Niečo o mne takže chalan 23r 188cm 74kg absolutne nováčik v tomto sektore (naposledy som mal bike ked som mal 10r
Snažil som sa o tom veľa čítať niečo som si aj prešiel ale stále mám veľa otázok ohľadom výberu. Kukal som po horských bicykloch alebo crossových využitie pre mna ?
Občasné "víkendové" jazdenie cesta (BA - Hrádza) poprípade "ne-cesta" cyklotrasy v BA + Okolie tiež že by som hodil bike do auta odviezol sa niekam dalej a tam si zajazdil v inom prostredí vyluftovať hlavu a tak prvá otázka:
I. Aký je rozdiel pre mna ako lajka horský a crossový bicykel okrem pneu a odporu na ceste.
Ďalej sa v tých materiáloch absolútne nevyznám kukal som ako nové bicykle tak aj bazarové nakoľko som si neni úplne presvedčený že koľko do toho chcem vraziť skorej niečo na začiatok a ak by ma to bavilo by som si o rok kúpil iný už ako tak s nejakou predstavou čo chcem. preto som pozeral aj lacné bicykle (>200eur) ako napr.
http://www.sportsdirect.com/silver-fox-rattler-bike-932152?colcode=93215203
http://www.sadesport.sk/bicykle/805-ctm-axon-sf-2011-cervena.html
http://www.sadesport.sk/bicykle/643-ctm-rebel-zelena.html
ale tak isto som kukal bazar že čo sa predáva aké ceny ale zase značky su pre mňa španielska dedina potom na čo si treba dávať pozor
a pri cene si dávam pozor nakolko to chcem skúsiť a keď ma to nebude baviť tak aby som neprišiel o veľa strop si dávam ale 350-400eur na začiatok možno o rok bude nová téma pri výbere lepšieho biku beriem to ako pri výbere telefónu potrebujem s ním volať nepotrebujem eleganciu a neviem aké schopnosti ale potom som vedel čo chcem a tak som pri výbere nových telefónov mal už že čo potrebujem od jemnosti displeja cez procesor výdrž konektivitu priestor a podpora
teraz také niečo chcem aj od bicykla chcem sa na nom povoziť keď budem chcieť či bude ťažký a fialový mi je jedno potom pri prechode na nový budem mať aspoň nový pohľad a ponaučenie len chcem aby som nekúpil na začiatok bullshit taký ktorý ma od nového odradí a vo všeobecnosti od bicyklu..
Ak ste dočítali až sem ďakujem za každú radu
Erik
Tie z tvojich odkazov sú šroty, treba hľadať čo najodlišnejšie od nich
brzdil by horšie ? ale brzdil, nejdem tak aby som brzdil na čas do zákruty ja sa nikam neponáhlam
prehadzovali tažšie ale v konečnom dôsledku by sa prehodili
a zastaralé komponenty ? je to model 2013 a dali tam to čo evidentne aspoň počas záruky funguje
ako teraz sa mi to hovorí takto ako je jasné že človek ku tomu príde neskôr ako mat ABS na aute a nemat alebo ESP či kožené sedadlá alebo ja neviem čo
a čo taká QUADRA 2.0 ? sedadlo majú rovnaké
ale aký rám na mna ako podla tabuliek 21-22" ak si pamatam je tak alebo nie
Ten rambler má aj väčšie kolesá, vyzerá to lepšie ak si vysoký a práve to pridá to pohodlie
Najlepšie by bolo, ak by si si nejaké lepšie bicykle požičal, napr. ten XTC 29 tu http://kazdydenjenabicykel.blogspot.sk/2013/03/testujte-bicykle-pomaha-to.html
Aby si chapal, aj ked zrovnavat elektroniku z mechanickymi vecami je velky problem.
Keby si chcel dnes zistit co je mobil je dobre si kupit apson nieco za 100 s androidom povedzme(ma uz vsetko co ma dobry mobil dnes mat). No a takykto mobil odpoveda biku za 800€. To co chces kupit ty by bol mobil za 50€(400€), ale tu prichadza ta nezrovnatelnost mechanickych a elektronickych veci. Narozdiel od bezne fungujuceho mobilu za 50€ by mal ten nas fiktivny tlacitka ktore by obcas fungovali a obcas nie, pripadne dost lagovali. Mikrofon aj reporoduktor by bol na velmi zalostnej urovni a bol by problem aby ti niekto rozumel a aby si ty normalne pocul. Displej by bol len ciernobiely s nizkym rozlisenim. A samozrejme tato nadupana masina by vazila aspon stvrt kila.
No ale asi si povies to su kecy ludi ktory nevedia co s peniazmi, ale pravda je taka ze sa celkom viem vzit do situacie v ktorej si, bol som v podobnej teda v podsate v rovnakej. A moja rada je taka ze ak na to mas, bez ohladu na to ci ta to zacne alebo nezacne bavit kup si novy bike za 800 a to bude bajk ktory v pripade ze ta to z neznameho dovodu bavit nebude velmi dobre predas narozdiel od tych laciek.A ak ta to bavit zacne bude to bajk s ktorym sa mozem pokojne vydat aj do terenu. A to bez toho ze by sa o niecom na nom dalo povedat ze to nefunguje ako ma resp. to nebude zrele na vymenu po jednej odjazdenej sezone.
Co sa tyka velkosti biku napis nam este tvoju dlzku noh (ale zmeraj to nadoraz po rozkrok, nie len tak "na volno")
http://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle-pevne-a-hardtail/171655/predam-mtb-merida.html
Lacný bicykel bude ťažký, bude mať nie poriadne fungujúcu vidlicu a komponenty, ktoré nemusia fungovať správne - všetky tieto veci ťa môžu od cyklistiky odradiť, preto by som si kúpil niečo aspoň s radou Deore/Sram X5 (to sú už fungujúce prehadzovačky) a hydraulickými brzdami. Taký bicykel s tvojim rozpočtom nájdeš jedine na bazáre, napr.
ak s tým chceš zájsť aj do lesa http://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle-pevne-a-hardtail/166064/ctm-mavic-crossride-xt-slx.html alebo aj napriek absencií hydraulických kotúčoviek: http://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle-pevne-a-hardtail/171655/predam-mtb-merida.html
Veľa šťastia, snáď nevyberieš "bullshit"
veľmi som bol v kaktuse spokojný s prístupom potom som bol ešte v jednom bikovom obchode ale nič ten chalanisko nevedel a to že som tam stal asi 5min bez obsluhy a nik iný v obchode nebol
Moje hodnotenie tak 8/10 (aj keď nemám právo hodnotiť nakoľko je to môj prvý bike)
Jazdí sa na nom super a aj po asfaltke je to príjemné a rýchle svižné terén zdoláva na výbornú nezvykol som si ešte poriadne na manévrovanie a poriadne na sedenie bolí ma z neho riť
cena pomer výkon je nadštandardná keď som pozeral cca rovnakú výbavu pri iných značkách tak ceny boli tak min o 50% vyššie teda podporme slovenskú výrobu nakoľko je CTM slovenský výrobca resp. skladačkár ale robí to dobre