Lokalizácia
Formulár sa odosiela
túto vidlu kupujem. Veľmi sa mi páči jej chod. A o disajne :roll: . Jednoduchosť 09. Chod aj podľa grafu splňa moje normy. Počiatočná cistlivosť, prvé 3mm sú parádne teda :mrgreen: pri 10 Kg sa odtŕha.


Naposledy upravil EA8zy dňa 03.03.2009 - 12:20:29, celkovo upravené 3 krát.

Zobraziť komentár 03.03.2009 - 12:06:51
00
100g? ... to nemyslíš vážne ... 100 N je cca 10 Kg :wink:
Zobraziť komentár 03.03.2009 - 12:09:33
00
:oops: no nejako sa mi šuchli prsty
-semtam sa asi treba zamyslieť skor ako napísať, ale omyli sa stávajú
Zobraziť komentár 03.03.2009 - 12:17:58
00
Nenašiel som vhodnejší therad kam to hodiť, tak to dávam sem.

Dostali sa mi pod ruky ENDURO fork seals semeringy na Fox 32mm priemer. Ich výmena za pôvodné celkovo zvýšila odtrh vidlice; trenie originálnych tesnení je oveľa nižšie ako u ENDUO fork seals.

Hodnotenie Enduro fork seals:

+ tesnosť
- odpor

Takže tvrdenie, že s Enduro tesneniami pôjde vidlica lepšie nie je pravda.
Výhoda je zvýšená tesnosť, potrebná napr. pri oprave vyšúchaných vnútorných nôh.

8)
Zobraziť komentár 17.10.2010 - 11:08:24
00
prave som o nich vcera cital. pisali presne to iste - su tesnejsie. Vraj treba pouzit vela vazeliny (Slick honey?) a treba im dat trochu casu kym sa zabehnu, potom by to malo byt vcelku ok. A netreba ich menit tak casto :)
Zobraziť komentár 17.10.2010 - 12:05:36
00
Trením však budú vždy vyššie ako originály. Spôsobuje to najmä ich priemer, ktorý je 30mm, čiže 2mm sa musia roztiahnúť. Originál tesnenia majú niečo vyše 31mm a roztiahnú sa už len minimálne.

Ja vidím ich využitie hlavne pre ľudí čo veľa jazdia v ťažkých podmienkach a podobne. Napr. tohoročné 24 hodinovky alebo niektoré maratóny.
Zobraziť komentár 17.10.2010 - 12:30:39
00
ešte som nemal Talasa a už som o nich uvažoval na výmenu pretože sa mi páčilo prevedenie a predpokladal som lepší chod ... a boli nádherné (rok 2007).
Už vtedy som bol upozornený ( vdaka Milan S.) že to nieje tuningový diel, ktorý zlepšuje chod práve naopak je tesnejší tým pádom sa pre moje využitie nehodí a nemám špekulovať.
Dalšie referencie v tom čase chýbali, ale postupom času sa potvrzovali Milanové slová.
Zobraziť komentár 18.10.2010 - 08:20:34
00
aspoň som sa dozvedel, že nie som žiadna bábovka, lebo jazdím často v náročných podmienkach :D ale čo potom tí, čo jazdia stále len po prašnej šotoline? čo s nimi? :$
Zobraziť komentár 18.10.2010 - 08:46:24
00
katko .... zastreliť :lol:
originál FOX sú v celku dobré, len vyžadujú viac pozornosti.
po výjazde, nastriekať silikonom, prepružiť a utrieť ... občas moc komplikované :-)
Zobraziť komentár 18.10.2010 - 08:55:59
00
a po výjazde v kľude sa ti pod tesnenia dostane viac bordelu ako po 8 hodinách pruženia? zaujímavé...
Zobraziť komentár 18.10.2010 - 09:14:16
00
podstata (alebo prostata) mi unikla :?:
po výjazde urobiť očistu za čerstva. neutierať na sucho. Silikon vyťiahne čiastočne bordel aj spod gufera
Zobraziť komentár 18.10.2010 - 09:39:10
00
samozrejme, očista je dôležitá...ale ten bordel sa ti tam dostane tak či tak počas jazdenia...a potom môžeš plakať nad zodranými nohami koľko len chceš...mne príde trochu smiešne čítať tu komenty o "klamoch"...
Zobraziť komentár 18.10.2010 - 09:55:56
00
možno hovorím len za seba, ale ja napriek blatu ako Sulov, Dubnica nemám problém s originálnymi guferami, pri klasickej údržbe. Možno je to moja výhoda, ked zítim že nieje niečo v poriadku tak rozhodím vidlu a pozriem sa, kde je problém. Na mojej som zatial nezaznamenal viac bordelu po rozobratí a čo je najhoršie, že druhým sa špáram a vo vlastnej sa mi nechce (až ked je problém) . Bola rozobratá 2x za 9000km (nie som na to hrdy ... ) a stále pôvodné guferá a blatu sa určite nevyhýbam.
Určite doporučujem častejšie kontroly ... minimálne vybrať nohy a vyčistiť penové krúžky.
Mal som v ruke viac foxov, je pravda že niekomu to vydrží viac, niekomu menej. Dokonca aj ryhy boli (1x) ... ale to sa nestane len tak. To sa stane len pri utretí gufera, kde bordel zatlačíš dovnútra. Ked rozoberieš vidlu, tak vidíš na penovom krúžku, ako sa o nu jazdec staral. čiže verdikt ... zanedbaná údržba.
Ked máš hladký chod, lahšie sa detekuje problém chodu, aj ked ..... gufera od Enduroforks som v ruke nemal (ale rád by som si ich obzrel detailnejšie)
a toť je asi fsio z tejto rozprávky
howg. :clap:
Zobraziť komentár 18.10.2010 - 13:43:20
00
súhlasím s tebou...

ale príde mi fakt divné keď Miro po prvom kontakte s EFS hrdo vyhlási, že s nimi vidlica nefunguje lepšie, pretože odtrh po odjazdených 0 km je vyšší ako na pôvodných, ktoré splnili svoj účel a podpísali sa na stave vnútorných nôh...ale každý má iné priority, pre niekoho to je prínosom a pre niekoho nie...osobne recenzie na mtbr.com nečítam, ale v tomto prípade to nie je na škodu... ;)
Zobraziť komentár 18.10.2010 - 14:13:53
00
musím sa ho zastať. On patrí do skupiny úchylných ludí, ktorí maju z rozoberania a upravovania pôžitok. Pre túto skupinu je priorita minimálny odtrh a ideálny chod, samozrejme pri zachovaní plnej funkčnosti.
Z tohto dôvodu pri omakaní gufera môže pustiť túto informáciu. V podstate som to mohol tušiť aj ja už dávno, len som bol slepo do nich zamilovaný :$ a nechcel som si to pripustiť .... a taktež tam patrím. Síce už menej lebo som si našiel komplikovaniejšiu mechaniku na rozoberanie, ale aj tak ....
vždy máš dve strany mince ......
Zobraziť komentár 18.10.2010 - 14:30:29
00
keyboard_arrow_up