Ahojte mam tento bike hlinikovy ram , ma zmysel ho este niejak lepsie vynovit , predne tlmice , do predu by som chcel dat 1 prevodnik a do zadu ked tak 12ku kolesa su 26
Ja mám na podobnom ráme urobený singlespeed 42/16, iba zadná brzda, predné pruženie, 1,5" gumy. Do náročneho terénu to nie je, ale rýchle presuny v rámci mesta to zvláda perfektne.
To beriem, ale ty sa pýtaš, či má zmysel ho vynoviť. A aká otázka - taká odpoveď. Veď si ani nenapísal, na čo ho chceš používať - kadiaľ sa bicykluješ atď.
No sám si odpovedz na svoju otázku "ma zmysel ho este niejak lepsie vynovit"? Myslím si, že tu ti radi pomôžu, ale nepredpokladaj že ti prečítajú myšlienky.
Nemozem si pomoct... Pise sa "nejako", "nejaky", "nejake". A osobne by som na to jednoprevodnik nekupoval, lebo prevysi cenu bicykla... Ak nie je rozpocet na aspon nejaky slusnejsi bazarovy bike okolo 500€ (napr. nieco na styl https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/horske-bicykle/pevne-a-hardtail/473510/focus.html), tak je nezmysel minat par stoviek na diskutabilny upgrade stareho bikeu, ktory uz jazdit a ani vyzerat ako moderny bike nebude. Sorry, je to odomna hnusne, ale takto ten bicykel aspon vyzera na to, cim naozaj je. S nejakou novou vidlicou a nedajboze jednoprevodnikom z toho bude tak akurat cudny hybrid... Navyse 12 prevodov sa dozadu myslim ani zdaleka nevojde...
Edit: Cim viac nad tym rozmyslam, tym viac mi to pride fakt ako totalna sialenost aj z cisto mechanickeho a praktickeho hladiska . Po vymene vidlice (vela stastia v hladani kompatibilnej s 26 kolesami, danym hlavovym zlozenim a predstavcom), prevodnika, kazety, prehadzovacky a s velkou pravdepodobnostou aj minimalne zadneho kolesa, potom co? Predne koleso a brzdy ostanu ake su? Sedlo a riaditka potom tiez ostanu na dokonanie celeho diela?
Na zaver len napisem, ze mi nejde o vysmievanie sa zo stareho bicykla. Dokonca si ani nemyslim, ze vyzera nejako zle. Ale nic ine ako dobovy upgrade mi uz nepride vhodny zo ziadneho hladiska nech sa na to pozeram ako pozeram. A ani ten dobovy upgrade nestoji velmi za to...
Dakujem za nazor jasne beriem to v pohode,ja som sa len pytal ci by to malo vyznam ,ale ako si napisal (ace9) po popise co by to chcelo vsetko zladit a zohnat tak od toho upustam ,tymto tato tema uzavreta,.
MiroDLB ja som nedavno riesil podobnu zalezitost. Stary MTB hlinik, 26'' kolesa, rafikove brzdy, stara klasika...
Z vlastnych skusenosti:
- zisti, ci mas na rame miesto na kotucove brzdy, ak ano, tie si tam urcite daj, ak nie.. Neda sa nic robit..
- ak mas trochu miesta pri kolesach, skus zvacsit na 27,5.. Mne to vyslo akurat a dokonca sa tam LTT zmesti aj 2,2 sirka plast.. A 2,00 luxusne aj s miestom na blato.
= kolesa a dobre brzdy tomu daju lepsi nadych a hlavne sa dost zlepsia jazdne vlastnosti.. Je pravda, ze ja som komponenty mal a iba som skusal, cize nejak extra som investovat nemusel. Ako chalani radia, s plackami by som asi nespekuloval, to uz neni cenovo efektivne...
prečo... ja som našiel starý 20 ročný Ister - oceľový 26" kolesá...
kompletne som ho oholil, zostal iba rám a vidla...
prestriekal som ho pekne, nalakoval a za cca 200 € som nakúpil všetko nové (kolesá som zohnal tu "nové" - bazárové, inak všetko nové)
a bajk šlape už 4tým rokom bez problémov - jar, leto, jeseň, zima - akurát stredové ložisko som menil po 2 rokoch za 15€ lebo začalo pukať...
a je to v pohode DoTy (Do ro bo Ty)
ide o to čo s tým bajkom chce Miro robiť... ak nejaké serioznejšie horské jazdenie, tak aspoň 200 € Air vidlica, jednoplacky by som tam nedával, za a) drahé, za b) Deore 36/22 ti spraví lepšiu službu v systéme 2x10, máš možnosť rýchlej zmeny prevodov... ono je to podľa toho, kde jazdíš...
