Lokalizácia
Formulár sa odosiela
a co tak vzduchova Tora 302? 8) za pouhych 5500,- v kolokrame
Zobraziť komentár 03.06.2008 - 23:12:35
00
Ja mam z fabriky na biku Recon 335 Solo Air a som spoko. Jedine co by som jej vytkol je len ze nad 35 km/h v zjazde prestane zehlit a zacne neprijemne poskakovat.
Zobraziť komentár 04.06.2008 - 08:36:32
00
Ja mam z fabriky na biku Recon 335 Solo Air a som spoko. Jedine co by som jej vytkol je len ze nad 35 km/h v zjazde prestane zehlit a zacne neprijemne poskakovat.


a ja zas mam toru 302 uturn a ta zacne zehlit v zjazdoch az nad 35 km/h :) zaujimave :]
Zobraziť komentár 04.06.2008 - 09:30:21
00
treba kupit obidve a menit za jazdy :lol:
Zobraziť komentár 04.06.2008 - 09:34:32
00
quasko žeby to chcelo nastaviť odskok? mne začala Reba tiež na istom teréne nad istou rýchlosťou nepríjemne vibrovať a malá zmena v nastavení odskoku mi to vyriešila
Zobraziť komentár 04.06.2008 - 09:48:13
00
tulenik s odskokom som laboroval dost dlho a totok nadstavenie /asi jedna otacka smerom od korytnacky k zajacovi/ je kompromis.
zombi myslel som zjazd v terene.
Zobraziť komentár 04.06.2008 - 10:05:21
00
zombi myslel som zjazd v terene.


ja som pochopil , ved co by zehlila na asfaltke? :]
Zobraziť komentár 04.06.2008 - 10:12:08
00
tulenik s odskokom som laboroval dost dlho a totok nadstavenie /asi jedna otacka smerom od korytnacky k zajacovi/ je kompromis.
zombi myslel som zjazd v terene.

by som povedal ze skor jedna otocka od zajacika smerom na koritnacku
Zobraziť komentár 04.06.2008 - 10:53:21
00
mliecko sak to je brutal na rychlo odskok a taka vidla je nejazditelna - pri dopadne po skoku by ma to katapultovalo. :P
Zobraziť komentár 04.06.2008 - 11:02:41
00
poskakovat moze iba pri rychlej jazde a pomalom spatnom pohybe, tulenik tvrdi spravne, cim rychlejsi odskok, tym lepsie zehli, no niekomu moze vadit jej kopanie....kazdy podla svojho gusta
Zobraziť komentár 04.06.2008 - 11:53:15
00
mliecko sak to je brutal na rychlo odskok a taka vidla je nejazditelna - pri dopadne po skoku by ma to katapultovalo. :P

no ked mas odskok skoro na max, tak s nedivim, ze vo velkych rychlostiach to kope:)
Zobraziť komentár 04.06.2008 - 13:43:32
00
Vladol nie práveže mam odskok nadstavený do pomala ! Keby som ho dal ešte pomalšie tak zaspím pokým sa vidla vráti do pôvodnej polohy.
Btw: dnes si dam test day a skusit tomu o otacku ubrat a pridat no myslim ze tak jak to mam je najlepsie.
Zobraziť komentár 04.06.2008 - 14:07:16
00
uvediem príklad ako sa správa expanzia v extremnom nastavení.
Pri prejazde je potrebné si všímať premačknutie pneumatiky, pohyb vidly do zdvihu (kompresia), návrat resp. bod dopadu vidly (plný kontakt je až ked je stlačená pneu ako bola pred prekážkou) a pohyb rámu (náraz do rúk = komfort). Zase je to Talas na 140mm zdvihu pri prejazde tehly 20km/hod

v prvom
prípade je expanzia nastavená na minimum, ale tak aby nadochádzalo ku kopaniu vidly. V tomto prípade už pri nábehu na prekážku je stlačená pneu ktorá vzápätí odstrelí vidlu od prekážky, ale váha biku ju vráti nad tehlu. Nakolko je expanzia rýchla tak tento odstrel sa nám prenesie na rám, ktorí pokračuje do závratnej výšky ... odkopne od tehly.
Aj ked sa môže zdať, že kontakt kolesa vdaka rýchlej exp. bol relativne skoro za prekážkou, v skutočnosti k plnému kontaktu kolesa dochádza tesne pred nábehom zadného kolesa na tehlu. Plný kontak nieje možný z dôvodu plne vysunutej vidly nad hranicou SAGu a rámu ktorí je vo vzduchu a nedovolí kontaktu kolesa. Plný kontakt je až vtedy ked je premačknutie pneu rovnaké ako pred nábehom na tehlu.

v druhom
prípade je nastavanie opačné a expanzný pohyb nastavený na najpomalšie. V tomto prípade odkopnutie od tehly nieje také výrazné a pocit z jazdy sa bude zdať plynulejší, ale na ovladatelnosti sme si moc nepomohli, nakolko návrat kolesa do východiskovej polohy je pomalý a kontakt kolesa zaspal dobu ....

Ideálna hranica neexistuje je to len o pocitoch konkrétneho jazdca. Vo všeobecnosti platí, že vidla nesmie kopať ale musí sa vrátiť čo najrýchlejšie aby bola dobrá ovladatelnosť. Pre kamenné zjazdy mierne ostrejší návrat.

Uživatelia FOx a upravených Epikonov (len niektorých na objednávku) majú ešte jedno zariadenie ktoré rozoznáva rozdiely tlakov pozitívnej a negatívnej časti tlmiča a znižuje odkopávanie od prekážky.
Pre uvedené vidly neplatí čo najrýchlejší odskok. Ked sa nastaví na rýchlo, tak olej obteká planžetku, systém je vypnutý a vidla nevyužíva všetky svoje možnosti.
Moje ideálne nastavenie upraveného Talasa
Premačknutie pneu je menšie ako u neupraveného Talasa a je to citelné aj na pohybe rámu, čiže sa zlepšil komfort a ovladatelnosť .... zanedbatelné :wink:
Zobraziť komentár 04.06.2008 - 15:21:25
00
Trosku OT..pre Romana..Ty mas dobru robotu.. :P
Zobraziť komentár 04.06.2008 - 15:24:15
00
Trosku OT..pre Romana..Ty mas dobru robotu.. :P

robota? nie .... uchylka :wink:
Zobraziť komentár 04.06.2008 - 15:29:12
00
keyboard_arrow_up