CTM ma max nosnost bicyklov len 110kg (jazdec + vaha bicykla + pripadna batozina). Viem to, lebo minuly tyzden som sa zaujimal o CTM Rascal 4. Maju to aj na stranke - ale clovek sa k tomu musi preklikat.
Merida ma max nosnost vsetkych bicyklov 120kg. Taktiez tuna plati vaha jazdca + bicykel+batozina.
Je to skoda, CTM Rascal 4 v ciernej farbe sa mi dost paci ale sam vazim nieco cez 100kg a toto proste nekupim.
To, ze mi clovek priamo od CTM napisal do emailu, ze dana max nosnost 110kg sa vztahuje na vahu LEN jazdca sa ani nejdem vyjadrovat. Ked som mu poslal PrtScrn z ich vlastnej stranky a opravil ho - uz prekvapujuco neodpisal.
Tak neviem, v návode majú 140 kg, ale to možno platí len pre cross/trek... brácho má 125 kilo plus malá v sedačke cca 15 kg a špice ani len nepukali...
A bike samotný 15 kg - spolu 155 kg CTM Tranz 2.0... žiadny problém ani v ľahkom teréne...
Veď hej, ale keď pozrieš tak náboje a kolesá sú tie isté u rascala aj tranza - ZX Lite..
Že by spravili o toľko tenšiu kostru na MTBčku, kde sa počíta s divočinou v teréne... Tá kostra predsa musí zniesť viac, ako Kross ktorý ide po "kvalitných" povrchoch...
Ozaj a kde majú tie údaje o váhe, to je celkom podstatný údaj... Zvlášť pre takých mamiliakov, ako som ja... Link ak sa dá... Nejak to tam nevidím...
Ja netvrdim, ze akonahle prekrocis limit, ze sa bike zlomi. Sam mam cross do 120kg a vozim na nom aj malu v sedacke, ruksak atd. Sam vazim 105kg, 4000km rocne (4 roky) a bike stale fici jedna radost. Sorry ale ked investujem 1300eciek do HT tak ocakavam viac ako max nosnost 110kg - hlavne ak sa jedna o 22" ram na ktorom sa logicky bude viezt vyssi a tym padom pravdepodobne aj tazsi clovek. Je mozne, ze cele je to len vychytralost CTM aby sa vyhli pripadnym vymmenam ramov pri reklamaciach. Biky su mozno v pohode. Ak by som si mal ale vybrat, kupim od niekoho ineho.
Veď hej, ale keď pozrieš tak náboje a kolesá sú tie isté u rascala aj tranza - ZX Lite..
Že by spravili o toľko tenšiu kostru na MTBčku, kde sa počíta s divočinou v teréne... Tá kostra predsa musí zniesť viac, ako Kross ktorý ide po "kvalitných" povrchoch...
Ozaj a kde majú tie údaje o váhe, to je celkom podstatný údaj... Zvlášť pre takých mamiliakov, ako som ja... Link ak sa dá... Nejak to tam nevidím...
Ahojte , keď už ste objasnili záťaž , vie mi niekto aj napísať názor , ktorý model ano , alebo nie a prečo? Prípadne niečo iné v tej cene , ako som hore písal?ďakujem
Z tych 2 by som bral Meridu..kvoli tej zatazi kedze mas 95kg + bike + nejake doplnky. Neviem presne co cakas, ze ti tu niekto urobi komplet prieskum trhu a da pre a proti kazdeho jedneho biku? Nebud lenivy a chod na net, vyber si biky v danej cenovej relacii, ktore sa ti aj pacia a potom sa pytaj ktory je najlepsi - tak ako si to urobil na zaciatku
Inak sa dockas len odpovedi typu "ja mam taky a taky bike a som s nim spokojny".
Ja by som sa skúsil vyjadriť k veci. Odporučil by som pozrieť sa aj po Kellys, napríkladhttps://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/horske-bicykle/pevne-a-hardtail/kellys-gate-30-29-model-2019.html, kde je oproti uvedeným pridaná hodnota vo forme rámu a vidlice s boost pevnými osami, čo tiež zvyšuje pevnosť bicykla. Výbava je porovnateľná s ostatnými, v niektorých prípadoch aj o niečo vyššie rady. Dobrý predajca cenu vie spraviť a tak by si sa dostal na cca 810€. Určite lepšia voľba ako uvedené dva.
