Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Boost je dalsi novy rozmer. Vpredu je naboj sirsi o 10mm (15x110 miesto 15x100) a vzadu o 6 mm (12x148 miesto 12x142). Vsak preco nevymysliet dalsi uz v poradi milionty rozmer, ze? Zvysuje to pevnost vypletu ci co. Tym, ze je posunuty o par mm do stran tak zviera vacsi uhol s nabojom a sily su lepsie rozlozene. Takze co z toho vyplyva? Chceme este ale omnoho viac sirsie naboje, kolesa atd, Fatbiky su malo :D :D (just kidding :) )

https://www.mtbiker.sk/clanky/8728/novy-standard-boost-o-com-to-vlastne-cele-je.html
Zobraziť komentár 16.08.2017 - 09:13:50
00
vďaka boost môžeš mať kratšiu zadnú stavbu čo je hlavne na 29er veľmi žiadúce
Zobraziť komentár 16.08.2017 - 09:39:12
01
ok toto asi nepotrebujem takze asi pockam co mi odpisu z chainu na tie adaptery ale na 95% som rozhodnuty ist do toho.
Niekto nejaky podnet "proti" ? resp preco by to bol zly napad to kupit? dik
Zobraziť komentár 16.08.2017 - 09:42:08
00
arrow_leftKristina napísala:
vďaka boost môžeš mať kratšiu zadnú stavbu čo je hlavne na 29er veľmi žiadúce

Ved ten 29" rafik sa vdaka boost naboju nescvrkne na 28,2", tak ako mi to umozni skratit zadnu stavbu? :)
Zobraziť komentár 16.08.2017 - 09:45:20
00
chce to trochu logického myslenia :) Skús sa zamyslieť prečo je problém vyrobiť krátku stavbu pri štandardnej šírke 135mm?
Zobraziť komentár 16.08.2017 - 09:52:04
01
Hlavne by pri boost nabojoch, rafikoch a plastoch potreboval aj boost vidlicu ;) a iny ram :)
Zobraziť komentár 16.08.2017 - 10:54:09
00
arrow_leftKristina napísala:
chce to trochu logického myslenia :) Skús sa zamyslieť prečo je problém vyrobiť krátku stavbu pri štandardnej šírke 135mm?



Tak toto zaujima aj mna pretoze vazne netusim ako sirka zadne stavby obplyvni rozmer kolesa a tym dlzku zadnej stavby ?
Zobraziť komentár 16.08.2017 - 10:55:27
00
ak mam poradiť tak napiš chainraction na Fb stranke lebo neviem či toho maju vela ale velmi zriedka odpovedaju na email aspoň mne preto to riešim cez chat na fb popripade live chat na ich stranke
Zobraziť komentár 16.08.2017 - 10:57:38
00
arrow_leftKristina napísala:
chce to trochu logického myslenia :) Skús sa zamyslieť prečo je problém vyrobiť krátku stavbu pri štandardnej šírke 135mm?

No a prave preto, ze som sa zamyslel a na nic neprisiel, sa pytam Teba. :) Naozaj som nenasiel ziadny logicky dovod, preco by som pri uzsom naboji musel mat dlhsiu zadnu vidlicu ako pri sirsom naboji.
Zobraziť komentár 16.08.2017 - 13:16:26
03
tiez som rozmyslal ale napada ma len ze koli sirke plastu
ked je sirsi naboj tak uhol je vacsi a zmesti sa sirsi plast blizsie k sedlovej trubke ale mozno je to somarina
Zobraziť komentár 16.08.2017 - 13:37:09
00
arrow_leftJezus napísal:
Ved ten 29" rafik sa vdaka boost naboju nescvrkne na 28,2", tak ako mi to umozni skratit zadnu stavbu? :)

Najskôr trochu k rozmerom 29" kolesa. Polomer takého kolesa s plášťom šírky 2,2" je cca 270mm. Takže teoreticky je toto najkratšia možná vzdialenosť v akej sa dá umiestniť stred BB. Samozrejme je potrebné pridať niečo na uloženie stredového zloženia a medzeru medzi plášťom a zadnou stavbou. Paradoxne menej miesta pri krátkej zadnej stavbe vzniká pri sedlovej trubke takže táto sa musí posunúť vpred, alebo tvarovať. To všetko však sú technické problémy, ktoré sa dajú jednoducho vyriešiť a nie je potrebný ani Boost.
Problém nastal, keď sa začali použivať plášte 2,2 a širšie. Často dostávam požiadavky na stavbu dirt/AM rámu, kde zadávateľ požaduje ultra krátku stavbu napr. 425mm, ale chce montovať 29x2,4" plášte a prevodník 34zubov. Najväčšou výzvou je urobiť reťazové vzpery tak aby v zadnej stavbe bolo dostatok miesta na taký široký plášť aj v blaste a zároveň aby sa dal montovať jednoprevodník aspoň 34z. Prevodník musí mať dostatok miesta, aby nešúchal o zadnú stavbu a zároveň bol dostatočne blízko stredu rámu aby sa dala dosiahnuť potrebná reťazová linka. Toto práve rieši Boost, pretože zadný náboj je na strane prehadzovačky o 3mm von a teda aj reťazová linka sa posúva o 3mm von (doprava). Tým vzniká väčší priestor pre reťazovú vzperu, širší plášť a aj prevodník. Dokonca aj prešmyk.
Takže zjednodušene povedané, zväčšenie reťazovej linky umožní skrátiť zadnú stavbu. Ďakujem za pozornosť :)

Prílohy:

príklad_1.jpg
príklad_1.jpg 178.49 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

priklad_2.jpg
priklad_2.jpg 174.34 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

priklad_3.jpg
priklad_3.jpg 204.7 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 16.08.2017 - 13:37:41
012
takze som mal pravdu? :D co som vyhral ?
Zobraziť komentár 16.08.2017 - 13:45:54
00
Vylet do stredu Banskej Bystrice
Zobraziť komentár 16.08.2017 - 13:48:06
00
jo jo, je to kvoli pluskovym rozmerom, nove moresi potrebuju nove riesenia :) samozrejme ma to nejaky vplyv aj na pevnost, preto to davaju aj na xc biky, kde sa take siroke plaste nevozia. a mas tam chybu, polomer je 370mm nie 270.


Naposledy upravil Jaiub dňa 16.08.2017 - 14:17:09, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 16.08.2017 - 14:00:51
00
arrow_leftSesulak napísal:
Vylet do stredu Banskej Bystrice

Co tam?
Zobraziť komentár 16.08.2017 - 14:11:44
00
keyboard_arrow_up