Ja by som povedal, ze ak pominieme mozne prepruzovanie ohybov na lastovickach (podla konstrukcie), tak uchop je dany:
1. sirkou riaditok;
2. uhlom zalomenia gripovej casti vo vodorovnej rovine (backsweep, bend);
3. uhlom zalomenia gripovej casti vo zvislej rovine (upsweep).
Z fyzikalneho hladiska je uplne jedno, ako je to medzi sebou pospajane, ci priamkami, krivkami, vlnovkami, apod. Ani "rovne" riadidla nie su spravidla rovne, ale maju isty uhol zalomenia. Ich natacanim sa da nastavit upsweep podobne, ako u lastoviciek. Lastovickam rohy velmi nesvedcia (dizajn) a vyzeraju dobre na vysokozdvihovych bikoch. Kvoli istote ovladania maju vacsiu sirku a tym padom aj vacsiu hmotnost ako rovne, preto sa rovne viac uplatnuju u lahkych
bikoch (XC HT).
Doteraz som jazdil len "rovne" Syntace 630mm, backsweep 12°(!). Niekomu sa zalomenie moze zdat velke, ale je maximalne ergonomicke a pocitovo ako lastovicky, najme ak sa mierne natocia hore. Je vsak pravdepodobne, ze na dalsom
biku prejdem na lastovicky - kvoli "image", iny dovod nie je.