1.) Idem ich objednavat zajtra z kupkolo.cz
2.) Chcel by som ich do 5ooo (KČ)
3.) Vidla-RS Tora 302, ram Kona Hoss Dee-Luxe
4.) jazda-nic konkretne, vacsinou les, no prihodi sa vsetko
5.) Hmotnost takych 70 KG vsehovsudy
Do uvahy zatial pripadaju Deore M-525, alebo Juicy 7... K obom davaju 160mm kotuce, cize predny by som tak ci tak menil (za 180)...
Pripadne dajte nejake navrhy, aby splnali vsetky vyssie spomenute kriteria
budem vdacny za kazdu radu
posledný komentár: 4. 3. 2025 o 18:35
urcite negativny
Ale ako iste všetci vieme, tak to sa stalo z dôvodu uvarenia brzdovej kvapaliny, a nie preto že by boli doštičky "zosklovatené". Bežne sa to stávalo na škodulách, ked sa zabudlo na ručnú brzdu, potom sa brzdy "uvarili" ani si nemusel brzdiť. Horšie však bolo keď pri tom takpovediac odseklo poloos, po našom ruchloupinak, ale to pri týchto hmotnostiach a "predimenzovaní" bicyklových bŕzd nehrozí.
Bicyklová brzda potrebuje ubrzdiť pri rýchlosti 60 km/h hmotnosť cca 60 až 130 kg, brzdy na aute však potrebujú ubrzdiť hmotnosť minimálne 800 kg. To znamená enorme väčšiu silu na kotúč, preto je na autách posilňovač brzdnej sily.
Keby bol posilňovač na bicykli, tak už nemá kto bajkovať, všetci by sme boli na anesteziologicko-resuscitačných oddeleniach s mnohonásobnýmy zlomeninami kostí po celom tele.
Keramické brzdové kotúče pozná vari každý z pretekov WRC alebo F1, tam vedia tiež rozžeraviť kotúče a brzdia.
Verim, ze je tu podstatne viac bikerov ako si myslis, ktori vedia brzdit s citom aj keby mali tisic posilnovacov.
Skoda 100 posilovac nemala, dalsie skodovky ho uz mali a predpokladam, ze nikto sa preto nezabil, ze potreboval vyvinut mensiu silu na brzdovy pedal na vyvolanie takeho isteho brzdneho ucinku.
urcite negativny
iba kvoli tebe najdem tu temu kde sa vyslovene pise ze je to dobre... moje platnicky su uz uplne hladke a ''sklennate'' a brzia paradne aj na 160mm kotuci
edit
takze uz som to nasiel
odporucam ti precitat si hextailov prispevok
Ja tomu tiež verím, resp. chcem tomu veriť, tož išlo len o porovnanie, na bajku sa človek vyrúbe aj bez posilňovača.
Umenie brzdiť s citom je potvrdené pri náhlych zmenách situácie - kameň, strom, jama, bajker, tlupa chodcov, sprava, zľava, zozadu. A to platí pre všetky dopravné prostriedky. Vtedy sa ukáže ako vie kto brzdiť a nie flekovať.