vzialenost páčky od čoho? ... pokiaľ od piestika, tak tie drahšie elixiri maju, a pokiaľ vzdialenosť páčky od riadítok tak to majú všetky brzdy (možno je nejaká výnimka o ktorej neviem)
Mám elixíry 5 na scott spark, trápenie od 1. dňa. Mám na nich 1800 km, od začiatku vŕzganie, pazvuky, vybrácie zadnej brzdy až do sedla, kusavé,(na to sa dá zvyknúť), trápenie nastavenia prasiat "vďaka" 2D podložkám (aj to sa dá naučiť). V servise boli z toho nešťastní, pretože síce vždy našli príčinu, napr. vôľa na oske, nerovnomerná hrúbka kotúča atď., ale v najbližšom výjazde opäť všetko po starom. Vyskúšal som troje doštičiek a nič. Naposledy mi v servise dali dozadu doštičky, /neviem značku, ale boli celé modré, zmes aj kov/ ktoré vraj každému čo prišiel reklamovať, namontovali a viac ho nevideli. Len neviem či sa prizabil, alebo naozaj pomohlo
Celý natešený hor sa do kopcov, ale prvý zjazd /samozrejme po nejakom to zabehnutí/ a pazvuky sú naďalej mojim verným spoločníkom
Tak som sa včera nasral, vymenil origo kotúč za starý dobrý aligátor z iného bajku a zatiaľ v poho /cca 80 km/
Uvidíme čo ďalej
Ešte som zabudol na premenlivý chod páčky zadnej brzdy: niekedy sa vracia po pustení pomaly, nie je tam ten "ťuk". O hodinu už chodí ako má, nabudúce zase nič, proste nevyspytateľne.
Mal som Elixir CR - 2x reklamácia, potom som ich vymenil za XT no bola to bieda ... a tak som zobral Elixir R a maximálna spokojnosť. Brzdia, nešúchajú, nevibrujú ... čo viac si priať?
Mam XTcko, predtym som mal LXkove, jazdim XC, max. spokojnost. Nie su take kusave, co mi vyhovuje, zvladli aj 26km zjazd z monte attisimo na lago di garda pri prevyseni 2km.n Ale podla nazorov tu na fore su avidy asi ajtak lepsie. Zalezi na tom komu co staci.
ja som mal XT teraz mam juicy 7 a nepridu mi nejako moc kusave. paka je pocitovo tvrdsia ako na XT. takze neviem ako moc verit tomu co sa rozprava o kusavosti avid brzd..
Mám elixíry 5 na scott spark, trápenie od 1. dňa. Mám na nich 1800 km, od začiatku vŕzganie, pazvuky, vybrácie zadnej brzdy až do sedla, kusavé,(na to sa dá zvyknúť), trápenie nastavenia prasiat "vďaka" 2D podložkám...
...premenlivý chod páčky zadnej brzdy...proste nevyspytateľne...
Zaujimave. Ja jazdim Elixir 5 od januara tohto roku. Ako som ich na bike nasadil, odvtedy som sa ich ani nedotkol... ziadne pazvuky - iba ked som zmokol - ale to robia asi vsetky kotucovky, ked su vlhke... Packy chodia obidve presne rovnako... ja som stastny majitel.
Mal som moznost porovnat len s kamaratovym XTR a Avidy su vyrazne kusavejsie - pocitovo brzdia skor a prudsie.
momentálne jazdím avidy elixir 5 a brzdia a vyzerajú perfektne... ale to je asi tak všetko...
Vzdialenosť páky sa dá nastaviť iba imbusom, keby na to namontovali to blbé kolečko tak by asi krachli, osobne mi viac vyhovuje tvar páky od shimana,
okrem toho, že sú pomerne hlučné (kdesi som sa tu dočítal, že zadná vibruje, moja sa správa nápodobne) mi pekne lezú na nervy kotúče avid clean sweep G3, najmä predný ktorý je krivý odkedy som kúpil bike a prasa sa nedá žiadno vycentrovať, nehovoriac o tom že nový kotúč je porovnaní s konkurenciou rádovo o desať eur drahší... Kúsanie je sila zvyku...
Keby som sa mal rozhodnúť medzi XT a Elixir5, tak by som bral asi XT
Keď už avid, tak, Elixir CR.
po tych vsetkych nazoroch mi to pripada ze kazda brzda, kazdy kus sa sprava inak.
