Caute, machri, poradte mi prosim. Chcem si kupit bike, max do 25000, ideal okolo 20-22. Mam 105kg, nieco pojde dolu ale stale je to kolo 100-95kg. Sliapem ako besny, preto potrebujem dobry, pevny bike. Som v podstate laik okolo tohto, neviem nakolko zalezi na mojej vahe. Chcem ho do terenu, sem tam asfalt. Neviem ci celoodpruzeny, ci len vidlu. Proste potrebujem fakt poradit, vo vsetkom, od zakladu. PROSIM tu vsetkych chalanov "z fachu" o rady. DAKUJEM
alebo mam este nieco dosporit a uz sa potom da kupit este nieco lepsie (cca 30 tis) ? nechcel by som hned tak vysoko rubat, bude to moj prvy dobry bike........
Pri tej cenovej hladine by som na full zabudol,kedže šlapeš ako besný tak ten pevný rám Ti bude lepšie sedieť,neviem aké chceš jazdiť terény,ale na biky v tejto cenovej hladine tu je toho popísané mraky,skús Hľadať.Ešte niečo,,vysoko rúbať" sa podľa mňa začína niekde okolo 70 litrov
Možno pri 105 kilách živej váhy by sa asi moc nepohupoval, takže full za 30 tis. je zbytočný. A tá váha popri jazdení ťažko pôjde dole - telo je sviňa, bude si pýtať spotrebovaný cukor a málokto odolá večer plnej chladničke.
no nieco pojde dole, lebo ja som akurat jeden z tych mala co vydrzia.......... dufam. , ale pisal som, ze kolo tej stovky je to stale, musim nechat nejaku svalovinu na sebe predsa........ Zatial dakujem chcalani, ak mi da este niekto dalsie rady, budem vdacny...
Videl som vystrojené MTB kolo na cca 150 kg živej váhy. Samozrejme, že nie sériovku, ale vyskladané na váhu. Rám bol duralový, určený na vyššiu hmotnosť jazdca. Majiteľ sa nechystal jazdiť divočiny - len asfalt a poľné cesty. Ale nemám spätnú väzbu koľko na ňom bolo najazdené a koľko vydržalo.
Viem o prípade, že bývalý cyklista, cca 120 kg živej váhy, vymenil po pár jazdách jeden z prvých karbónových monokokových rámov od Wiliera (K2) za iný rám - duralový. Mal obavu, že ten karbón sa pod ním rozpadne. Dural vydržal, avšak preventívne menil kolo každé dva roky. Opäť nemám info, či sa už karbónu nebojí.