Ahojte po par rokoch jazdenia Endura, som ako zimny bike kupił Trek XCaliber. No odkedy ho mam, Enduro som vytiahol len 2x. Takźe som są rohodol predat velke zdvihy a kupit XC, len mam dilemu ci HT alebo FULL. Prosím vie niekto kto jazdi XC a maraton zdielat svoje zkusenosti?
Dakujem,
Laco,
Za mňa ti môžem odporučiť full. Prešiel som z hliníku HT na full karbón a pocit z jazdy je neopísateľný. Pri HT som mal často kríže ko po 3-4 hodinových výjazdoch teraz si to užívam a bicykel je rovnako rýchly do kopca a omnoho rýchlejší dole kopcom. Navyše tlmič si môžeš prifuknut ak sa ti to bude zdať mäkké. Takže ak máš dostatočný rozpočet za mňa osobne full.
Na toto podla mna neexistuje spravna alebo nespravna odpoved a pri 4k sa nepomylis ani pri jednom. Ak chces jazdit aj preteky tak je full praktickejsi. Ak s tym budes jazdit 90 percent casu v okoli 50 km od domu tak si kup podla toho ci tam full vyuzijes alebo nie. Toto je napr pre mna dovod preco do Karpat pri BA full nekupujem lebo to tu kludne odjazdim aj na zamknutej vidle a ak idem dva krat do roka niekam kam by bodol full tak si bud pozociam alebo to aj tak na HT odjazdim.
Otazkou je skor, ze ak to chces hned a uz, co je realne dostupne. Kludne hod konkretne HT a full co najdes dostupne (ak to chces hned) a to bude lepsie na poradenie.
Ak máš kde využiť full chod do fullu, ak ale budeš jazdiť prevažne terén vhodný pre HT, ostal by som pri HT, ostatné ti písať nebudem ako na čom si uzijes lepšie jazdu atď, u mňa by bolo kritérium kde budem prevažne jazdiť
Jazdim Slanske vrchy a Branisko a je to teda hodne o šutroch.....Teraz ked jazdim HT a prechod z endura niektore useky su hodne bolestive , ale asi to este chce vyladit techniku na HT. Pravdepodobne pojdem do Sparku RC 900 team.... . Dakujem za postrehy...
Ak máš taký rozpočet, ako píšeš a jazdíš v spomínanom teréne, tak nad HT nerozmýšľaj, rovno vyberaj full.
Ten komfort je neoceniteľný. Na 120 - 130 mm ideál.
Jazdim Slanske vrchy a Branisko a je to teda hodne o šutroch.....Teraz ked jazdim HT a prechod z endura niektore useky su hodne bolestive , ale asi to este chce vyladit techniku na HT. Pravdepodobne pojdem do Sparku RC 900 team.... . Dakujem za postrehy...
Este by som zvazil aj ine alternativy. Spark RC je sice krasny bike, najma v tej novej farbe. Ale je to vlastne model predstaveny na olympiadu 2016 a tento rok na 99% predstavi Scott novu generaciu, ktora bude zas inde.
Je to sice teraz kovbojka s dostupnostou ale minimalne by som popozeral aj modely ktore boli predstavene vlani. Pripadne Oiz TR, ktora je dost podobna ale v head-to-head porovnaniach vychadza v recenziach lepsie ako Spark.
Preco nie Exceed CF7? Ten je cenovo aj osadenim blizsie k tomu Radonu.
Inak podla geometrie by som bral jednoznacne ten Caynon. O generaciu popredu oproti tomu Radonu.
No Exceed ma v porovnani s Radonom viac posunutu geometriu dopredu - dlhsi reach, strmsiu sedlovku a naopak (sice len mierne) polozenejsi hlavovy uhol. Viac to smeruje k modernym trendom.
Ten Radon ma podobne cisla geometrie ako predchadzajuca geometria Exceedu.
A GX je uplne dobra sada. Ak to chces vymenit sa XT, tak vymena je investicia cca 100 euro a stale si pod cenou Radonu. To ti este zostane rozpocet aj na teleskopicku sedlovku. Ale nechces to robit lebo GX je porovnatelne s XT a davat prec novu funkcnu prehadzovacku je nezmysel. Ked sa pokazi tak mozes vymenit. XT funguje dobre aj so Sram kazetou.
Drzim vam palce, ale mate tam straaaasne vela chyb v obsahu aj vo funkcionalite stranky. A mohli by ste tam aj pridat nejake fotky bicyklov z roznych pohladov. V geo zase chyba tak zasadna info ako stack.
Ako velmi nad touto volbou uvazujem, ze keby ma to GX zacne stvat tak by som to upgradol na XT. Ale ta investicia by bola asi vyssia nez 100€ ci?
