Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Ha, betari, ale trafil som sa :) . Dobre robis, raz som si robil servis Joplina, lebo sa vzduch dostal do komory s olejom a pod tlakom vzdy klesla. Postupoval som presne podla navodu, ktory mi zaslali zo servisneho centra v UK (sedlovka bola kupovana vo Wiggli, takze preto reklamacia tam), bohuzial v navode bola chyba v postupnosti krokov a male mnozstvo oleja pod tlakom zostalo v komore pod ventilom - odniesla si to protilahla stena na ploche 0.5 x 1m v novostavbe, kde sme sa cerstvo nastahovali :@ A to uz mam za sebou roky servisovania hydraulickych brzd a Pace vidlic.
Mozem teda aj porovnat CB Joplin a KS i950, ak to niekoho zaujima.
Zobraziť komentár 29.03.2011 - 13:46:06
00
..nechcem to moc rozpitvávať ale ten vzduch je tam stále.
Dôležité je však množstvo oleja ktoré tam je, pokiaľ ho je málo sedlovka sa správa ako odpružená a pri zaťažení sa zasúva a nedrží polohu, pretože vzduch je stlačiteľný, no olej takmer nie. Taktiež ten olej časom stárne a treba ho občas vymeniť, sedlovku vyčistiť a premazať aby chodila hladko a ľahko. Všetko sa dá urobiť doma, prípadne si aj steny označiť ;)
Zobraziť komentár 29.03.2011 - 13:57:59
00
peterg: presne, ten pružiaci efekt som mal tiež. Plus vznikol tam ešte predo-zadný vakel slabým dotiahnutím tej objímky s tesnením. Takže dokopy 3 vakle, skoro som prišiel o nervy. Teraz je chvalabohu len ten jeden od výroby. Nebyť záchranca Laca, sedlovka by skončila niekde na smetisku :D
Zobraziť komentár 29.03.2011 - 14:05:25
00
Povodnu zavadu s prepustanim vzduchu som vyriesil vymenou olejoveho tesnenia (bol som prekvapeny, ze je pouzity obycajny O-kruzok :n: namiesto stvorhranneho/ladvinkoveho, ako u vidlic), potom bola OK. Samozrejme udrzba a obcasne premazanie. Neskor na nej prestal fungovat prepustaci ventil (vobec ho neslo stlacit primeranou silou) a kedze bola este v zaruke a objavili sa nove s vacsim zdvihom (KS), tak som to riesil reklamaciou (vratenie tovaru) a kupil KS. Stranova vola (napr. u Joplin) vobec pri jazde nevadi (najcastejsia otazka je prave na tuto volu), zamok Joplina je vsak ten najhorsi, aky som kedy mal. Nepomohol ani odporucany 15Nm moment na dotiahnutie sedla, ani specialne anti-mazivo na zvysenie trenia, pri tvrdsom naraze sa bud sedlo posunulo alebo naklopilo. Inak chod mala hladky, bez problemov.
Btw, minuly tyzden sa to iste stalo kolegovi po dlhej necinnosti sedlovky (zima) a kedze uz nebola v zaruke, podarilo sa mi uvolnit zrejme prilepeny prepustaci ventil poklepanim gumovym kladivom cez tycku s plochym spodkom priamo na ventil (miesto, ktore je normalne stlacane packou). Sedlovka zacala fungovat...
Zobraziť komentár 29.03.2011 - 14:24:30
00
Neviem či to tak vyznelo, no stranovú vôľu ako nevýhodu nepovažujem. Tiež som pocítil po prechode na túto sedlovku zvýšenie pohodlia zadku. A ten zámok je fakt tragický, narovnávať sedlo skoro po každom zjazde...hlavne že ušetrili pár gramov.
Zobraziť komentár 29.03.2011 - 14:39:07
00
Z ergonomickeho hladiska slapania si dokonca myslim, ze stranovy pohyb sedla o napr. +/- 15° moze byt vyhodny (ked ide noha dole, sedlo uhyba na stranu), takze volu nepovazujem za problem. Stretol som sa vsak s nazormi (u nas a na mtbr), ze niektori (technicky) jazdci pri prechadzani zatacky driftom potrebuju pevne zovriet ram cez sedlo medzi stehnami a tam im vraj ta vola vadi pri kontrole smyku. Nepatrim vsak k takym technickym jazdcom :( .
Zobraziť komentár 29.03.2011 - 14:49:42
00
O tom zvierani sedla stehnami som uz pocul tiez, ale nechapem, v com to pomaha. V kazdom pripade to nepovazujem za rozpoznavaci prvok technicky dobre a technicky zle vybaveneho jazdca. :)
Zobraziť komentár 29.03.2011 - 15:49:55
00
Juj, ulavilo sa mi, ako si ma potesil :)
Zobraziť komentár 29.03.2011 - 16:10:07
00
:o normálne zíííram
Vážim 95 kg a to takmer nahý ... oblečený, s batohom mám určite stovku no sedlo mi drží na mieste ako prikované, čo riešite???? Neporadil vám nejaký mudrák namazať tie dosadacie plochy zámku?
A okrem toho ... ak idem v zjazde, tak je sedlovka buď znížená a nesedím, alebo nesedím a sedlovka je hore alebo je to taký zjazd kde proste sedím ale neni sú tam žiadne veľké šupy ...

