Mam ram Ravo Racing Xc a chcem sa opytat,ze aky najvazcsi zdvih by som mohol dat na tento ram....idem tam kupit vidlu RS Relevation 426 Dual air u-turn 100-130 a ze ci mi ram vydrzi ked tam dam 130mm...dakujem
mam Ravo Maniax... geometria je taka ista ako na Racing XC.
mam tam manitou splice rtwd 100 - 130... a geometria ramu je uplne v pohode.. osobne jazdim 80% na 100ke.. 130ku davam len na zjazdy...
takze odpoved na otazku - ano vydrzi a neporusi to geometriu
Geometriu to samozrejme porusi! Ale jazdit sa na tom bude dat.... Aj ked opat vznasam pochybnost, ze ju faithless kupi, nie je to prva vidla, ktoru tu "kupuje"...
Geometriu to samozrejme porusi! Ale jazdit sa na tom bude dat.... Aj ked opat vznasam pochybnost, ze ju faithless kupi, nie je to prva vidla, ktoru tu "kupuje"...
vysvetli ako to porusi geometriu.. ja to tak mam a nezaznamenal som ziadnu negativnu zmenu. ako hovorim - v podstate idem stale na 100 a 130 davam na zjazdy (vacsie) - a tam je to len na prospech ak mas vacsi zdvih (si myslim teda)
Musim vysvetlovat ako sa zmeni geometria ramu, ktory je stavany na 8cm zdvih, ked tam niekto da 13cm zdvih? To hadam nie....
prepac no. nie kazdy je taky mudry a sikovny ako ty. niekomu to mozno nieje moc jasne...
ps: poprosim odkaz na udaj ktory hovori ze ten ram je stavany na 8cm vidlu.
ps2: stale nechapem aky vplyv ma zmena z napr 8cm na 10cm na geometriu - alebo hovorme radsej o vplyve na jazdne vlastnosti bicykla (rychlost, odpor, ....)
Jazdne vlastnosti (da sa zvyknut na vsetko) a geometria su dve rozdielne veci.... a nechapem preco si taky vztahovacny, ja som odpovedal faithlesovi, nie tebe....
inac to by zaujimalo aj mna.. noze, root, vysvetli nam nezasvatenym podrobnosti ohladne narusenia/porusenia geometrie pre tento ram. tiez aj ten link o tom ze je stavany na 80 vidlu. pls. nejde o ziadne rypanie, potrebujem len info..
každý rám má svoju geometriu, ktorá mu predurčuje použiťie. (skús na cesťaku skočiť)
zmenou výšky vidly meníš uhol hlavového zloženia. Tento uhol určuje ovladatelnost a stabilitu biku. tento uhol sa pohybuje obvykle okolo 68-71°.
pri nižšom uhle (vyšší zdvih) sa z biku stáva schoper, kde máš vidlu strašne v predu.
jazdné vlastnosti budú následovné. Obratnosť biku sa znižuje ale na druhej strane bude vynikajúco držať stopu po rovine. V skratke, horšie sa bude zatáčať.
pri vyššom uhle (nízky zdvih) sa bike bude správať nevyspytatelne čo sa prejavý nekludom pri vedení stopy a pustiť riditka je samovražda, pretože bike nebude vedieť držať stopu v rovine a stále bude mať snahu zatočiť.
tento príklad je pre extrémne uhly a v praxi to nieje až také tragické.
Každa zmena ovlivnuje geometriu a týmto si ju môžeš premerať http://www.tuning-test.cz/index.php?inp ... u/4_2.html
Zmena geometrie: ram ma urcite hodnoty, je stavany na nejaku vzdialenost od osi predneho kolesa po spodok hlavovky, napr. Pells to ma pri XC bikoch 460 mm, pri ktorej sa stanovuju uhly (je jasne, ze zmenou zdvihu vidly sa nezmena dlzka hornej alebo sedlovej trubky, ale menia sa uhly). Ak sa pouzije vidlica naprs s dlzkou 508 mm ako na revelation 130 mm, tak sa v reale stane co? budes mat vyssie hlavovku, tym padom riaditka, budes mat mensi hlavovy uhol a vacsi sedlovy. Teda geometria sa zmeni urcite. Myslim, ze sa hadat nebudeme.
