Mam Hayes Nine a kotuce Hayes V 6" (160 mm) a kedze uz maju za sebou dve sezony a brzdia tretiu (prevazne XC, cca 9 000 km), tak su uz dost nacate a stred brzdnej plochy sa mi zda uz dost vyrazne stenceny. Existuje nejaka norma na hrubku steny kedy treba kotuc vymenit? Ak nie, tak podla coho sa orientovat kedy kotuc doziva? Pri tvrdsom brzdeni mi zacal v poslednom case od brzdy vibrovat cely predok a mam z toho dost zly pocit (nerad by som, aby to posledne, co si v zivote stihnem uvedomit bol fakt, ze sa mi pri stlaceni paky v 60 km/h prave rozletel predny kotuc...).
niekde som cital ze ked na to polozis pravitko alebbo nieco rovne a presvita ti svetlo tak je cas na vymenu, to je mozno priskoro ale ked uz si si sam vsimol a je okom vidno ze je to stencene tak urcite to radsej vymen.. presne preto preco si pisal v poslednej vete
Napr. na HAYES HFX 9XC je uvedené min. 1,52 mm. Je to uvedené pri strede kotúča, pri skrutkách. Takže zmeraj šublerou alebo iným presným meradlom a vieš na čom si.
Dik za tip. Tak som to zmeral a v strednej casti brzdnej plochy uz nedosahuje ani 0,9 mm... A to som na tom pred dvoma tyzdnami dost tvrdo par krat brzdil pri zjazde zo Stuhlecku z vyse 70 km/h.
Ja mám na kotúčoch (hydraulické brzdy Shimano Deore model 2003) najazdených cca 15 000 km a sú už veľmi viditeľne stenčené. Prejavuje sa mi to tak, že keď mám doštičky už zošúchané a vhodné na výmenu, brzda sa tvári akoby zavzdušnená, taký vankúšovitý chod, treba ju občas napumpovať. Po výmene doštičiek ten jav zmizne, odvzdušňovať netreba. Jazdím na nich a ešte aj jazdiť aspoň rok budem.
Ja mám na kotúčoch (hydraulické brzdy Shimano Deore model 2003) najazdených cca 15 000 km a sú už veľmi viditeľne stenčené. Prejavuje sa mi to tak, že keď mám doštičky už zošúchané a vhodné na výmenu, brzda sa tvári akoby zavzdušnená, taký vankúšovitý chod, treba ju občas napumpovať. Po výmene doštičiek ten jav zmizne, odvzdušňovať netreba. Jazdím na nich a ešte aj jazdiť aspoň rok budem.
A mozno to bude to posle,co v zivote budes robit-jazdit na tak zdevastovanych kotucoch. Potom uz len rychly sled udalosti=prasknutie kotuca, ostra zakruta, kamion a tma.
Chlape racej to vymen, takto sa len zbytocne zvysuje pravdepodobnost urazu.
A mozno to bude to posle,co v zivote budes robit-jazdit na tak zdevastovanych kotucoch. Potom uz len rychly sled udalosti=prasknutie kotuca, ostra zakruta, kamion a tma.
Chlape racej to vymen, takto sa len zbytocne zvysuje pravdepodobnost urazu.
Ďakujem, to som teda netušil, zachránil si mi život.
A mozno to bude to posle,co v zivote budes robit-jazdit na tak zdevastovanych kotucoch. Potom uz len rychly sled udalosti=prasknutie kotuca, ostra zakruta, kamion a tma.
Chlape racej to vymen, takto sa len zbytocne zvysuje pravdepodobnost urazu.
Ďakujem, to som teda netušil, zachránil si mi život.
ooj si mu teda dal ti fakt prajem aby ti ten kotuc povolil pocas nejake fajneho zjazdu
2laco nejdes so mnou na zobor? sice mam prasknuty ram ale tvoj kotuc asi povoli skorej
"Idem", ak ti nevadí, že mám o tri roky staršieho syna, ako si ty.