Ohladne brzd Sram Level tak s nimi som nebol tiez nejako stotozneny tak aj tie by sli prec.
No Exceed ma v porovnani s Radonom viac posunutu geometriu dopredu - dlhsi reach, strmsiu sedlovku a naopak (sice len mierne) polozenejsi hlavovy uhol. Viac to smeruje k modernym trendom.
Ten Radon ma podobne cisla geometrie ako predchadzajuca geometria Exceedu.
A GX je uplne dobra sada. Ak to chces vymenit sa XT, tak vymena je investicia cca 100 euro a stale si pod cenou Radonu. To ti este zostane rozpocet aj na teleskopicku sedlovku. Ale nechces to robit lebo GX je porovnatelne s XT a davat prec novu funkcnu prehadzovacku je nezmysel. Ked sa pokazi tak mozes vymenit. XT funguje dobre aj so Sram kazetou.
Exceed 7 má celkom dosť ďaleko k tomu Radonu. Ťažké Raceface komponenty, síce karbónové ale aj tak ťažké kolesá, sram brzdy, ten pohon by sa dal ešte prekusnut, výzor je subjektívny pre mňa ohizdny rám Canyonu a geometriu by som nejak extra neriešil. MPVD jazdí na Luxe čo má 70° a pozri trate svetového pohára a v pohode ich zvláda čiže tieto debaty o 0.5-1° hlavoveho uhlu u amatérov sú dosť mimo. Za mňa je ten Radon omnoho lepšia voľba a ušetrené ďalšie peniaze a čas pri vymienani za iné komponenty ktoré ti na Canyone nesedia.
Btw už si len pozri ceny Newman rajdov, sedlovky a to už máš karbón a pozri tie kotvy na Canyone od Raceface už len koľko koruniek usetris ak by si chcel do budúcnosti dať karbón rajdy a sedlovku.
Exceed 7 má celkom dosť ďaleko k tomu Radonu. Ťažké Raceface komponenty, síce karbónové ale aj tak ťažké kolesá, sram brzdy, ten pohon by sa dal ešte prekusnut, výzor je subjektívny pre mňa ohizdny rám Canyonu a geometriu by som nejak extra neriešil. MPVD jazdí na Luxe čo má 70° a pozri trate svetového pohára a v pohode ich zvláda čiže tieto debaty o 0.5-1° hlavoveho uhlu u amatérov sú dosť mimo. Za mňa je ten Radon omnoho lepšia voľba a ušetrené ďalšie peniaze a čas pri vymienani za iné komponenty ktoré ti na Canyone nesedia.
Btw už si len pozri ceny Newman rajdov, sedlovky a to už máš karbón a pozri tie kotvy na Canyone od Raceface už len koľko koruniek usetris ak by si chcel do budúcnosti dať karbón rajdy a sedlovku.
Cize podla teba je bicykel len vesiak na komponenty?
Treba si potom aj dat do youtube aj MVDP skills a porovnat si to so svojimi skills
Sedlovku a rajdy vymenis tiez za carbonove do 200e a nemusis kupovat ziadnu cinu, ale Ritchey ci Truvativ, alebo Raceface next.
No keď kupujem bicykel tak sa primárne záujmam o komponenty ktorými je ohadzany. Ako píšem geometria u amatérov bez techniky je absolútne irelevantna čiže brat Canyon iba kvôli tomu že má o 1° polozenejsi hlavovy lebo Jožko mu povedal že potom ľahšie prejde väčšia nerovnosti mi príde smiešne.
Áno hlavne teraz v tejto situácii len sedlovka ritchey 120€ a vyššie plus rajdy 100€ plus Xt 100€ aký by nebol spokojný, plus Xt brzdy 180€ a sme na sume o 500€ viacej za Canyon.
A to nehovorím že tie Newman kolesá sú o 200g ľahšie.
Ale teda kľudne mi povedz aké parametre máš ty pri výbere bicykla a možno mu to ulahcis.
To je môj pohľad na to keď si niekto vyberá cistokrvne XC kde ide hlavne o váhu.
Drzim vam palce, ale mate tam straaaasne vela chyb v obsahu aj vo funkcionalite stranky. A mohli by ste tam aj pridat nejake fotky bicyklov z roznych pohladov. V geo zase chyba tak zasadna info ako stack.
Tebe sa niekde podarilo vypatrat geometriu toho ravenu?
preco musis patrat? vsak je na tej stranke uvedena uplne dole pre velkost 19"...ta jedina je asi k dispozicii.....@kecinko ty dokazes rozlisit 1stupen na geometrii hlavoveho uhla na biku? lebo mne to pride ako velmi tazko zistitelne a dovolim si tvrdit,ze pri lacnejsich ramoch aj tolerancia od vyroby bude +-1stupen
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Otazkou je skor, ze ak to chces hned a uz, co je realne dostupne. Kludne hod konkretne HT a full co najdes dostupne (ak to chces hned) a to bude lepsie na poradenie.
