Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Igypop s tebou súhlasím. Kto nezažil nastavovanie kužeľov v obyčajných nábojoch (v mojom prípade zn. Eska) tak shimano je másielko, ktoré je radosť natierať. ;) Mne osobne sa veľmi páči primitívne riešenie v Campagnolo nábojoch Record na kolesách neutron ultra. Prstami sa jemne dotiahne upínacia matica (ktorá je na jednej strane prerezaná), ktorá sa stiahne malým červíkom (prerezaná časť sa stiahne) a vybavené. Kužele a aj misky sú v náboji vymeniteľné. Takéto riešenie sa mi veľmo páči. ;)
Zobraziť komentár 26.11.2010 - 21:47:23
00
Keď už sme pri tom, tak sa spýtam: kvalite kompletu SLX + Mavic XM317 + obyč drôty sa rovnajú aké kolesá na priemysloch, Red Metal 10, Mavic Crossride alebo aj nejaké iné?


Neviem či sa to dá nejako porovnať.
Za seba však môžem povedať len toľko, momentálne mám Crossride, mal som aj kombináciu LX/317 aj XT/317 . Bez problémov by som si opäť kúpil konusové náboje, pokiaľ si aspoň trochu zručný tak sa o ne postaráš a budú ti dlho slúžiť ;)
Zobraziť komentár 26.11.2010 - 22:01:42
00
Povodne som chcel do tohto vlakna hodit otazku, ako servisovat orech, ale nakoniec po vlastnej skusenosti prikladam navod:
Moj orech v naboji Author Xenon disc na priemyselnych loziskach uz po 8 tis. km hucal pri jazde na volnobeh.
Po demontazi kolesa, kazety a vsetkych prachoviek som jemne vyklepol von hlinikovu osku aj s loziskom zo strany orecha na druhu stranu. Samotny orech je priskrutkovany inbusovou (ano, pisem to spravne: „Innensechskantschraube Bauer und Schaurte“) skrutkou 12 mm (taky inbus ma doma kazdy vodar, kedze rovnaky kluc treba na sedla vodovodnych baterii, predlzenia atd. (obr. IMAG0282). Z druhej strany to potom vyzera takto (obr. IMAG0281). Z orecha je nutne vyklepat lozisko (obr. IMAG0280). Teraz pride zasadna vec: Kym skrutka drziaca orech o naboj mala normalny pravy zavit, tak matica-lozko pre lozisko ma opacny lavy zavit. Na tento ucel som si pilnikom prisposobil kluc s natlkaca parkiet (obr. IMAG0279), ktory musi sadnut do tych dvoch drazok na predchadzajucom obrazku.
V samotnom orechu su dve loziska s volne sypanymi gulickami 25+25 kusov. Pod maticou, ktora je zaroven lozkom pre lozisko je niekolko tenkych podloziek, z ktorych je potrebne odobrat prislusne mnozstvo tak, aby sa zmensila vola orecha. U mna stacilo vybrat jednu (obr. IMAG0276), kde je odfotena cela sustava. Po odobrati podlozky a vycisteni vsetkych casti som orech skladal systemom "prilep gulicky do drahy vazelinou" (obr. IMAG0277).
Po zlozeni je orech znacne tichsi, i ked musim uznat, ze drahy guliciek uz nie su take hladke ako ked boli nove a jemne to huci stale. Par (tis.) km na tom ale este najazdim!
Zaroven som zistil, ze loziska uz maju tiez svoju volu, takze som ich pomeral a najblizsie si kupim nove v obchode s loziskami.
PS: Moje heslo: Nebojim sa nicoho a idem do toho! :-)

Prílohy:

IMAG0282.jpg
IMAG0282.jpg 167.64 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

IMAG0281.jpg
IMAG0281.jpg 140.97 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

IMAG0280.jpg
IMAG0280.jpg 143.14 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

IMAG0279.jpg
IMAG0279.jpg 123.85 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

IMAG0276.jpg
IMAG0276.jpg 138.29 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

IMAG0277.jpg
IMAG0277.jpg 150.71 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up1thumb_down


