Chcem sa opýtať či stačí rozsah prevodníka 36-22 na 29 hardtail na jazdu aj po ceste aj terén. Ďakujem
na náročnejší terén a stojky ti 22-36vzadu stačí určite, ja jazdím na full29 a mám 38/24 v zadu 11-36,na cestu je velká akurát, do stojek je 24z ltt....
Ja mam 38/24 vpredu a 11/36 vzadu. 90% kopcov je v poriadku. Ale ak sa ide dlha trasa hore dole v tazsom terene, ten najlahsi prevod mne osobne prestava stacit. Preto som si kupil 40T od OneUp Components. Po ceste to je bohate, 40km/h isto nebudes jazdit.
dobre takze na najlahší do kopca by bolo dobre ten 22zubový prevodník a na najťažší na rovinu asfalt či dolu kopcom prišliapnuť aspoň 40 zubový teda. dobre chápem? Chcem to také univerzálne.
Ak sa nemylim, na dvojpile nemozes mat 40-22. Presmyk ti to nezvladne.
Nechaj si 36-22. Ak ti to nebude stacit na ceste, prehod to na 38-24 a pripadne das dozadu kazetu s 40z. Alebo chod do Sram 2x11.
Ak potrebujes univerzala, tak chod do 3x10 a budes mat vyriesene. Len to uz teraz nie je moderne. Ja som ale s tym uplne spokojny.
3 prevodník v dnešnej dobe ? ale nie, samozrejme žartujem keď to niekomu vyhovuje...veď asi všetci sme na nich jazdili, ale teraz som skôr za 2 pílu a 36/22 by mala stačiť s kazetou 11-36 ako tu bolo písané, do väčších odstupov ako 14 zubov sa ani neodporúča ísť
Na 3 prevodník zabudni ... Neustále premýšľať, stelovat, reťaz odchádza rýchlejšie.. 2x10(11) je ideál. Ja som mal na scalpeli 29,ktorý vážil 13,70 aj s pedalmi 38/24 a kazetu 11-36.Vysiel som na tom skoro všetko a to nie som dávac pretekár a podobne. Dokonca chalanom co mali 22 prevod a 26 dom dával 8 minút na stupaniach a to ma pred tým cakavali, teraz uz len dole
... reťaz hlavne ničí veľké kríženie reťaze. Vtedy sa viac "vyťaháva". Počet preradení na vyťahanie reťaze má zanedbateľný vplyv. Problém je skôr radenie do kríža. Nevidím dôvod, prečo by sa malo radiť viac do kríža pri trojprevodníku. Skôr naopak. Ale dobre, no. Nechcem vyvolať flame. Každý nech si jazdí, čo chce. Mne vyhovuje trojprevodník, lebo som už postarší a musím si šetriť kolená.
no neviem, ono je to skôr o tom ako kto radí, vždy som sa snažil aby k veľkému kríženiu nedochádzalo a nepoužíval som krajné polohy,skôr by som povedal že k väčšiemu kríženiu dochádza pri 2 prevodníku, keď niektorí radi radia na veľkej aj celý rozsah kazety, ja napr. nepoužívam pri veľkej 2 najväčšie pastorky a pri malej 2 nejmenšie, je to len sila zvyku a keď nechcem meniť reťaz povedzme každý 500 km a nechcem ani často meniť kazetu a prevodníky, tak sa snažím neradiť moc v ťahu a reťaz extrémne nekrížiť a na životnosti spomínaných komponentov sa to určite odzrkadlí
Na 3 prevodník zabudni ... Neustále premýšľať, stelovat, reťaz odchádza rýchlejšie.. 2x10(11) je ideál. Ja som mal na scalpeli 29,ktorý vážil 13,70 aj s pedalmi 38/24 a kazetu 11-36.Vysiel som na tom skoro všetko a to nie som dávac pretekár a podobne. Dokonca chalanom co mali 22 prevod a 26 dom dával 8 minút na stupaniach a to ma pred tým cakavali, teraz uz len dole
Aj trojprevodnik je riesenie. Pokial ma zaujem o rozsah, tak lepsie ako 3x10 je len 2x11. A to je cenovo inde.
Ja jazdim 3x10 cielene {40/30/24 a 11-36}. Nepotrebujem stelovat (nastavil som raz a uz to bezi druhy rok) a premyslanie mam tiez jednoduche. Na strednej jazdim vacsinu a nestaram sa co je vzadu. Ked preradim na inu pilu menim prevod vzadu iba o 2 kolieska, co pri 2x10 je trochu inak.