Zmena jazdnych vlastnosti: v uvedenom pripade by malo nastat to, ze bike budes musiet viac presviedcat pri zatacani, nebude uz take hrave, co vsak moze byt niekedy k dobru, bude sa ti horsie slapat hlavne do strmsich kopcov, pretoze sa ti bude dvihat predne koleso. Ina vec je zmena zdvihu, ako ju uviedol ja_michalko, jazdit na 100 a v zjazde davat 130, ina vec je samozrejme praktickost tohto pocinania, mna by to asi dlho nebavilo. Ako som uz spomenul vyssie, zvyknut sa da aj na to, ak si na HT ram das Boxxera, je kazdeho vec na com jazdi.
Co sa tyka ramu racing Xc tak letmy pohlad do katalogu mi hovori, ze geometria asi nebude robena na 100 alebo 130 mm ked maju vsetky modely 80mm vidly, to je podla mna viac nez logicke..
A co sa taky zmeny z 80 na 100 tak to v praxi je vacsinou len na ukor zlepsenia jazdnych vlastnosti.... ALe ako pisem vacsinou....
Ja ale stale verim, ze faithlesovi jeho Sid este dlho vydrzi:
mno, konecne konstruktivne odpovede na tomto fore
hned je cloveku vsetko o cosi jasnejsie a nieco sa priuci.. vraka za info roman & root.
jj.. potvrzujem.
to root - ja som to nemyslel zle ani som to nebral vztahovacne. jednoducho mi to nebolo jasne... teraz som zas o nieco mudrejsi, aj ked na realnu zmenu alebo ak chcete narusenie geometrie a z nej vyplyvajucej zmeny jazdnych vlastnosti mam svoj nazor. hlavne co sa tyka rozdielu 80 vs 100. 130mm je samozrejme dobre len na tie zjazdy (to som uz povedal)
zmenou geometrie sa meni aj tazisko sustavy (bicykel-jazdec), cim vyssie tazisko sustavy, tym je sustava menej stabilna a cim je tazisko nizsie, tak je stabilnejsia (to je to drzanie stopy a tazsie ovadanie)...dobre hovorim?
ked sa pri stupani zdviha predne koleso, neda sa to napriklad vykompenzovat dlzkou predstavca alebo zmenou posedu (ak si odmyslime, aky to ma vplyv chrbat cyklistu) ?
no mam vidlu (manitou black) ak sa dobre pamatám 80 - 120 a je celkom príjemné hore kopcom (smerom na Lajošku napríklad v poslednom stupaku ) mať ju celkom "dole" a pri ceste domov..... zasa naopak celkom "hore...."
a priznám sa nepozoroval som nejake výrazne (negativne ani pozitívne) zmeny správania na biku,
samozrejme že hore kopcom ma menej "preklápa" a dole zasa menej "padám na nos"
ale bude to asi aj tým, že veľa "nepozorujem" a radšej jazdím
ale priznám sa, že veľa krát to zabudnem prestaviť a jazdím na 100vke
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
130mm by to malo zniest v pohode, ale na bezne jazdenie by som to nechal na tych 100 a viac dal iba podla potreby. Inac dobra vidlicka.
mam tam manitou splice rtwd 100 - 130... a geometria ramu je uplne v pohode.. osobne jazdim 80% na 100ke.. 130ku davam len na zjazdy...
takze odpoved na otazku - ano vydrzi a neporusi to geometriu
vysvetli ako to porusi geometriu.. ja to tak mam a nezaznamenal som ziadnu negativnu zmenu. ako hovorim - v podstate idem stale na 100 a 130 davam na zjazdy (vacsie) - a tam je to len na prospech ak mas vacsi zdvih (si myslim teda)
ty si totiz predtym napisal:
prepac no. nie kazdy je taky mudry a sikovny ako ty. niekomu to mozno nieje moc jasne...
ps: poprosim odkaz na udaj ktory hovori ze ten ram je stavany na 8cm vidlu.
ps2: stale nechapem aky vplyv ma zmena z napr 8cm na 10cm na geometriu - alebo hovorme radsej o vplyve na jazdne vlastnosti bicykla (rychlost, odpor, ....)
Odporucam este udaje odtialto:
http://www.sram.com/_media/techdocs/SID ... -010_A.pdf
http://www.sram.com/_media/techdocs/Rev ... -000_A.pdf
444 mm a 508 mm to je skoro to iste, no nie?