V prípade že by bola priorita čo najvyššia nosnosť rámu, tak potom pozrieť niečo zo značky Trek, napr. X-Caliber 8 v danej cenovej hladine ale tam už to bude trošku aj o príplatku za značku a teda jemne nižšia výbava alebo vyššia cena.
áno bavili aj o nosnosti , vážim cca 95 kg , ak by som dosiahol moju Váhu 100 kg, bike ešte znesie , záruka na rám 5 rokov. ostatné komponenty znesú váhu , vidla by mala byť ešte lepšia ako v ročníku 2018 , ak začnem teraz chodiť na biku , cca 2 kg pojdu dole , viac s váhou dole nechcem ani ísť ,bike beriem doplnok k cinkám a najmä odreagovanie.Bol som včera spraviť pár km a je to iné ako na mojom predchádzajúcom bike.
to by sa nám mohlo vyjadriť jedine samotné CTM... žiadny predajca ti k tomu nič relevantné nepovie...
predpokladám, že tie kilá, ktoré majú v tej záručnej knižke vychádzajú z tých noriem, ale reálna únosnosť je viac... (normu by si nemal podkročiť, ale prekračovať môžeš) ja som niekde zachytil 140 kg komplet, a ako som písal pre Tranz 2.0 nebol problém 155 kg odjazdené... tie rámy sa vyrábajú z rovnakého materiálu, na rovnakom mieste a určite rovnakou technológiou a ako som písal aj kolesá sú rovnaké pre MTB a Kross, v tom rozdiel nie je...
Predajca ti povedal vsetko co si chcel pocut s cielom PREDAT. A podarilo sa.. Horsky bike, 22" ram a nesmies vazit viac ako 96 kg To je vtipne.
Jasne, ze nosnost biku bude urcite vacsia ako tych stanovenych 110kg. Ide o to, ze ked ti naaaahodou prdne ram - co sa moze stat kedze je to horsky a budes na nom asi jazdit trosku aj v terene - a ty to pojdes reklamovat a nebodaj povies, ze vazis 100kg tak ti reklamaciu neuznaju. Pretoze, bike samotny vazi cca 14kg.
Ja tu proste vidim vychytralost CTM, ktora si nahodila limit 110kg aby mohli potom ked sa nieco stane mohli argumentovat, ze jazdec bol prilis tazky. Malo kto sa o tento udaj zaujima a neni lahke sa k nemu dopatrat na stranke. Mne osobne sa taketo 'triky' nepacia a preto by som si CTM nekupil (aj ked Rascal 4 sa mi paci).
je pravda , že predajca povie to čo chce zákazník počuť. Sú predajci , ktorý povedia aj to čo zákazník nechce počuť , a v konečnom dôsledku si získa toho zákaznika , aj keď možno ihneď nie , ale časom , ale to je na inú diskusiu. S tou hmotnosťou je to tak , že nikto by ma nevážil pri podaní reklamácie , na to v tom tomto odvetí to nie je zákonne ošetrené. Bike je podľa môjho názoru , vždy predimenzovaný , aby sa vyhli reklamáciám - myslím v tomto cenovom strope , to je môj názor , možno je to inak
Ako mnohí iní aj ty si sa ukvapil. Merida bola určite lepšia voľba. A napr. taký TREK by ti ponúkol nosnosť 136kg a doživotnú záruku na rám. Ale bohužiaľ dnes sa veľa ľudí dá namotať hlavne na cenu. Nemôžeš porovnávať vývoj u CTM a napr. u Meridy alebo Treku, alebo Scott, Cannondale, ktorí udávajú smer vo vývoji cyklistiky ako takej. Iní výrobcovia, ako aj napr. CTM, DEMA, CROSS, Rock Machine a niektoré iné značky v podstate "kopírujú" vývoj, aj keď slovo "kopírujú" nie je celkom správne, pretože sa snažia zakomponovať do vývoja niečo "vlastné" Ale v konečnom dôslednku asi žiadny iný renomovaný výrobca neprevezme ich "patent" na nejakú technológiu.
