Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Jazdím hlavne Bratislavské singláče, tak tam tá 180 myslím postačí. Ale nepochopím načo robia 180 a 185 ? To je tých 5 mm taký strašný rozdiel ?
Inak díky za odpovede :)
Zobraziť komentár 05.02.2014 - 11:12:36
00
možno nejaký blbý palcový rozmer, lebo to má Avid :D
Zobraziť komentár 05.02.2014 - 11:17:11
01
erikmir Adapter by som bral radsej ten prvy typ (2 sroby do vidly, 2 sroby na prasa). Znizis riziko poskodenia zavitov v nohe vidly pri castejsom nastavovani prasata.

PS. Existuje aj rozmer 183 mm (Hope). ;-)
Zobraziť komentár 05.02.2014 - 13:25:19
02
Inak, pozeral som trocha po internete a zistil som, že výrobca uvádza max. veľkosť disku 185 mm pre epicon x2 2012
Zobraziť komentár 08.02.2014 - 12:12:42
00
tak tam daj 180 a budeš mat pokoj a nemusíš sa strachovať o vidlu :-)
Zobraziť komentár 08.02.2014 - 13:31:38
00
Riesim podobnu dilemu a chcel by som vas poprosit o radu. Mam vidlicu DURO a na nej namontovanu mechanicku kotucovu brzdu Tektor IOX s kotucom 160 (viem nieje to nic moc :D). Kedze ta moja mechanicka brzda Tektro IOX je z tych lacnejsich ma vobec zmysel tam dat kotuc vellkosti 180 alebo 185??? Niekto tu pisal ze by sa mala zvysit ucinnost o cca 20% tak ci to bolo myslene rovnako pre mechanicke a aj pre hydraulicke. Ak to ma zmysel vymenit za 180 alebo 185 vedeli by ste mi dat daky typ aky kotuc (znacku) mam kupit ?
Zobraziť komentár 22.05.2014 - 23:32:13
00
Zasa pri zvacseni kotuca sa budu viac vyskytovat rozne cinkave zvuky a piskanie. Radsej by som za cenu kotucov+adapterov kupil lacne hydro shimano (M3xx) a rozdiel pocitis omnoho viac aj na povodnych kotucoch.
Zobraziť komentár 23.05.2014 - 06:25:50
00
Suntour XCM / 160mm / M395 ... zvladne ta vidla 180mm pri 90kg jazdcovi?
zatial v pohode, ale chystame sa do lesa a tam uz neviem neviem
Zobraziť komentár 23.05.2014 - 09:19:43
00
Mam xcm brm615 a 180 kotuce. Sam vazim 75kg bike okolo 15 a mal som uz aj ruksak co mal vyse 13kg. Dokopy cez 100 kg a dajako slusne sa k vidle nespravam (vid demolacie :D ) a ide to. Jedine co dostalo bol naboj. Ale tak je to sracka od sramu co ine sa od neho dalo cakat.
Este som zabudol na podstatnu vec, som 29"
Zobraziť komentár 23.05.2014 - 09:38:58
00
Zasa pri zvacseni kotuca sa budu viac vyskytovat rozne cinkave zvuky a piskanie. Radsej by som za cenu kotucov+adapterov kupil lacne hydro shimano (M3xx) a rozdiel pocitis omnoho viac aj na povodnych kotucoch.



Takze ty by si mi odporacal kupit napr toto: Shimano BR-M395???
O co siu lepsie Shimano BR-M445 oproti Shimano BR-M395??
Zobraziť komentár 23.05.2014 - 09:43:54
00
Urcite by som pri investicii vymenil mechaniky za hydrauliky. Neviem, ci vies ako pracuje mech. A a ako hydraul. Brzda. Pri mechanike sa kotuc ohyba a dostava zabrat. Rovnako ako naboje a ostatne casti vidly. Samozrejme cim vacsi kotuc, tym vacisa namaha. V extremnych pripadoch (nevravim, ze sa to stane kazdemu druhemu) mozes zlomit kotuc alebo rozmlatit naboj. Narozdiel od toho su hydauliky lepsie a menej namahaju komponenty pri vacsen brzdnej sile.

Co sa tyka konkretnych brzd. M395 su kvalitne zakladne brzdy od shimana. Kamarat ich ma na 1000€ fulle a brzdia velmi slusne (180/160) br-m445 som este nemal moznost vyskusat ale zrejme nebudu stat za doplatok. Ked si uz chces priplatit kup si br-m615 tie su asi najlepsie v pomere cena/vykon. Tektru sa vyhni, tazko sa zhanaju diely a celkovo tie brzdy su maximalne na pomalu jazdu po dedine... K avidu sa neviem vyjadrit, nejazdil som ich a moj nazor na znacku sram/avid je velmi velmi subjektivny :D
Zobraziť komentár 23.05.2014 - 10:03:03
01
Samozrejme cim vacsi kotuc, tym vacisa namaha.


Nebude to skor naopak? Pri rovnakom pohybe brzdovej dosticky bude uhlove vychylenie vacsieho kotuca mensie ako uhlove vychylenie mensieho kotuca a teda aj potrebna deformacia kotuca bude mensia.
Zobraziť komentár 23.05.2014 - 10:14:10
00
Ale pri rovnakej sile vyvynies vacsi moment. Sila ktorou tlaci dosticka na kotuc je konstantna ale mas vacie rameno. Ide tu hlavne o konstantne namahanie vsetkeho co sa namahat moze
Zobraziť komentár 23.05.2014 - 10:23:17
00
Teraz mi nie je jasne, ci popisujes stale sily, ktore vznikaju pri deformacii kotuca mechanickou kotucovkou, alebo pri brzdeni vseobecne.
Zobraziť komentár 23.05.2014 - 10:31:03
00
Pri namani kotuca a uchytenia kotuca pri mechanickej brzde. Tam sa predsa vychyluje kotuc. Pri hydraulike sa (teoreticky) kotuc nehybe a namaha je len v smere rotacie kotuca.
Zobraziť komentár 23.05.2014 - 10:34:46
00
keyboard_arrow_up