Ja tiez zatial karbon az tak moc nechcem ale az tak ako to napisal dusshan by som to urcite nenapisal. Pri aktualnom vyrobnom procese kedy jednotlive platy ukladaju do formy, lepia o seba a stlacaju o formu nafuknutym "balonom" dochadza k tomu ze kazdy
ram je iny. Vonkajsia cast moze vyzerat dobre ale vo vnutri kde tlacil balon to uz vyzera trochu inak. Kadejake vystupene vlasocnice na miestach kde sa balon pokrcil, rozdiel v hrubke, bubliny medzi vrstvami, oxidacia, vysusene miesta kde je menej alebo ziadne lepidlo. Miesta kde je ram oslabeny. Tymto ale aktualne trpia hlavne lacne a cinske karbonove ramy, predpokladam ale ze renomovane znacky to uz budu mat z velkej casti vychytane. Ale aj teraz obcas clovek pocuva o tom ze po par jazdach praskne napriklad uplne nova zadna stavba na yeti atd. Je tam ale rozdiel medzi cyklo a leteckym priemyslom kde pri lietadlach je kazda jedna cast testovana a prechadzana ultrazvukom a podobne. Pre predstavu takto to vyzera vo vnutri 10 rocneho specialized carbon ramu
https://www.youtube.com/watch?v=-jyj48lZ3T8 . Ten yt kanal ma plno podobnych videii z rozrezanych hlavne cestnych karbonovych ramov a komponentov, vacsinou uz starsich. Pri porovnani s ostatnymi z toho ten specialized vysiel celkom dobre.
Dalsia vec je ze karbon sice po naraze do skaly prepruzi a naraz rozlozi na vacsiu plochu, nie je to ale tak ze by na tom mieste zostal ram 100% bez poskodenia. Dochadza tam k oddeleniu ci pretrhnutiu par vlakien a uz je to miesto o male percento oslabene. Staci ak je to namahane a postupne tam dochadza k poskodeniu viac vlakien az to nakoniec rupne cele. To su tie demolacie ktore sa stanu z nicoho nic a az taketo narusenia po padoch su dovod pre ktory mam trochu pred karbonom respekt ja. Na druhu stranu ani hlinik nie je bohvieco takze medzi tymito dvomi materialmi som takmer 50 na 50. Aj ked tie demolacie karbonu v mojom okoli moc nie su.
Co ale sledujem je carbonprint a spajanie s inymi materialmi, napr ako material ramu a vyrobny postup aktualneho kellys ebiku.