Ten komfort je neoceniteľný. Na 120 - 130 mm ideál.
Este by som zvazil aj ine alternativy. Spark RC je sice krasny bike, najma v tej novej farbe. Ale je to vlastne model predstaveny na olympiadu 2016 a tento rok na 99% predstavi Scott novu generaciu, ktora bude zas inde.
Je to sice teraz kovbojka s dostupnostou ale minimalne by som popozeral aj modely ktore boli predstavene vlani. Pripadne Oiz TR, ktora je dost podobna ale v head-to-head porovnaniach vychadza v recenziach lepsie ako Spark.
Canyon Exceed CF6
https://www.canyon.com/en-at/mountain-bikes/cross-country-bikes/exceed/exceed-cf-6/2638.html
a Radon Jealous 9
https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/hardtail/jealous/jealous-90-2021/
Rozpocet mam do 3000€
Ci sa oplati priplatit za ten Radon
Canyon Exceed CF6
https://www.canyon.com/en-at/mountain-bikes/cross-country-bikes/exceed/exceed-cf-6/2638.html
a Radon Jealous 9
https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/hardtail/jealous/jealous-90-2021/
Rozpocet mam do 3000€
Ci sa oplati priplatit za ten Radon
Preco nie Exceed CF7? Ten je cenovo aj osadenim blizsie k tomu Radonu.
Inak podla geometrie by som bral jednoznacne ten Caynon. O generaciu popredu oproti tomu Radonu.
https://dema.bike/bicykel/2021/9868-raven-air
O generaciu popredu cim myslis ?
Ale CF6 tiez dobre. Pokial nechces moc investovat, tak CF6 dobra volba
Ten Radon ma podobne cisla geometrie ako predchadzajuca geometria Exceedu.
A GX je uplne dobra sada. Ak to chces vymenit sa XT, tak vymena je investicia cca 100 euro a stale si pod cenou Radonu. To ti este zostane rozpocet aj na teleskopicku sedlovku. Ale nechces to robit lebo GX je porovnatelne s XT a davat prec novu funkcnu prehadzovacku je nezmysel. Ked sa pokazi tak mozes vymenit. XT funguje dobre aj so Sram kazetou.
https://dema.bike/bicykel/2021/9868-raven-air
Drzim vam palce, ale mate tam straaaasne vela chyb v obsahu aj vo funkcionalite stranky. A mohli by ste tam aj pridat nejake fotky bicyklov z roznych pohladov. V geo zase chyba tak zasadna info ako stack.
Ohladne brzd Sram Level tak s nimi som nebol tiez nejako stotozneny tak aj tie by sli prec.
Ten Radon ma podobne cisla geometrie ako predchadzajuca geometria Exceedu.
A GX je uplne dobra sada. Ak to chces vymenit sa XT, tak vymena je investicia cca 100 euro a stale si pod cenou Radonu. To ti este zostane rozpocet aj na teleskopicku sedlovku. Ale nechces to robit lebo GX je porovnatelne s XT a davat prec novu funkcnu prehadzovacku je nezmysel. Ked sa pokazi tak mozes vymenit. XT funguje dobre aj so Sram kazetou.
Btw už si len pozri ceny Newman rajdov, sedlovky a to už máš karbón a pozri tie kotvy na Canyone od Raceface už len koľko koruniek usetris ak by si chcel do budúcnosti dať karbón rajdy a sedlovku.
Btw už si len pozri ceny Newman rajdov, sedlovky a to už máš karbón a pozri tie kotvy na Canyone od Raceface už len koľko koruniek usetris ak by si chcel do budúcnosti dať karbón rajdy a sedlovku.
Cize podla teba je bicykel len vesiak na komponenty?
Treba si potom aj dat do youtube aj MVDP skills a porovnat si to so svojimi skills
Sedlovku a rajdy vymenis tiez za carbonove do 200e a nemusis kupovat ziadnu cinu, ale Ritchey ci Truvativ, alebo Raceface next.
Áno hlavne teraz v tejto situácii len sedlovka ritchey 120€ a vyššie plus rajdy 100€ plus Xt 100€ aký by nebol spokojný, plus Xt brzdy 180€ a sme na sume o 500€ viacej za Canyon.
A to nehovorím že tie Newman kolesá sú o 200g ľahšie.
Ale teda kľudne mi povedz aké parametre máš ty pri výbere bicykla a možno mu to ulahcis.
To je môj pohľad na to keď si niekto vyberá cistokrvne XC kde ide hlavne o váhu.
Tebe sa niekde podarilo vypatrat geometriu toho ravenu?