1.) Idem ich objednavat zajtra z kupkolo.cz
2.) Chcel by som ich do 5ooo (KČ)
3.) Vidla-RS Tora 302, ram Kona Hoss Dee-Luxe
4.) jazda-nic konkretne, vacsinou les, no prihodi sa vsetko
5.) Hmotnost takych 70 KG vsehovsudy
Do uvahy zatial pripadaju Deore M-525, alebo Juicy 7... K obom davaju 160mm kotuce, cize predny by som tak ci tak menil (za 180)...
Pripadne dajte nejake navrhy, aby splnali vsetky vyssie spomenute kriteria
budem vdacny za kazdu radu
Ja tomu tiež verím, resp. chcem tomu veriť, tož išlo len o porovnanie, na bajku sa človek vyrúbe aj bez posilňovača.
Umenie brzdiť s citom je potvrdené pri náhlych zmenách situácie - kameň, strom, jama, bajker, tlupa chodcov, sprava, zľava, zozadu. A to platí pre všetky dopravné prostriedky. Vtedy sa ukáže ako vie kto brzdiť a nie flekovať.
urcite negativny
iba kvoli tebe najdem tu temu kde sa vyslovene pise ze je to dobre... moje platnicky su uz uplne hladke a ''sklennate'' a brzia paradne aj na 160mm kotuci
edit
takze uz som to nasiel
odporucam ti precitat si hextailov prispevok
Verim, ze je tu podstatne viac bikerov ako si myslis, ktori vedia brzdit s citom aj keby mali tisic posilnovacov.
Skoda 100 posilovac nemala, dalsie skodovky ho uz mali a predpokladam, ze nikto sa preto nezabil, ze potreboval vyvinut mensiu silu na brzdovy pedal na vyvolanie takeho isteho brzdneho ucinku.
Ale ako iste všetci vieme, tak to sa stalo z dôvodu uvarenia brzdovej kvapaliny, a nie preto že by boli doštičky "zosklovatené". Bežne sa to stávalo na škodulách, ked sa zabudlo na ručnú brzdu, potom sa brzdy "uvarili" ani si nemusel brzdiť. Horšie však bolo keď pri tom takpovediac odseklo poloos, po našom ruchloupinak, ale to pri týchto hmotnostiach a "predimenzovaní" bicyklových bŕzd nehrozí.
Bicyklová brzda potrebuje ubrzdiť pri rýchlosti 60 km/h hmotnosť cca 60 až 130 kg, brzdy na aute však potrebujú ubrzdiť hmotnosť minimálne 800 kg. To znamená enorme väčšiu silu na kotúč, preto je na autách posilňovač brzdnej sily.
Keby bol posilňovač na bicykli, tak už nemá kto bajkovať, všetci by sme boli na anesteziologicko-resuscitačných oddeleniach s mnohonásobnýmy zlomeninami kostí po celom tele.
Keramické brzdové kotúče pozná vari každý z pretekov WRC alebo F1, tam vedia tiež rozžeraviť kotúče a brzdia.
urcite negativny
jasne ze sa snazim brzdit prerusovane, no su kopce kde povolis na sekundu a ziskas rychlost ktoru neustojis a cakal by som ze aj taketo by mali brzdy zvladat... mozno to stracanie vykonu je len moj pocit, lebo to ze to zacinaju nezvladat davaju najavo uzasnym piskotom a clovek si hned zacne domyslat ze teraz to zvadne uplne a rozbehne sa jak gula...
To by sa nemalo stat, ze by stratili ucinok uplne a siel by si ako gula
jasne ze sa snazim brzdit prerusovane, no su kopce kde povolis na sekundu a ziskas rychlost ktoru neustojis a cakal by som ze aj taketo by mali brzdy zvladat... mozno to stracanie vykonu je len moj pocit, lebo to ze to zacinaju nezvladat davaju najavo uzasnym piskotom a clovek si hned zacne domyslat ze teraz to zvadne uplne a rozbehne sa jak gula...
1. mam 80kg - dokazem ich prehriat - posledne napr zjazd z malineho brda do ruzomberka, z pajstuna cez draci hradok... slabne ucinok a zacnu strasne piskat... mam tam 160mm polygon kotuce... no myslim ze 180 kotuc to poriesi... (isli dole aj chalani na deore 160mm a vpohode)
2. maju svoje dni a piskaju - nemyslim da dazda - staci prejst prachom, mlakou... strasne dlho im trva kym sa vybrzdi akaklvek malicka necistota, su to stovky metrov... rovnaku skusenost ma aj kamos so 180mm kotucom...
- kto ich jazdite - poradte ake platnicky a kotuce aby som sa zbavil toho piskania? kdesi som cital ze tie polygon kotuce su nachylne na vibrovanie a skucanie, mal ich niekto a vymenil a pomohlo?
dik, peter
Ja vazim 87Kg mam 160/160 kotuce a s tym co pises som sa nestretol. Mam tam ale shimanacke kotuce (LX). Chcel som vyskusat ako lahko sa daju zohriat. V okoli PE som mal problem taky kopec najst, tak som sit to supol priamo strmakom cez les takmer celu cestu za sedlom a stale ruka na brzdach. Po 100m Zacala predna trosku popiskavat, ale ucinok stale rovnaky. ked som zastavil asi po 300m (jazdy za sedlom) tak sa vzduch statocne vlnil okolo kotucov, bol citit smrad, ale brzdili stale OK. Inak ja osobne brzdim prerusovane, snazim sa s citom a vcas, takze nemam problem, pri takomto brzdeni neni sanca ich prehriat a naopak, ked sa zahreju na urcitu pracovnu teplotu, tak brzdia este lepsie ako ked su studene...Mimochodom, ked som siel podobny zjazd na V-ckach nepredrzite, tak asi po 100m sa gumicky (BBB) prehriali tak, ze to uz skoro nebrzdilo, iba to vydavalo suchavy zvuk akoby kov na kov a prsty mi isli odpadnut od krcov.
1. mam 80kg - dokazem ich prehriat - posledne napr zjazd z malineho brda do ruzomberka, z pajstuna cez draci hradok... slabne ucinok a zacnu strasne piskat... mam tam 160mm polygon kotuce... no myslim ze 180 kotuc to poriesi... (isli dole aj chalani na deore 160mm a vpohode)
...
myslim ze treba aj vediet brzdit a nie tlacit packu pri rajdoch pocas celeho zjazdu, treba davkovat - brzdit, povolit, brzdit, povolit - ako bez ABS. inak prehrejes kazdu brzdu
btw, aky kotuc odporucate? (miesto prednej 160-ky 180-ka)
posledný komentár: 6. 2. 2012 o 20:32