Lokalizácia
Formulár sa odosiela
jakub, ak mozes investovat tolko, tak zober tu toru 302 u-turn, co daval odkaz dufus... lepsie nekupis...
Zobraziť komentár 15.04.2007 - 19:39:24
00
jakub, ak mozes investovat tolko, tak zober tu toru 302 u-turn, co daval odkaz dufus... lepsie nekupis...

Ono je to dobra vidla ale ma prilis velky zdvih 85-125mm a mne staci nieco tak do 100mm pripadne 105mm ako ma MZ.
Zobraziť komentár 15.04.2007 - 21:02:43
00
ved na to tam mas ten U-Turn...nnastavis par otoceniami kolieska podla nalady:)
Zobraziť komentár 15.04.2007 - 21:47:47
00
ved na to tam mas ten U-Turn...nnastavis par otoceniami kolieska podla nalady:)

Sak viem naco je U-turn ;-)
Len sa mi to zda nepotrebne ked jazdime maratony a pod. tak mavam zdvim tak priemerne 60mm a vidla mi dava aj 80mm bez problemov. A vysoke zdvihy aj nicia ramy obzvlast ked sa na ram montuje 80mm vidla a ja tam dam 125mm (hoci tych 125mm bude mat iba pri zjazde ale ved vtedy je najviac namahany ram...)
A okrem toho ta vidla ma potom 2400g ma o 300g viac ako Dart :-D a to je uz co povedat... 100g to mi je jedno ale ked uz je tam nejakych 300g rozdiel tak to mi je uz dost.
Zobraziť komentár 16.04.2007 - 06:20:56
00
ta vidla nema 2400g, ma "len" 2250... mam toru 318 uturn a mam ju zvazenu. vsetky vidly v tejto cenovej kategorii vazia cez 2 kg, v tomto si nenavyberas... kludne ju zober, mozes jazdit na 100mm a ked vymenis ram (za full), tak vidlu uz budes mat. oproti dartke je to vyrazny rozdiel k lepsiemu (funkcnost a tuhost). mam aj toru, ako som uz pisal, aj j4 uturn, co je vlastne tohtorocna dartka, takze mam priame porovnanie, navyse mam aj priame porovnanie medzi torou a mx comp, co je trosku lepsia vidla ako gran fondo... z tychto tu rozhodne tora... napis este aky mas ram (aksi to uz pisal, tak sorry, nevsimol som si...)
Zobraziť komentár 16.04.2007 - 08:25:41
00
Ja mam ram Pell's Razzer Race je tam standardne Manitou R7 Super LO a ma myslim 80mm
Pravde podobne kupim RS Tora Solo Air
Zobraziť komentár 16.04.2007 - 14:39:27
00
[


podla spôsobu vyjadrovania a uprednostnovania zdvihu 60mm uvažujem že si závodník do 10 miesta, v opačnom prípade naozaj nevidím dôvod na vidlu s 80mm zdvihom. Spravidla sa tieto vidly pohybujú v kategorii menej ako 1600g. Ty uvažuješ o váhe 2200g. to si trochu odporuje. Mám pocit, že sa bojiš straty energie pohupovaním. Ver, never, strata pohupovaním je minimálna (pokial niesi v kategorii do 10.miesta), dôležitejšie je šlapanie do kruhu a nie prav, lava, pravá, ....

vysoký zdvih ti posunie uhol hlavového, určite ale neničí rám. Samozrejme neplatí o extrémoch. Tvoj rám určite zvládne zdvih 120mm možno aj viac, ale to by bolo treba premerať.
určite bude rám menej namáhaný pri zjazde s vidlou 120mm ako 80mm.
ked si predstavíš absorčné možnosti 80mm zdvihu na prekážke vysokej 50mm. O kolko sa ti posunie rám (náraz do rámu, spôsobený prekážkou?) pri týcho vidlách?
Pri vyššom zdvihu to bude podstatne menší náraz, pretože väčšinu energie poberie vidla. Taktiež platí, že čím plochejšia charakteristika, citlivejší chod, menšie vnútorné odpory vidly, tým menší náraz na riditká .... Hovorím o originálnych vidlách. Ich upravené sestričky sú s pohlcovaním energie na tom podstatne lepšie, čo je aj vyditelné na ich charakteristike (Epicon 1900g, Axon 1600g)
Zobraziť komentár 16.04.2007 - 15:28:10
00
s tym ramom a vidlou je to nieco ako co sa teraz ucime na strojarine :idea: ten ram (stavany na 80) zvladne aj 120 vidlu, ale s tym musia konstruktery pocitat, tak tam musia dat mieru bezpecnosti (tipujem ze tesco biky nemaju ziadnu), len otazne je, kedy to uz nevydrzi :wink: (viem ze si protirecim, ale mam na mysli unavu materialu)
Zobraziť komentár 16.04.2007 - 19:54:34
00
každý rám ma svoju geometriu. Najdôležiteší údaj pre zdvih vidly je uhol hlavového zloženia. Pri navýšení o 2cm sa uhol zmení len minimálne.
Najlepšie je to premerať, aby si z toho nemal chooperu.
čo sa týka nových rámov, tak min. 95% je už projektovaných na zdvih 100mm a následne tam osadia nižšiu vidlu. Ked premeriaš pri týchto bikoch hlavové, uhol nezodpovedá údajom z výkresov.

http://www.tuning-test.cz/index.php?inp ... u/4_2.html
Zobraziť komentár 17.04.2007 - 08:53:38
00
jakub: no to si mal skor napisat, ze mas chrtacky ram... tam mi ta tora nepasuje, hlavne kvoli hmotnosti. to uz prisetri na nieco lahsie. urci si priority, co chces jazdit a podla toho vyberaj... videl by som to na niektoru rebu na 100mm alebo na upraveny axon tiez na 100mm (ved roman ti poradi)...
Zobraziť komentár 17.04.2007 - 09:14:17
00
Tu nieje o com diskutovat.Ak chces kvalitu zober Marzocchi Gran Fondo 3 model 2006.Aj ked tam budes asi viac platit za znacku ako u ROCKSHOX - DART 3 ale je lepsia.
Zobraziť komentár 20.04.2007 - 15:35:57
00
Tu nieje o com diskutovat.Ak chces kvalitu zober Marzocchi Gran Fondo 3 model 2006.Aj ked tam budes asi viac platit za znacku ako u ROCKSHOX - DART 3 ale je lepsia.

jazdil si aspon jednu z nich ?
Zobraziť komentár 20.04.2007 - 15:40:09
00
urcite nie, ale marzocchi je predsa supa :roll:
Zobraziť komentár 20.04.2007 - 15:46:45
00
Tu nieje o com diskutovat.Ak chces kvalitu zober Marzocchi Gran Fondo 3 model 2006.Aj ked tam budes asi viac platit za znacku ako u ROCKSHOX - DART 3 ale je lepsia.

vynikajúca rada :evil: normálne si zmietol všetko zo stola. čo tak pripojiť vlastné skúsenosti.
je citlivejšia - o kolko, tuhosť v skrute - (čto eto?), systémy, váha....

už sa tu niečo riešilo a mám pocit že sme sa zasekli na váhe nad 2kg a prijoritách. To čo ponúkaš má 2161g. (Dart 3)...
Zobraziť komentár 20.04.2007 - 16:06:20
00
roman naco riesis tigra ? nevidis ze to je "odbornik"? :D
Zobraziť komentár 20.04.2007 - 21:53:39
00
keyboard_arrow_up