Naposledy upravil dunaj dňa 18.08.2012 - 22:52:13, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 18.08.2012 - 20:39:23
03
Ja som menil radšej aj ložiská lebo náboj vydával príšerný zvuk. Do drážky treba dať hodne vazelíny. Ja som jej tam dal toľko že bolo vidieť len vrchy ložísk. Od vtedy zadný náboj nepuká a je s ním pokoj.
Zobraziť komentár 18.08.2012 - 22:16:20
00
Ja som to zatial zlozil so starymi loziskami, lebo je vikend a obchod s loziskami zatvoreny. Ale v zlozenom stave a po utiahnuti upinakom je vola kolesa mensia, ako samotnych lozisk. Predsa len sa to navzajom "previaze".
Loziska kolesa su celozapuzdrene, tam vazelina prilis nepomoze a samotny orech som domazal radsej olejom. Ak sa dozije zimy, tak vazelina by mohla stuhnut a orech by mohol prestat "orechovat".
Apropos: Este by stalo za uvahu nalozit tam nove gulicky. Urcite sa taky rozmer najde v nejakom lacnom venceku zo stredoveho zlozenia a pod.
Zobraziť komentár 18.08.2012 - 23:27:34
00
Zdravím, potrebujem demontovať orech z CTM QUADRA 3.0, ale imbus 12 to nieje, viete poradiť, čo na to potrebujem ? Aký orech by ste doporučili ako náhradu ?

Prílohy:

orech gizela.jpg
orech gizela.jpg 491.56 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 29.09.2017 - 22:25:56
00
12-ka Ti je malá alebo veľká? Orech použi z rovnakého náboja ako je Tvoj.
Zobraziť komentár 30.09.2017 - 06:15:13
00
to nie je imbus,ale viac hran:
http://www.kobatech.sk/proxxon-hlavica-gola-1-2-viac-hran-xzn-m-12-55-mm-zastrcna-23325-i47251.html
Zobraziť komentár 30.09.2017 - 06:51:50
00
Dano5 očkový kľúč má koľko hrán?
a koľko hrán má matica? www.homola.sk
Zobraziť komentár 30.09.2017 - 07:34:51
00
očkový klúč má 12 hrán kvôli menšiemu uhlu nasadenia na 6 hrannú maticu v malom priestore (dôverne poznám po 30 rokoch servisovania áut) ,platí pravidlo,že 12 hranný očkový klúč aj gola hlavicu nasadíš na 6 hrannú maticu(na aute sa občas nájdu aj matice ,ktoré majú 12 hrán,najmä na výfukových zvodoch) ale 6 hranný imbus nenasadíš do 12 hrannej hlavice skrutky
opravujem,nasadíš,ale možeš tie hrany strhnúť,ak je skrutka zapečená-lebo ťaháš len 6 plošiek,na miesto 12
Zobraziť komentár 30.09.2017 - 07:42:22
01
To áno, keď sú skrutky zahrdzavené a sú z "blata", je styčná plocha podstatná. Pri orechoch je upevňovacia skrutka z kvalitnej ocele.
Síce bicykle servisujem len 16rokov, ale iný kľúč ako inbus na demontáž orecha som nepoužil, ani nenašiel v ponuke náradia na demontáž orecha.
Shimano má v ponuke na tento účel tiež inbusovy kľúčTL-FH15 Hex Wrench 15mm .
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-tl-fh15-hex-wrench-15mm-569750

Aj v Park Tool to robia tak.
https://www.parktool.com/blog/repair-help/freehub-service#article-section-2

skrutky majú 12hrán
Zobraziť komentár 30.09.2017 - 09:00:07
04
Tu som tiež kedysi normálne pchal imbus
Zobraziť komentár 30.09.2017 - 21:58:09
00
no ako to tu sledujem, asi bude jednoduchšie a lacnejšie riešenie kúpiť nový náboj a prepliesť koleso
Zobraziť komentár 03.10.2017 - 09:05:56
00
Urcite to bude jednoduchsie. A pre istotu kup rovno aj predny a daj si vypliest obe. Kupit inbus je prilis komplikovane riesenie. :)
Zobraziť komentár 03.10.2017 - 09:37:39
00
Jezus našiel som odvolávku na inbus 10 a 12, 10 je malý a 12 je veľký.
Bude to 11 ? nikto tu o 11 inbus na orech nič nepísal.
Očakával som konštruktívnu diskusiu, alebo radu, nie ironické poznámky, toho je svet plný,
podľa mňa ak kúpim obyčajný zadný náboj za cca 15,-€ alebo samotný orech (našiel som najlacnejší za cca 20€) tak mi je lacnejšie riešenie s tým nábojom. Prepletiem si to sám.
Ak neviem demontovať orech aj tak riskujem poškodenie náboja,
a demontovaný nieje,keďže stále neviem ako..
Zobraziť komentár 03.10.2017 - 10:44:17
00
keyboard_arrow_up