Každopádne máš bike doma, tak si ho užívaj. Možno o pár rokov prídeš na to, že treba zmenu a kolotoč sa začne znovu:-)
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Merida ma max nosnost vsetkych bicyklov 120kg. Taktiez tuna plati vaha jazdca + bicykel+batozina.
Je to skoda, CTM Rascal 4 v ciernej farbe sa mi dost paci ale sam vazim nieco cez 100kg a toto proste nekupim.
A bike samotný 15 kg - spolu 155 kg CTM Tranz 2.0... žiadny problém ani v ľahkom teréne...
Že by spravili o toľko tenšiu kostru na MTBčku, kde sa počíta s divočinou v teréne... Tá kostra predsa musí zniesť viac, ako Kross ktorý ide po "kvalitných" povrchoch...
Ozaj a kde majú tie údaje o váhe, to je celkom podstatný údaj... Zvlášť pre takých mamiliakov, ako som ja... Link ak sa dá... Nejak to tam nevidím...
kategória terénny a horský (STN-EN 14766) – 110 kg, cestovný 28“ (STN-EN 14764) - 100 kg, pretekársky 28“
(STN-EN 14781) – 90 kg.
Tieto hodnoty uvádzajú maximálnu nosnosť bicykla. Je to súčet hmotnosti jazdca, batožiny (nákladu) a bicykla.
Že by spravili o toľko tenšiu kostru na MTBčku, kde sa počíta s divočinou v teréne... Tá kostra predsa musí zniesť viac, ako Kross ktorý ide po "kvalitných" povrchoch...
Ozaj a kde majú tie údaje o váhe, to je celkom podstatný údaj... Zvlášť pre takých mamiliakov, ako som ja... Link ak sa dá... Nejak to tam nevidím...
https://www.ctm.sk/na-stiahnutie/
Stiahni si "Zarucny list" a tam to najdes. Vravim, pekne to zahrabali..
Inak sa dockas len odpovedi typu "ja mam taky a taky bike a som s nim spokojny".
V prípade že by bola priorita čo najvyššia nosnosť rámu, tak potom pozrieť niečo zo značky Trek, napr. X-Caliber 8 v danej cenovej hladine ale tam už to bude trošku aj o príplatku za značku a teda jemne nižšia výbava alebo vyššia cena.
okrem biku , ma potešil na predajni aj skvelí trpezlivý prístup a odbornosť personálu
predpokladám, že tie kilá, ktoré majú v tej záručnej knižke vychádzajú z tých noriem, ale reálna únosnosť je viac... (normu by si nemal podkročiť, ale prekračovať môžeš) ja som niekde zachytil 140 kg komplet, a ako som písal pre Tranz 2.0 nebol problém 155 kg odjazdené... tie rámy sa vyrábajú z rovnakého materiálu, na rovnakom mieste a určite rovnakou technológiou a ako som písal aj kolesá sú rovnaké pre MTB a Kross, v tom rozdiel nie je...
Jasne, ze nosnost biku bude urcite vacsia ako tych stanovenych 110kg. Ide o to, ze ked ti naaaahodou prdne ram - co sa moze stat kedze je to horsky a budes na nom asi jazdit trosku aj v terene - a ty to pojdes reklamovat a nebodaj povies, ze vazis 100kg tak ti reklamaciu neuznaju. Pretoze, bike samotny vazi cca 14kg.
Ja tu proste vidim vychytralost CTM, ktora si nahodila limit 110kg aby mohli potom ked sa nieco stane mohli argumentovat, ze jazdec bol prilis tazky. Malo kto sa o tento udaj zaujima a neni lahke sa k nemu dopatrat na stranke. Mne osobne sa taketo 'triky' nepacia a preto by som si CTM nekupil (aj ked Rascal 4 sa mi paci).
Každopádne máš bike doma, tak si ho užívaj. Možno o pár rokov prídeš na to, že treba zmenu a kolotoč sa začne znovu:-)