
Čaute páni,

Rád by som poznal Váš názor.
Mám na biku
kazetu SRAM PG-950 11-34T (9 kolo) a

poriadne som vyťahal 20-zubový pastorok – môj obľúbený prevod

. Ostatné
pastorky sú O. K. Viem to, lebo som skúsil založiť novú reťaz a všetko bolo v poriadku, okrem toho 20-zubového pastorku.

Problém je v tom, že mi to dosť skáče na tej 20 už aj na starej reťazi. Už som sa zmieril s tým, že musím kúpiť celú novú kazetu.
C

hcem sa spýtať, keď už idem kupovať novú kazetu, čo mám kúpiť. Znovu SRAM alebo radšej SHIMANO.

Mám reťaz SRAM a aj komplet radenie s prehadzovačkou SRAM.
Nejde mi tak ani o váhu, nezaujíma ma ani vzhľad, ALE nech je to kuva pevné, aby som to tak rýchlo nevyťahal.

Inak, ak máte niekto vyhodenú kazetu SRAM PG-950 s funkčným (!!nevyťahaným!!) 20-zubovým pastorkom – okamžite KÚPIM; ostatné môže byť poškodené.

SRAM
kazety sa dajú komplet rozobrať, len zohnať jednotlivé pastorky sa nedajú. Ach tá obchodná politika.........
V tom teste vo Vele vazili obe a konstatovali, co som napisal. Nechce sa mi vsak to Velo hladat (maju blbo robeny obsah). Shimano udava tak, ako si uviedol, Sram naopak udava 275g a navazil som o nieco menej.
To Triki
Ak su 2 veci v porovnatelnej kvalite a cene, preco sa nerozhodovat podla 3 kriteria (napr. hmotnosti)?
co sa tyka tychto tajvanskych zn.mam na to svoj nazor.
To triki: niekedy ja lacnejsie aj zdravsie zhodit na vahe bajku ako na sebe.
ja by som tolko ze podla toho kolko si predstavujes dat za kazetu. ak planujes lacnu (a chces 11-34z) tak shimano ma odolnejsi povrch (ale kamosovi povolili nity a reklamaciu shimano neuznalo.). sramacka 950 sa mi zda byt tvrdsia na povrchu a mne zatal drzi 4 retaze (cca 6-7k km). lx sa pokial viem 34z nerobi, takze v tejto cene jedine sram. a 980 vs xt uz je suboj ktory nemozem popisat lebo 2+k za kazetu uz nikdy nedam. (raz som xt mal a radsej som ju predal kym mala este cenu
A najlepsia kazeta je XT....Vivat XT....lebo PG 980 (cierny unasac) ma len tri nity.... a PG 990 (cerveny unasac) ma 6 nitov ale je o 900 SK drahsia ako XT......
Tak a som tu znovu s podobným problémom. Tentoraz si už dávam veľký pozor na dĺžku reťaze, aby som neprekročil 133 mm.
Kazeta neprežila ani dve reťaze a zase je v háji.
Rozmýšlam, či náhodou Shimano LX kazeta nie je z pevnejšieho materiálu ako SRAM PG970.
Retaze menim pravidelne podla mierky, prekrocenie opotrebovania retaze vylucujem.
Jazdím LX a zatial je tam štvrtá reťaz a funguje. Treba kúpiť mierku a kontrolovať častejšie, prípadne vymeniť skôr.
Záleží na sile a type šlapania. Kamarád odpáli LX po 1600km. Teraz je tam XT, ale zatial má nabehané niečo cez 1000km takže na porovnanie životnosti je ešte skoro.
Vitaj v klube. Tiez ma to rozculuje. Za sezonu obycajne zlikvidujem 3 retaze, kazetu, maly a stredny pervodnik, 2 sady brzdovych klatikov a 2 plaste. To je tak 10000Sk/rok a najazdim okolo 6000km/rok.
Co sa tyka kompatibility SRAM/SHIMANO retazi a kaziet, uz som skusal rozne kombinacie a ziadny problem. Vydrz mi pri vsetkych pripada +/- rovnaka. Jazdil som retaze PC951, PC 971, PC 991, PC-89R (ano, toto je cestna retaz, ale fungovalo to), HG-93 (XT), CN-7701 (XTR/Dura-Ace). Neviem to nijako dolozit, ale zda sa mi, ze Shimanacke retaze su trochu lepsie (hladsie radenie a trochu dlhsie vydrzia). Kazety som mal PG950, PG970 a PG980. PG980 sa mi paci zatial najviac, lebo je leskla vdaka comu sa lahsie cisti a zda sa, ze zo spominanych je aj najtvrdsia. PG990 som zatial neskusal.
Zdar!
Teraz jazdim Sram PG-990 a Shimano XTR 2007, ale maju prilis malo najazdene na to, aby som sa vedel vyjadrit.
Vtedy po 300 km, bez kontroly mierkou, t.j. az do vyjazdenia kompletu prevodniky/retaze/kazeta (po 14 000km boli prevodniky vyjazdene na 50 - 60 %, kazeta jazdi dodnes na kamaratovom biku, retaze odpocivaju v skrini).
Teraz jazdim 2 nove retaze, striedam po 1000 km, ked budu vytahane podla mierky (resp. podla presnejsieho merania posuvkou), nahodim dalsie 2 nove az do vytahania podla mierky, a potom zacnem tocit vsetky 4 az "na smrt", ked sa nic nepredvidane nestane.
takze tocis 1,2,1,2,3,4... alebo 1,2,3,4,1,2,3,4...?
takze tocis 1,2,1,2,3,4... alebo 1,2,3,4,1,2,3,4...?
Tocim kazdych 1000 km: 1, 2, 1, 2, ... (off mierka) -> 3, 4, 3, 4, ... (off mierka) -> [potom kazdych 300 - 400 km] 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4, ... (off komponenty, hura kupit nove a lepsie