1) 1x12 neviem, či vôbec dostaneš do zadnej stavby, ceny sú šialené len za kazetu a prehadzovačku. Budeš potrebovať aj kľuky a asi aj nový stred. Odhadom tak 250-350€
2) zohnať prednú vidlu bude problém a lacné to nebude. Teoreticky možno z toho spraviť mullet, kde vpredu 27,5 koleso, vzadu 26. Ak to spraviť na 27,5, treba aj predné koleso+brzdu. Predná vidla tak 150-200€, nové koleso 100€, brzdy neviem 50€? Plášť ďalších 50€
3) neviem si celkom predstaviť ako uchytiť kotúčovú brzdu vzadu, určite na to existujú nejaké sady. Ale tým pádom treba aj nové koleso. Samozrejme potom treba aj nový plášť. Zadná brzda tak 50€, nové koleso tak 100€, plášť 50€
Ak spravíš len tieto 3 veci, si na 850+ € a za to sa dá kúpiť už moderný jazdený bike, ktorý bude niekde úplne inde. Alebo aj fungl nový pomerne slušný bike. Keď už si spravil to, tak to bude chcieť lepšie pedále 40+€, kratší predstavec, iné riaditka, to bude ďalších 50+€.
Za mňa osobne vyhodené peniaze. Keď tak, jediná prerábka, čo by som spravil, tak spraviť z toho singlespeed a mať to len tak do mesta na pivo, do roboty a podobne.
Dakujem chalani iba som nahlas rozmyslal ako troška upraviť este bike , v realnych cenach bol by to taky home projekt ,ale bolo by to take jazdenie hradza polne rozbite cesty a sem tam niejake trasy v karpatoch , ziadne ťažké zjazdy .
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
No sám si odpovedz na svoju otázku "ma zmysel ho este niejak lepsie vynovit"? Myslím si, že tu ti radi pomôžu, ale nepredpokladaj že ti prečítajú myšlienky.
Edit: Cim viac nad tym rozmyslam, tym viac mi to pride fakt ako totalna sialenost aj z cisto mechanickeho a praktickeho hladiska
Na zaver len napisem, ze mi nejde o vysmievanie sa zo stareho bicykla. Dokonca si ani nemyslim, ze vyzera nejako zle. Ale nic ine ako dobovy upgrade mi uz nepride vhodny zo ziadneho hladiska nech sa na to pozeram ako pozeram. A ani ten dobovy upgrade nestoji velmi za to...
Z vlastnych skusenosti:
- zisti, ci mas na rame miesto na kotucove brzdy, ak ano, tie si tam urcite daj, ak nie.. Neda sa nic robit..
- ak mas trochu miesta pri kolesach, skus zvacsit na 27,5.. Mne to vyslo akurat a dokonca sa tam LTT zmesti aj 2,2 sirka plast.. A 2,00 luxusne aj s miestom na blato.
= kolesa a dobre brzdy tomu daju lepsi nadych a hlavne sa dost zlepsia jazdne vlastnosti.. Je pravda, ze ja som komponenty mal a iba som skusal, cize nejak extra som investovat nemusel. Ako chalani radia, s plackami by som asi nespekuloval, to uz neni cenovo efektivne...
kompletne som ho oholil, zostal iba rám a vidla...
prestriekal som ho pekne, nalakoval a za cca 200 € som nakúpil všetko nové (kolesá som zohnal tu "nové" - bazárové, inak všetko nové)
a bajk šlape už 4tým rokom bez problémov - jar, leto, jeseň, zima - akurát stredové ložisko som menil po 2 rokoch za 15€ lebo začalo pukať...
a je to v pohode DoTy (Do ro bo Ty)
ide o to čo s tým bajkom chce Miro robiť... ak nejaké serioznejšie horské jazdenie, tak aspoň 200 € Air vidlica, jednoplacky by som tam nedával, za a) drahé, za b) Deore 36/22 ti spraví lepšiu službu v systéme 2x10, máš možnosť rýchlej zmeny prevodov... ono je to podľa toho, kde jazdíš...
2) zohnať prednú vidlu bude problém a lacné to nebude. Teoreticky možno z toho spraviť mullet, kde vpredu 27,5 koleso, vzadu 26. Ak to spraviť na 27,5, treba aj predné koleso+brzdu. Predná vidla tak 150-200€, nové koleso 100€, brzdy neviem 50€? Plášť ďalších 50€
3) neviem si celkom predstaviť ako uchytiť kotúčovú brzdu vzadu, určite na to existujú nejaké sady. Ale tým pádom treba aj nové koleso. Samozrejme potom treba aj nový plášť. Zadná brzda tak 50€, nové koleso tak 100€, plášť 50€
Ak spravíš len tieto 3 veci, si na 850+ € a za to sa dá kúpiť už moderný jazdený bike, ktorý bude niekde úplne inde. Alebo aj fungl nový pomerne slušný bike. Keď už si spravil to, tak to bude chcieť lepšie pedále 40+€, kratší predstavec, iné riaditka, to bude ďalších 50+€.
Za mňa osobne vyhodené peniaze. Keď tak, jediná prerábka, čo by som spravil, tak spraviť z toho singlespeed a mať to len tak do mesta na pivo, do roboty a podobne.