Ohľadom stranovej vôle ... áno je tam, no za jazdy o nej vôbec neviem. A v technických úsekoch, hm :$ ja nie som technický jazdec, buď ten zjazd zídem alebo nezídem a zvyčajne ak si sedlo stisnem stehnami, je už zle a vtedy mi nejaká vola je úplne na :puke:
Zobraziť komentár 29.03.2011 - 19:17:55
00
Hmm, nikdy sa ti nestalo, že by si počul zvuk ako keby do rámu narazil šuter? Vtedy sa trocha sklopí sedlo. Ako neviem či som teraz v zime taký grambľavý, ale po každej Magure som musel rovnať sedlo. Aj keď je pravda že v lete sa to stáva menej. Asi to bude tým, že vtedy nechodím ako posratý :rofl:
Zobraziť komentár 29.03.2011 - 19:46:41
00
:o normálne zíííram
Vážim 95 kg a to takmer nahý ... oblečený, s batohom mám určite stovku no sedlo mi drží na mieste ako prikované, čo riešite???? Neporadil vám nejaký mudrák namazať tie dosadacie plochy zámku?
...

Mozno uz mas zamok zrasteny s telom sedlovky ;). Radim si sam, takze som pouzil pastu na karbonove spoje s obsahom pevnych castic zvysujucich trenie, zamok nekorodoval, aj trenie bolo vacsie, ale napriek tomu ak som zostal v sedle resp. ho mal zovrete stehnami a nahodne chytil nejaku supu, tak sa ozvalo silne puk, a bud sa posunulo sedlo dozado alebo pootocilo.
Zobraziť komentár 29.03.2011 - 20:23:11
00
Hento a akcia? :D
Tu som ju kúpil za 105e + 9e poštovné (do 1kg). Treba sledovať, podľa mňa sa im tam ešte určite objaví...

No nevravel som?
http://www.bikehardest.net/j15/kind-shock/28-Anbauteile/35-Sitzzone/92-Sattelstutze/2136-KS-Stutze-i-900-30.9-x-385mm.html

Prípadne tu za tú istú cenu vo viacerých rozmeroch, ale poštovné je 20e.
http://bike-box.de/


Naposledy upravil Martinux dňa 01.04.2011 - 09:07:52, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 31.03.2011 - 22:41:33
00
Zámok "zrastený" s ničím nie je a ani nič nie je zakorodované, len to mám asi dotiahnuté tak ako má byť.
Zobraziť komentár 01.04.2011 - 06:39:18
00
Pri doťahovaní používam momentový kľúč Norbar(Syntace) 4-20Nm, takže niet pochýb o tom, že dotiahnuté to bolo predpisovo na 17Nm (pocitovo to už je "riadna sila"). Manuál uťahovací moment neuvádza. Pre úplnosť pridávam ešte vyjadrenie CB, aby bolo zrejmé, že som tento problém riešil seriózne.

----- Original Message -----
From: Anka Martin
To: Peter Gábor
Sent: Tuesday, July 08, 2008 9:26 PM
Subject: Re: CB Joplin seatpost saddle clamp bolt torque

Hello,

Thank you for your e-mail.

Here you go:
Tighten Main Clamp Bolt to 130-150in/lb 14.5-17Nm. (tight!)

Thanks,

Anka Martin
[email protected]
Customer Service

www.crankbrothers.com
Zobraziť komentár 01.04.2011 - 09:49:05
00
Z ergonomickeho hladiska slapania si dokonca myslim, ze stranovy pohyb sedla o napr. +/- 15° moze byt vyhodny (ked ide noha dole, sedlo uhyba na stranu), takze volu nepovazujem za problem. Stretol som sa vsak s nazormi (u nas a na mtbr), ze niektori (technicky) jazdci pri prechadzani zatacky driftom potrebuju pevne zovriet ram cez sedlo medzi stehnami a tam im vraj ta vola vadi pri kontrole smyku. Nepatrim vsak k takym technickym jazdcom :( .
Technicky jazdci maju sedlo v tom momemente uz davno spustene tak nizko, ze ho stehnami zvierat nemozu:) Taku hlupost som teda este nepocul...
Zobraziť komentár 01.04.2011 - 10:13:37
00
keyboard_arrow_up