Neviem, prečo hodnotíte všetci moje kotúče, keď ich nikto nevidel. Keď napíšem, že sú veľmi viditeľne stenčené, tak to neznamená nič iné, len že sú veľmi viditeľne stenčené. Neznamená to, že sú už nefunkčné a že ich treba okamžite vymeniť, lebo sa zabijem. Kedy ich vymením, to nechajte na posúdenie mne samému. Servisujem si bike nie prvý rok, komplet, vrátane hydraulík, aj vrátane vidly (všetko) s infinity travel (zlatá páčka - IT). Vo svojom príspevku som len popísal, ako sa konkrétne moje brzdy správajú pri zošúchaných kotúčoch a takmer úplne zošúchaných brzdových doštičkách. Vtedy sú piesty brzdy veľmi vysunuté k sebe a z brzdenia má človek taký špongiový dojem, ako keď je v systéme vzduch. To však asi nikto nepochopil, jednoduchšie je ...
hayes kotuc sa vyznacuje velkymi otvormi v strede brzdovej plochy, kde sa vybrzdi zliabok. potom brzdna plocha v reze vyzera ako sosovka rozptylka a dosticky maju bruchaty tvar presne podla kotuca..
shimano kotuc ma otvory rozmiestnene rovnomernejsie a po celej brzdnej ploche, preto sa opotrebuva rovnomernejsie. Aj ked vidno odskok medzi brzdnou plochou a zvyskom kotuca neni to az tak kriticke ako vybrzdeny zliabok na hayes kotuci.
hayes kotuc sa vyznacuje velkymi otvormi v strede brzdovej plochy, kde sa vybrzdi zliabok. potom brzdna plocha v reze vyzera ako sosovka rozptylka a dosticky maju bruchaty tvar presne podla kotuca..
Presne. Postupne som musel menit oblozenie coraz castejsie, lebo vrchny kraj oblozenia kde aj mierne vystupuju pruzinky sa zbrzdil skor a aj ked bolo oblozenie este relativne OK, tak uz sa nedalo pouzit, lebo by sa pruzinka uplne prebrzdila, oblozenie by vypadlo a bez neho by som teda vela neubrzdil...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
apropo: vibrovat by ti fakt nemal
Napr. na HAYES HFX 9XC je uvedené min. 1,52 mm. Je to uvedené pri strede kotúča, pri skrutkách. Takže zmeraj šublerou alebo iným presným meradlom a vieš na čom si.
A mozno to bude to posle,co v zivote budes robit-jazdit na tak zdevastovanych kotucoch. Potom uz len rychly sled udalosti=prasknutie kotuca, ostra zakruta, kamion a tma.
Chlape racej to vymen, takto sa len zbytocne zvysuje pravdepodobnost urazu.
hope floating light taky tak
ostatne znacky maju vacsinou 2mm
Chlape racej to vymen, takto sa len zbytocne zvysuje pravdepodobnost urazu.
Ďakujem, to som teda netušil, zachránil si mi život.
Chlape racej to vymen, takto sa len zbytocne zvysuje pravdepodobnost urazu.
Ďakujem, to som teda netušil, zachránil si mi život.
ooj si mu teda dal
"Idem", ak ti nevadí, že mám o tri roky staršieho syna, ako si ty.
Neviem, prečo hodnotíte všetci moje kotúče, keď ich nikto nevidel. Keď napíšem, že sú veľmi viditeľne stenčené, tak to neznamená nič iné, len že sú veľmi viditeľne stenčené. Neznamená to, že sú už nefunkčné a že ich treba okamžite vymeniť, lebo sa zabijem. Kedy ich vymením, to nechajte na posúdenie mne samému. Servisujem si bike nie prvý rok, komplet, vrátane hydraulík, aj vrátane vidly (všetko) s infinity travel (zlatá páčka - IT). Vo svojom príspevku som len popísal, ako sa konkrétne moje brzdy správajú pri zošúchaných kotúčoch a takmer úplne zošúchaných brzdových doštičkách. Vtedy sú piesty brzdy veľmi vysunuté k sebe a z brzdenia má človek taký špongiový dojem, ako keď je v systéme vzduch. To však asi nikto nepochopil, jednoduchšie je ...
Toť vsjo a držte sa témy.
shimano kotuc ma otvory rozmiestnene rovnomernejsie a po celej brzdnej ploche, preto sa opotrebuva rovnomernejsie. Aj ked vidno odskok medzi brzdnou plochou a zvyskom kotuca neni to az tak kriticke ako vybrzdeny zliabok na hayes kotuci.
Presne. Postupne som musel menit oblozenie coraz castejsie, lebo vrchny kraj oblozenia kde aj mierne vystupuju pruzinky sa zbrzdil skor a aj ked bolo oblozenie este relativne OK, tak uz sa nedalo pouzit, lebo by sa pruzinka uplne prebrzdila, oblozenie by vypadlo a bez neho by som teda vela neubrzdil...