1. Stupanie
Konkretne sa mi jedna o to ze mam modelovy kopec s urcitym kostantnym sklonom ktory teraz jazdim na pevnom zadku a 80mm vidle tak tak ze ho vyjdem, staci male nesustredenie, nepozornost alebo chyba v technike dvihne mi predok a som jasny.
Uvazujem o fulle ktory ma 120-140mm zdvihu vpredu aj vzadu, Je mi jasne ze geometria je tomu prisposobena ale stale mi to nejako nestimuje a mam pocit ze vyslapat ten kopec bude asi nerealne ked do toho este pripocitam ze si zadna stavba sadne do vacsieho sagu je to pri jazde do kopca z fyzikalneho hladiska dalsie minus.
2. Klesanie
Zoberme si teraz opacny pripad prudke klesanie bez nejakych kamenov a podobnych zalezitosti, niekto zvykne davat nizsie sedlo, niekto stoji za zadkom za sedlom... pri mojej predpotopnej vidlici s realnym zdvihom max 50mm sa mi predok nejako vyrazne neponara... co vsak 140mm linearneho zdvihu chodiaceho skoro na doraz + zadna stavba ktora ma tendenciu "vyjst zo sagu?" Neviem ci som to popisal pochopitelne.
Zaujimali by ma vase skusenosti, je mi jasne ze to zas nebude tak horuce inak by sa tie fully nevozili stale viac a viac ale myslim ze debata na tuto temu tu este nebola. (alebo hej?)
Stupanie - ad1/ bude lepsie, lebo bude zadna stavba jemnejsie kopirovat nerovnosti a tym padom bude bajk stabilnejsi
ad 2/ vacsinou su fully s dlhsim razvorom, takze plati lepsia stupavost
Klesanie - no comment
Najaktualnejsi prehlad nemam, ale do uhava asi pripada:
ETA od Marzocchi
IT od Manitou
ladeny Suntour od Milana
Ja mam to prve a do prudsich kopcov casto pouzivam.
Ku klesaniu len tolko, ze teoreticky mas pravdu aj v tomto, ale prakticky sa to neprejavi v pozorovatelnej miere, takze na toto pokojne zabudni.
Prechod z HT je trošku zvláštny, lebo po nasadnutí sa celý bike mierne ponorí, ale je to len prvý dojem.
Stúpavosť je lepšia a ak sa ti podarí dať vidlu s menitelným zdvihom (inú by som ani nechcel) tak vôbec nemáš problém. FOX Talas, Elicon TAD ...
O klesaní sa netreba baviť, treba vyskúšať a viac na HT nesadneš.
Pri kvalitnej a správne nastavenej vidle sa zanorovania netreba báť. Pokial zvolíš vzduchovú verziu, tak sa linearity nemusíš obávať. Pri pružine ti musí sadnúť, ale pre normálnu jazdu bez velkých skokov, nemáš problém ani s jednou variantou.
pod 120mm zdvih netreba chodiť v žiadnom prípade (výnimka chrti)
Všetko ostatné je len o ráme a cene.
Jezus ten princip dobre popisal.
Z kopca zo sedane stavam len ked je tazky trialovy zjazd , ked je to zvaznica s hustym makadamom ,alebo ked si chcem nieco skocit.
Zvih mam 120 - 115 .
Dolekopcom na FS to pojde iba o dost rychlejsie. Brzdi vcas.
kravina, netreba sa toho az tak bat ak clovek mysli na to chce davat stojky aj ked ma vzadu 140.
vid moj bike
stojky na Zesty davam lahsie ako na Meride(100/80 full).
o zjazdoch sa hadam nemusime bavit
kolko mas najazdene na 140/140?
lolofon, to ze takto otazka postavena nebola dost dobre vies
TOM biku znamena co?
na toto som uz odpovedal...
ja tiez nie...
P.S. Na Cmelok zatial na tom biku nemam (aj ked pochybujem, ze na inom by som ho dal - kamene a kondicka nepustia).
P.S. Na Cmelok zatial na tom biku nemam (aj ked pochybujem, ze na inom by som ho dal - kamene a kondicka nepustia).
stale si neodpovedal na otazku. nepytam sa na zdvih ale na bike...
a nie na znacku ale celu konfiguraciu
Prechod z HT je trošku zvláštny, lebo po nasadnutí sa celý bike mierne ponorí, ale je to len prvý dojem.
Stúpavosť je lepšia a ak sa ti podarí dať vidlu s menitelným zdvihom (inú by som ani nechcel) tak vôbec nemáš problém. FOX Talas, Elicon TAD ...
O klesaní sa netreba baviť, treba vyskúšať a viac na HT nesadneš.
Pri kvalitnej a správne nastavenej vidle sa zanorovania netreba báť. Pokial zvolíš vzduchovú verziu, tak sa linearity nemusíš obávať. Pri pružine ti musí sadnúť, ale pre normálnu jazdu bez velkých skokov, nemáš problém ani s jednou variantou.
pod 120mm zdvih netreba chodiť v žiadnom prípade (výnimka chrti)
Všetko ostatné je len o ráme a cene.
som prilis lenivy napisat to iste. v podstate vsetko zaujimave je vidno z vybavy mojho biku... (tym sa snazim naznacit ze aj zo 140/140 fullu sa da spravit chrtitko ktore fakt s kopcami problem nema)
a nie na znacku ale celu konfiguraciu
Musis sa pytat presnejsie, telepat nie som.
Bike Kona Dawg, tlmic Float R, vidlica Manitou Nixon IT, radenie X9, kazeta 11-32, pedale Shimano 520, plaste okolo 550 gramov/kus, duse cca 125 gramov/kus, rafiky 440 gramov/kus... Ale stale nerozumiem, co to ma spolocne s temou. Ten bike nema ziadnu DH geometriu a v podstate sa da oznacit jeho urcenie ako pohodove celodenne XC bez ambicii na jazdu na cas resp. light AM.