Rozhodujem sa pre kúpu full bicykla mezi GT FORCE X Sport a GIANT Trance 2.Viete mi poradit,poprípade napísat vaše skúsenosti,poznatky (určite tu niekto má) s týmito dvoma bicyklami.Zaujíma ma vsetko prečo GT FORCE X Sport 27.5 2016/2015 ,alebo GIANT TRANCE 27.5 2 LTD 2016/2015.Ktorý je podľa vás lepší,kvalitnejší a zaujíma má aj kvalita jednotlivých komponentov na bicykloch. Vopred vám dakujem za odpovede,určite mi pomôžu pri výbere.
A co nan poviem? Trance je pomerne lahky trailbike, takze to je vsestranne rychly bike, v beznych slovenskych lesoch ho nezaskoci ziadny teren, ani v Alpách alebo na lahsich tratiach v bikeparku tiez nemal problem... ja som akurat menil kokpit, dal som sirsie rajdy a kratsi predstavec - je to dost individulane, ale vycitali mu to aj v testoch a recenziach
Dôležité je nastaviť správny SAG a odskok odpruženia, s čím som ja experimentoval pár týždňov
Ja osobne na odpružení režim firm vôbec nepoužívam, režim medium je fajn na šlapavé úseky a soft otvorí plný potenciál biku v teréne. Táto možnosť naladiť bike za jazdy sa mi páči. Mimochodom na webe FOX je dobre popísané nastavenie odpruženia.
Trochu ma prekvapuje, ze ti vadili tie brzdy... No, odpruzenie Fox je navrhnute pre súlad trojpolohovéhu systému na vidlici rovnako ako na tlmiči, teda že je vhodné mať na vidlici nastavený rovnaký režim ako máš na tlmiči. Tie režimy sú tam vyznačené so smerom otočenia páčky. Treba poskúšať, rovnako ak budeš mať svoj, rôzne tlaky vzduchu a aj mieru tlmenia odskoku-tie červené točítka-zvyčajne sa vidlica nastavuje trochu rýchlejšia ako tlmič... tu je to dobre popisane:
http://www.ridefox.com/2016/subhome.php?m=bike
Video z výborného GMBN kanála:
https://youtu.be/GhTZtLJ79J0
Úsmevné video od Foxu:
https://youtu.be/dh2Q7Fu2pfA
A ak dokážeš šlapať v sedle a pekne kruhovo tak ani to opruženie nemusíš do kopca pritvrdzovať - môžeš ho nechať v polohe soft/open - maestro je dobre navrhnuté...
Odskok nastav tak, že keď zatlačíš vidlu/tlmič a naraz uvolníš tlak mali by sa ti vrátiť ,,rýchlo", no nesmú ťa kopnúť - to je také základné nastavenie, doladiť to k dokonalosti môžeš pri jazde v teréne (takže si najbližšie pribal pumpu na tlmiče).
Vo vidlici a tlmici nemoze byt rovnaky tlak, po nasadnuti sa vacsina vahy prenasa na zadnu stavbu, takze v tlmici je tlak ovela vyssi... to stlacenie o 25-30% sa prave oznacuje terminom SAG - na tlmici po nasadnuti a na vidlici po postaveni do pedalov a nakloneny nad riaditka.
Pri tlaku v tlmici zalezi aj od prepakovania zadnej stavby daneho ramu, takze tam nejake tabulkove hodnoty nemaju vyznam