Lokalizácia
Formulár sa odosiela
nebude na tom 9t pastorku preskakovať reťaz pri poriadnom zábere ? predsa len bude v kontakte s reťazou málo zubov. Tuším aj Sram pri ich 1x11 systéme pôvodne uvažovalo nad 9t pastrokom ale práve kvôli preskakovaniu reťaze tam dali 10t (asoň niečo v tom zmysle som čítal)


Nemyslím si, že by reťaz preskakovala, skôr ten pocitový chod nebude taký "hladký". Skús si vyhľadať cez google niečo o "polygon effect" . Viacerí sa skôr obávajú slabej životnosti 9z pastorku .

Na druhej strane shimano na svojej sade Capreo už roky úspešne používa 9z pastorok.

Mne osobne by sa páčilo, keby tento adaptér mal aj 12-10z variantu.
Bolo by zaujímavé si vyskladať kazetu napr. 10-12-14-16-18-21-24-28-32-36,
Prípadne kúpiť nové XTR 11spd radenie a voziť 11spd kazetu 9-36z
Zobraziť komentár 01.12.2014 - 14:10:17
00
To nebolo cynicky myslene, skor rezignovane :D Proste je s tym spojene kopec problemov a neriesi to , co potrebujem :(


co ja viem. az take problematicke mi to nepripada. mne casto hovoria, ze neries ...tiny a jazdi. asi na tom bude nieco pravda:)
Zobraziť komentár 01.12.2014 - 14:12:12
00
nove xtr v elektronickej verzii s kazetou 9-42 a prevodníkom 28 :) to by sa mi páčilo
Zobraziť komentár 01.12.2014 - 14:21:00
00
co ja viem. az take problematicke mi to nepripada. mne casto hovoria, ze neries ...tiny a jazdi. asi na tom bude nieco pravda:)

Takze ti namontujem 1x3 a poviem, neries a jazdi ? :) Alebo kde je hranica ? 1x5 ? 1x7 ? :D
Zobraziť komentár 01.12.2014 - 14:27:25
00
nove xtr v elektronickej verzii s kazetou 9-42 a prevodníkom 28 :) to by sa mi páčilo

Preco sa ale stale zanovito drzia pacok, to mi nie je jasne. Otocne, alebo nejako inak riesene (v elektro verzii by to nemal byt uz ziaden problem) bude predsa rychlejsie. Takto zbytocne nicia potencial 1xN sprevodovania.
Zobraziť komentár 01.12.2014 - 14:30:28
00
ja scem 9-speed kazetu so 40-zubovym pastorkom, k tomu 30t pilu a bolo by vystarano. Potom nech sa kludne zastavi vyvoj aspon na 5 rokov :)
Zobraziť komentár 01.12.2014 - 14:37:51
00
ja scem 9-speed kazetu so 40-zubovym pastorkom, k tomu 30t pilu a bolo by vystarano.

9spd kazeta s 40z pastorkom by mala tragické odstupňovanie, resp. by vyzerala ako megarange :)
Ale 10spd 11-40z kazetu si predstaviť viem (11-13-15-17-20-23-26-30-34-40)
Som zvedavý s čím príde shimano budúci rok (má vyjsť nová sada XT)
Zobraziť komentár 01.12.2014 - 14:42:08
00
Som pocital, ak by som mal mat 1x10 (s tym, ze ozeliem 2 najtazsie prevody, co nie je v zasade problem u AM/EN bajku a nejake medzistupne /co mozno by uz bol problem, neviem/), tak potrebujem 27 prevodnik a takuto kazetu 11-13-15-17-19-22-25-28-32-37-42, musim este prepocitat, ako by vyzerala pri 28 prevodniku (tam ale treba vacsie tanier dozadu).
Zobraziť komentár 01.12.2014 - 14:46:07
00
Takze ti namontujem 1x3 a poviem, neries a jazdi ? :) Alebo kde je hranica ? 1x5 ? 1x7 ? :D


sak, ale uz trosku odveci rozpravas. vo vsetkom vidis problem. namontujem co mi vyhovuje a jazdim. mna bavi hrat sa s bikom, tak okrem jazdenia furt cosi menim. a s tym pohonom, stale snivat o niecom idealnom... mozno to raz tak bude, ale dnes su moznosti ake su, tak najdem optimalny kompromis a jazdim. ked chcem robit velke kilometre a celodenne poznavacie zajazdy dam dvojprevodnik, ked je moja priorita vystverat sa na kopec,a smerom dole tomu nakladat, kolko ma pud sebazachovy pusti, bez toho, aby ma rusila padajuca retaz a pod.. spravim si jednoprevodnik.
to potom ozaj, treba vymyslet variator do bajkov, s rozsahom od 0,5 do 4,5 a nastavis si prevod aky prave nohy potrebuju:)
Zobraziť komentár 01.12.2014 - 14:47:45
00
Hej, lenze ja chcem 1 prevodnik na veeeelke kilometre :) .. inak boli tu pokusy nahradit retaz kardanom, lenze .. retaz a pastorky je stale nieco, co zerie minimalny vykon. Nejaky variator tu uz je .. rohloff, len je to tazka sfina.
Zobraziť komentár 01.12.2014 - 14:51:37
00
akoze 1x10, s 42z pastorkom a 30z prevodnikom a nemozes mat problem. s takym prevodom uz 2000 vyskovych nemoze byt ziadny problem.
Zobraziť komentár 01.12.2014 - 15:04:56
01
To sa najbližšie chystám testovať. Predtým som jazdil 32, teraz na skúšku nahodím 30.
Zobraziť komentár 01.12.2014 - 15:09:45
00
lubo, 28/42 je to isté ako 24/36, a naozaj nemyslím že potrebuješ ľahší ... nejazdil som s tebou síce ale nemyslím že si jazdný typ ventilátor pričom 28/11 je zhruba na úrovni 38/15 čo je prevod ktorý ja najčastejšie jazdím na asfaltových presunoch ... pri o rád vyšších zdvihoch a trochu inej geometrii je väčšia rýchlosť len utópia ... to len na margo rozsahu ... ja si napriek tomu ponechám 2-10 namiesto 1-11 minimálne do výmeny rámu
Zobraziť komentár 01.12.2014 - 15:10:07
00
Jazdim 22/34 a tucne gumy, pouzivam to casto, niekedy by som prijal aj lahsi. Mozno by 28/42 bolo ok, ale rozhodi to zbytok sprevodovania, co je omnoho horsi problem, ako ten najlahsi. Lebo pri najlahsom, ak sa neslape dobre, sa da zosadnut, aj tak nejde o vysoke rychlosti /okrem pripadu, ze ten kopec proste vyslapat chcem :P/. A tie dalsie prevodove pomery su nesmierne dolezite. Zdvih a geometria mojho bajku nie je obmedzujuci faktor na asfalte. Ten najvacsi su pneumatiky.. a potom hupavost odpruzenia
Zobraziť komentár 01.12.2014 - 17:41:11
00
akoze 1x10, s 42z pastorkom a 30z prevodnikom a nemozes mat problem. s takym prevodom uz 2000 vyskovych nemoze byt ziadny problem.

Jazdil som 24/34 a nic moc. Az 22/34 je ok. Samozrejme, nejde o bajk s 2" pneumatikami natlakovane na 4bary , ktorym sa jazdi po asfalte :) Tam je to ine ..
Zobraziť komentár 01.12.2014 - 17:46:30
00
keyboard_arrow_up