[
podla spôsobu vyjadrovania a uprednostnovania zdvihu 60mm uvažujem že si závodník do 10 miesta, v opačnom prípade naozaj nevidím dôvod na vidlu s 80mm zdvihom. Spravidla sa tieto vidly pohybujú v kategorii menej ako 1600g. Ty uvažuješ o váhe 2200g. to si trochu odporuje. Mám pocit, že sa bojiš straty energie pohupovaním. Ver, never, strata pohupovaním je minimálna (pokial niesi v kategorii do 10.miesta), dôležitejšie je šlapanie do kruhu a nie prav, lava, pravá, ....
vysoký zdvih ti posunie uhol hlavového, určite ale neničí rám. Samozrejme neplatí o extrémoch. Tvoj
rám určite zvládne zdvih 120mm možno aj viac, ale to by bolo treba premerať.
určite bude rám menej namáhaný pri zjazde s vidlou 120mm ako 80mm.
ked si predstavíš absorčné možnosti 80mm zdvihu na prekážke vysokej 50mm. O kolko sa ti posunie rám (náraz do rámu, spôsobený prekážkou?) pri týcho vidlách?
Pri vyššom zdvihu to bude podstatne menší náraz, pretože väčšinu energie poberie vidla. Taktiež platí, že čím plochejšia charakteristika, citlivejší chod, menšie vnútorné odpory vidly, tým menší náraz na riditká .... Hovorím o originálnych vidlách. Ich upravené sestričky sú s pohlcovaním energie na tom podstatne lepšie, čo je aj vyditelné na ich charakteristike (Epicon 1900g, Axon 1600g)