Lokalizácia
Formulár sa odosiela
bimjeam, ak si nevidel: XX1 + XTR

tmax vďaka za odkaz. Vyzerá to zaujímavo, aj keď zásah do šaltra (10spd) už je dosť výrazný, aj tak by som rád videl 11-spd XTR + XX1 :)
Zobraziť komentár 10.11.2014 - 17:11:40
00
Zachytil som tu niekde úvahu, že komponenty 1x10 trpia viac ako 3x10 a tak ich treba častejšie meniť. Je to kvôli kríženiu reťaze? Čo treba meniť? Po koľkých km? Je to pri 1x11 výraznejšie?
Zobraziť komentár 10.11.2014 - 21:02:45
00
Ukáže čas.
Zobraziť komentár 10.11.2014 - 21:29:57
00
Pali65 : retaz je o nieco tensia, tak asi menej vydrzi. Prevodnik nikto nerobi ocelovy, vydrzi tak 2000km, kedze obvykle byva tak 28-32zubovy, titanovy o moc viac nie. Kazeta .. urcite nevydrzi tolko ako obvykle ocelova XT, ale problem je skor jej cena.
Zobraziť komentár 10.11.2014 - 21:40:21
00
Teraz budem ako decko a pýtať sa "prečo"... Prečo nerobia prevodník oceľový? Však sme ušetrili dve šajby a teda aj dosť gramov, načo to robiť z niečoho, čo má menšiu výdrž? A prečo nevydrží kazeta? Z čoho to je?
Zobraziť komentár 10.11.2014 - 21:52:32
00
To sú len úvahy (aj keď určite kvalifikované, nič v zlom), nie fakty. Fakty odhalí čas. Ak sa niekto bojí vyhodiť tie peniaze, rada je jednoduchá - nerobte to. One-by systémy vám neprinesú žiadne šokujúce zlepšenie, len určité výhody, ktoré nech najprv vyskúšajú a zaplatia tí, čo na to majú a vy ostatní čakajte na trickle-down.
Zobraziť komentár 10.11.2014 - 22:02:20
00
XX1 kazeta je ocelova, hlinikovy je akurat najvacsi pastorok - ten je vymenitelny. Zatial ho nahradny robi asi len aribike (75e), ale casom isto budu cenovo prijatelne alternativy (cela kazeta aj nahradny 42t pastorok).
Tu som napr. nasiel debatu o ocelovych prevdnikoch - http://singletrackworld.com/forum/topic/does-anyone-do-narrowwide-single-chainrings-in-steel-if-not-why-not
Zobraziť komentár 10.11.2014 - 22:10:11
00
Nechcel som napisat, ze kazeta nevydrzi, konieckonov, ako pise chukko, tie je ocelova, ale je tensia ako klasicka. Na realnu vydrz si pockame na skusenosti ludi, co to jazdia. Ale hadam tych 10tisic vydrzi :D .. ale skor ide o cenu, XTckova kazeta, vydrzi 20tisic (alebo aspon v urcitych casoch vydrzala), stoji 50e, XX1 stoji 250, ci 300e ?
Co sa tyka oceloveho prevodnika .. ktoby to robil, ved by potom nikto nekupoval prevodniky :D, inak ale zakladny problem je CNC obrabanie. Hlinik je lahko obrabat, na ocel treba insie stroje. Ale lisovat , ako klasiku by mohli.
Zobraziť komentár 10.11.2014 - 22:16:58
00
Najlepšie, že sa tu niekto pýta na 1x10 a všetci mu odpovedaváte na 1x11 :D.
Najazdil som na 1x10 (Raceface Narrow-Wide 32 z + kazeta Colonel Werk SLX 11-42) nejakých 1200-1300 km než som to prehodil späť na 2x9 a opotrebovanie je nepozorovateľné. Tak prevodník ako kazeta. Reťaz pri jej cene neriešim.

A lto to s tými inými strojmi na obrábanie ocele si robíš srandu nie? Frézuje sa to pred cementovaním a kalením, takže tam nie je žiadny problém s obrábaním ocele :D.
Zobraziť komentár 11.11.2014 - 07:43:14
00
To pisu v tom clanku :) .. ale ja myslim, ze na frezovanie hlinika staci slabsia masinka, ci ?
Zobraziť komentár 11.11.2014 - 07:46:23
00
Nie som technológ a technológiu som mal na škole len zbežne, počítať to nebudem, ale podľa mňa tam rozdiel v rezných silách veľký nie je. Skôr ide o to, že by išli proti sebe. Tak ako výrobcovia automobilov. Hlavný zisk nie je produktu ale z predaja náhradných dielov. Načo robiť niečo čo vydrží povedzme 20 tisíc km, keď za ten čas môžeš to isté predať 4-5x ;). O posadnutosti hmotnosťou nevravím. 90% ľudí by si oceľový prevodník nedalo, už len preto, že má o povedzme 30-40% vyššiu hmotnosť.
Zobraziť komentár 11.11.2014 - 07:50:48
00
Jj, je to tak ako pises. Ale inak nove ocelovy prevodniky od Shimana (take dierkovane) su citelne lahsie ako byvali. Vydrz neviem. Ale pri prevodniku co 30z, je rozdiel do 25g medzi ocelovym a hlinikovym.
Zobraziť komentár 11.11.2014 - 08:23:55
00
Vieš koľko je to veľa, keď sú niektorí kvôli tomu schopní vymeniť skrutky za titánové za neskutočné prachy? Hehe a hej, aj ja ich mám v ráme, boli tam rovno od nova :D
Zobraziť komentár 11.11.2014 - 08:28:47
00
Co titanove, ale niektori si davaju hlinikove do predstavca :) ...ja sa priznam, na mojom XC bajku som menil Vckove capy, predne tusim titanove, zadne hlinikove :lol:
Zobraziť komentár 11.11.2014 - 08:34:17
00
Tak už som definitívne lapený. Putuje ku mne Works Components NW chainring 32t BCD 96, One Up sprocket 42t green a RAD cage green.Ten RAD cage bol v tomto vlákne síce už spomenutý, ale málo zdôraznený - zdá sa, že to je zásadná vec pre bezchybné radenie na 11-42.
Zobraziť komentár 12.11.2014 - 07:36:09
00
keyboard_arrow_up