Ak sa jednému z desiatich zdá chod Elixirov slabší ako XT problém je niekde inde ako v brzde. Je tam veľa možností, od zamastené platne, cez nevhodný rotor alebo nejaké lacné platničky až po zavzdušnenosť a netesnosť systému.
Pohľad zo strany fyziky: priemery piestikov a ich vzájomné pomery v páke a v strmeni nepustia. Nikdy nebude brzda s menším pomerom piestika v páke ku piestiku v prasati vyvýjať väčší tlak na rotor ako brzda s väčším pomerom. Samozrejme to môžeme uvažovať len ak bdzové hadice majú +- rovnakú rozťažnosť, čo sa v dnešnej dobe dá považovať za pravdu.
No a teraz čo z toho vyplýva, ak brzda vyvýja väčší tlak na rotor a brzdí horšie ako brzda čo vyvýja naň menší tlak tak problém môže byť už "len" v trení. A to môže spôsobiť len rotor alebo platničky. Plocha platničiek je dnes u bŕzd s jedným párom piestikov +- rovnaká, avšak rotory sú na tom rôzne. Takže zvyčajne sú to zamastené platničky alebo zlý (zvyčajne gramársky) rotor.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Celý natešený hor sa do kopcov, ale prvý zjazd /samozrejme po nejakom to zabehnutí/ a pazvuky sú naďalej mojim verným spoločníkom
Tak som sa včera nasral, vymenil origo kotúč za starý dobrý aligátor z iného bajku a zatiaľ v poho /cca 80 km/
Uvidíme čo ďalej
Ešte som zabudol na premenlivý chod páčky zadnej brzdy: niekedy sa vracia po pustení pomaly, nie je tam ten "ťuk". O hodinu už chodí ako má, nabudúce zase nič, proste nevyspytateľne.
Elixiry R majú ReachAdj. a nastaviteľné banjo
Elixiry Cr majú ReachAdj.,nastaviteľné banjo a Contact Point Adj.
...premenlivý chod páčky zadnej brzdy...proste nevyspytateľne...
Zaujimave. Ja jazdim Elixir 5 od januara tohto roku. Ako som ich na bike nasadil, odvtedy som sa ich ani nedotkol... ziadne pazvuky - iba ked som zmokol - ale to robia asi vsetky kotucovky, ked su vlhke... Packy chodia obidve presne rovnako... ja som stastny majitel.
Mal som moznost porovnat len s kamaratovym XTR a Avidy su vyrazne kusavejsie - pocitovo brzdia skor a prudsie.
Vzdialenosť páky sa dá nastaviť iba imbusom, keby na to namontovali to blbé kolečko tak by asi krachli, osobne mi viac vyhovuje tvar páky od shimana,
okrem toho, že sú pomerne hlučné (kdesi som sa tu dočítal, že zadná vibruje, moja sa správa nápodobne) mi pekne lezú na nervy kotúče avid clean sweep G3, najmä predný ktorý je krivý odkedy som kúpil bike a prasa sa nedá žiadno vycentrovať, nehovoriac o tom že nový kotúč je porovnaní s konkurenciou rádovo o desať eur drahší... Kúsanie je sila zvyku...
Keby som sa mal rozhodnúť medzi XT a Elixir5, tak by som bral asi XT
Keď už avid, tak, Elixir CR.
Ak sa jednému z desiatich zdá chod Elixirov slabší ako XT problém je niekde inde ako v brzde. Je tam veľa možností, od zamastené platne, cez nevhodný rotor alebo nejaké lacné platničky až po zavzdušnenosť a netesnosť systému.
Pohľad zo strany fyziky: priemery piestikov a ich vzájomné pomery v páke a v strmeni nepustia. Nikdy nebude brzda s menším pomerom piestika v páke ku piestiku v prasati vyvýjať väčší tlak na rotor ako brzda s väčším pomerom. Samozrejme to môžeme uvažovať len ak bdzové hadice majú +- rovnakú rozťažnosť, čo sa v dnešnej dobe dá považovať za pravdu.
No a teraz čo z toho vyplýva, ak brzda vyvýja väčší tlak na rotor a brzdí horšie ako brzda čo vyvýja naň menší tlak tak problém môže byť už "len" v trení. A to môže spôsobiť len rotor alebo platničky. Plocha platničiek je dnes u bŕzd s jedným párom piestikov +- rovnaká, avšak rotory sú na tom rôzne. Takže zvyčajne sú to zamastené platničky alebo zlý (zvyčajne gramársky) rotor.