Este podotykam, ze nemam vobec nic proti kombinacii Ravo + Revelation.... Ak by to zase niekto pochopil inak...
dik
zmenou výšky vidly meníš uhol hlavového zloženia. Tento uhol určuje ovladatelnost a stabilitu biku. tento uhol sa pohybuje obvykle okolo 68-71°.
pri nižšom uhle (vyšší zdvih) sa z biku stáva schoper, kde máš vidlu strašne v predu.
jazdné vlastnosti budú následovné. Obratnosť biku sa znižuje ale na druhej strane bude vynikajúco držať stopu po rovine. V skratke, horšie sa bude zatáčať.
pri vyššom uhle (nízky zdvih) sa bike bude správať nevyspytatelne čo sa prejavý nekludom pri vedení stopy a pustiť riditka je samovražda, pretože bike nebude vedieť držať stopu v rovine a stále bude mať snahu zatočiť.
tento príklad je pre extrémne uhly a v praxi to nieje až také tragické.
Každa zmena ovlivnuje geometriu a týmto si ju môžeš premerať
http://www.tuning-test.cz/index.php?inp ... u/4_2.html
Zmena geometrie: ram ma urcite hodnoty, je stavany na nejaku vzdialenost od osi predneho kolesa po spodok hlavovky, napr. Pells to ma pri XC bikoch 460 mm, pri ktorej sa stanovuju uhly (je jasne, ze zmenou zdvihu vidly sa nezmena dlzka hornej alebo sedlovej trubky, ale menia sa uhly). Ak sa pouzije vidlica naprs s dlzkou 508 mm ako na revelation 130 mm, tak sa v reale stane co? budes mat vyssie hlavovku, tym padom riaditka, budes mat mensi hlavovy uhol a vacsi sedlovy. Teda geometria sa zmeni urcite. Myslim, ze sa hadat nebudeme.
Zmena jazdnych vlastnosti: v uvedenom pripade by malo nastat to, ze bike budes musiet viac presviedcat pri zatacani, nebude uz take hrave, co vsak moze byt niekedy k dobru, bude sa ti horsie slapat hlavne do strmsich kopcov, pretoze sa ti bude dvihat predne koleso. Ina vec je zmena zdvihu, ako ju uviedol ja_michalko, jazdit na 100 a v zjazde davat 130, ina vec je samozrejme praktickost tohto pocinania, mna by to asi dlho nebavilo. Ako som uz spomenul vyssie, zvyknut sa da aj na to, ak si na HT ram das Boxxera, je kazdeho vec na com jazdi.
Co sa tyka ramu racing Xc tak letmy pohlad do katalogu mi hovori, ze geometria asi nebude robena na 100 alebo 130 mm ked maju vsetky modely 80mm vidly, to je podla mna viac nez logicke..
A co sa taky zmeny z 80 na 100 tak to v praxi je vacsinou len na ukor zlepsenia jazdnych vlastnosti.... ALe ako pisem vacsinou....
Ja ale stale verim, ze faithlesovi jeho Sid este dlho vydrzi:
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=13526
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=12623
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=12490
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=12436
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=12415
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=12186
hned je cloveku vsetko o cosi jasnejsie a nieco sa priuci.. vraka za info roman & root.
hned je cloveku vsetko o cosi jasnejsie a nieco sa priuci.. vraka za info roman & root.
jj.. potvrzujem.
to root - ja som to nemyslel zle ani som to nebral vztahovacne. jednoducho mi to nebolo jasne... teraz som zas o nieco mudrejsi, aj ked na realnu zmenu alebo ak chcete narusenie geometrie a z nej vyplyvajucej zmeny jazdnych vlastnosti mam svoj nazor. hlavne co sa tyka rozdielu 80 vs 100. 130mm je samozrejme dobre len na tie zjazdy (to som uz povedal)
ked sa pri stupani zdviha predne koleso, neda sa to napriklad vykompenzovat dlzkou predstavca alebo zmenou posedu (ak si odmyslime, aky to ma vplyv chrbat cyklistu) ?
a priznám sa nepozoroval som nejake výrazne (negativne ani pozitívne) zmeny správania na biku,
samozrejme že hore kopcom ma menej "preklápa" a dole zasa menej "padám na nos"
ale bude to asi aj tým, že veľa "nepozorujem" a radšej jazdím
ale priznám sa, že veľa krát to zabudnem prestaviť a jazdím na 100vke
máš prehľad
máš prehľad