Takze 3x10 by som sa urcite nebal a nepovazujem to za stratene riesenie. 2x10 ma vyhodu vo vahe a vacsiu vyhodu v mensej nachylnosti na nastavenie presmyku aby neskrtal v krajnych polohach na strednej pile. Nevyhodou je rozsah a o malicko narocnejsia zmena prevodu na pilach.
v teme o prechode na 2x / 1x hocico je takychto prispevkov na hodiny citania.
kazdy jazdi co mu vyhovuje a vyhody / nevyhody su zname / popisane.
netreba to riesit v dalsej teme myslim
Len technicka poznamky, pokial sa dodrzuje spravne zaradovanie prevodov, tak 2x(10,11) ma krizenie retaze vacsie, ako 3x(9,10). Je to dane uz z principu, kedy 3 pily vpredu poskytuju moznost pouzivat prevody z mensim krizenim retaze. K tomu sa viaze spravna retazova linka, ktora s prichodom 1x11 zrazu zanikla a ti, ktori casto na 1x11 jazdia velmi lahke, alebo velmi tazke prevody skor znicia prevodnik (pripadne retaz) (ovsem v praxi nicenie retaze z krizenia asi bude daleko mensie, ako beznym opotrebovanim). Dalej tu potom je odpor retaze, pri vacsom prekrizeni retaze (ovsem ten vznika aj viac zaspinenou retazou). Na druhej strane, na fulla s vyssimi zdvihmi (hlavne) je 3 prevodnik uz problematicka zalezitost a 22z prevodnik na niektorych ramoch (vacsine) robi paseku pri zasukovani retaze, taktiez znacne tlaci na pivoty pri jazdeni postojacky, eventualne viac myka retazou (4cap). Na rozsah dopredu 22-40 moze ist 3x presmyk (max. rozsah 2x ma myslim Deore/SLX a to 14z), nemam ale skusenosti, ci je to bez problemov. 24-38 je ale ok. Dalsia vec, ktora sa tohto dotyka su roztece a s tym suvisiace rozne verzie stredov, ktorych dohromady uz je asi viac, ako bugov vo Windows, a nakombinovanie vhodnych prevodov, obzvlast v pripade vyuzitia ovalnych prevodnikov, moze byt narocne nielen na penazenku. Zakladom pre zvolenie spravnych prevodov je max. rozsah, teda najlahsi a najtazsi prevod a nasledne jemnost odstupnovania , pricom individualny pristup je zakladom (tj, podla toho kde a ako clovek jazdi). Trojprevodnik moze mat vyhodu v pripadnom zhodeni velkej pily a namontovani rockringu, pricom toto ale existuje aj na niektorych 2prevodnikoch, existuju pily, ktore maju integrovany rockring (Hope), alebo sa to riesi kompletnym napinakom. Ak sa do tohto zamontuje dalej este vyska stredu (a tym potreba menit dlzku kluk) a eventualne je potrebne riesit aj farbu (kvoli ramu), stava sa z jednoduchej zalezitost volby prevodov nocna mora a vyslobodenim moze byt jednoprevodnik.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
na náročnejší terén a stojky ti 22-36vzadu stačí určite, ja jazdím na full29 a mám 38/24 v zadu 11-36,na cestu je velká akurát, do stojek je 24z ltt....
Nechaj si 36-22. Ak ti to nebude stacit na ceste, prehod to na 38-24 a pripadne das dozadu kazetu s 40z. Alebo chod do Sram 2x11.
Ak potrebujes univerzala, tak chod do 3x10 a budes mat vyriesene. Len to uz teraz nie je moderne. Ja som ale s tym uplne spokojny.
Prečo odchádza reťaz rýchlejšie na 3-prevodníku ako na 2-prevodníku?
Aj trojprevodnik je riesenie. Pokial ma zaujem o rozsah, tak lepsie ako 3x10 je len 2x11. A to je cenovo inde.
Ja jazdim 3x10 cielene {40/30/24 a 11-36}. Nepotrebujem stelovat (nastavil som raz a uz to bezi druhy rok) a premyslanie mam tiez jednoduche. Na strednej jazdim vacsinu a nestaram sa co je vzadu. Ked preradim na inu pilu menim prevod vzadu iba o 2 kolieska, co pri 2x10 je trochu inak.
Takze 3x10 by som sa urcite nebal a nepovazujem to za stratene riesenie. 2x10 ma vyhodu vo vahe a vacsiu vyhodu v mensej nachylnosti na nastavenie presmyku aby neskrtal v krajnych polohach na strednej pile. Nevyhodou je rozsah a o malicko narocnejsia zmena prevodu na pilach.
kazdy jazdi co mu vyhovuje a vyhody / nevyhody su zname / popisane.
netreba to riesit v dalsej teme myslim