnicky su uz uplne hladke a ''sklennate'' a brzia paradne aj na 160mm kotuci

edit
takze uz som to nasiel
Kód:
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=14077&postdays=0&postorder=asc&start=30

odporucam ti precitat si hextailov prispevok ;)
Zobraziť komentár 04.07.2007 - 08:05:51
00
Verim, ze je tu podstatne viac bikerov ako si myslis, ktori vedia brzdit s citom aj keby mali tisic posilnovacov.


Ja tomu tiež verím, resp. chcem tomu veriť, tož išlo len o porovnanie, na bajku sa človek vyrúbe aj bez posilňovača.
Umenie brzdiť s citom je potvrdené pri náhlych zmenách situácie - kameň, strom, jama, bajker, tlupa chodcov, sprava, zľava, zozadu. A to platí pre všetky dopravné prostriedky. Vtedy sa ukáže ako vie kto brzdiť a nie flekovať. 8)
Zobraziť komentár 04.07.2007 - 09:37:04
00
2MATKO: cim su platnicky a kotuc hladsie, tym vacsia stycna plocha, tym vacsie trenie, tym lepsi brzdny ucinok... Otazka vsak znie, ci hladke = sklennate? za tzv. sklennaty povrch by som povazoval velmi velmi tvrdu vrstvu, ktora by teoreticky mohla znizit brzdny ucinok, ale nexcem tu zavadzat...
Zobraziť komentár 04.07.2007 - 11:24:45
00
keyboard_arrow_up