Takúto mám aj ja ale ešte som s ňou našťastie "neprekonával korene stromu" už má za sebou cca 15 000km na MTBiku (klop-klop)
Myslíš, že smerový (ukladaný karbón) by zniesol viac?
Jediné čo mi vadí na tomto nesmerovom karbóne je, že vyzerá jak chaotický grc hlavne na slnku - absorbčné vlastnosti sú oproti alu sedlovke perfektné ale oproti smerovanému karbónu to neviem posúdiť
Vrchna/pohladova vrstva nema ziaden vplyv na vlastnosti karbonovych komponentov.
Destrukcii stlpika sedla (vid fotky vyssie) zvacsa predchadza velky dotahovaci moment sedlovej objimky a jej poskodenie v horiznotalnom alebo vertikalnom smere zo zadnej strany. Tymto poskodenim sa nasledne zvacsi jej pruznost v oblasti podsedlovej objimky a samozrejme znizi pevnost. Az do momentu ked sa pod zatazou vzhladom na nedostatocnu pevnost a velku flexibilitu praskne.
Keby bola hrubostenná, nič by sa nestalo. Na cesťáku mám hrubostennú uhlíkovú sedlovku a doťahoval som ju v ráme "na fest" ako oceľovú a v pohode bez poškodenia slúži od roku 2005 (UNO composite priemer asi 26,3 mm). Na horský som kúpil uhlíkovú, ale to je len taká škrupinka a ešte k tomu oveľa drahšia a už aj pukla, len som sa dotkol imbusákom sedlovej skrutky. Hmm, gramársky fetišizmus a za prehnané ceny. Do budúcna už viem podľa čoho kupovať.
Ale vsak si do sedlovej rury strc pokojne aj lesenarsku ruru abo roxor. Tie mozes dotahovat "na fest" bez obav tiez. A my ostatni, ktori vieme pouzivat momentovy kluc, si pokojne dame aj tenkostennu skrupinku.
SLK je zrovna hrubostenna v porovnani napr s K-Force Light. Samozrejme hrubsia stena ide ruka v ruke s hmotnostou a mensou flexibilitou.
Kazdopadne ako uviedol Jezus pri karbonovych komponentoch je potrebne pouzivat momentovy kluc a zaistovaci tmel na karbonove diely, Pokial by bola skrutka podsedlovej objimky dotiahnuta silou 4-5Nm, k pretiahnutiu a naslednemu poskodeniu by dojst nemalo.
Dalsou vecou, ktoru som si vsimol je velmi nizka podsedlova objimka. Pre karbonove sedlovky sa vo vseobecnosti doporucuje bud s vyskou cca 12mm pre lepsie rozlozenie sily posobiacej na sedlovku alebo dvojskrutkovu s dvomi priemermi (horna cast fixuje objimku k sedlovke a dolna cast fixuje objimku k ramu).
Keby som chcel lešenársku rúru, tak nekupujem sedlovku. Takže toto bola od teba trochu hlúpa poznámka. Ako príklad môžem spomenúť: Kámoš čo robí modely lietadiel z kompozitov a opravuje uhlíkové rámy bicyklov mi raz ukázal ohnutý oceľový nosník z lietadla a jeho novú uhlíkovú náhradu, ktorá vydržala s rovnakými rozmermi viac ako ušľachtilá oceľ. Takže z uhlíka môže byť trápna sedlovka oveľa pevnejšia a ľahšia ako kovová a môže sa doťahovať na fest. Lenže to by nepraskali a výrobcovia by mali menší predaj
Raver, nemám prehľad aké sa robia a predávajú. Naposledy som kupoval v roku 2009 a odvtedy to nesledujem. A tá na cesťák nemala uvedené nič a ani tmel. Takže nevidím problém.
Pokial sa nenarusi celistvost materialu tak karbon bude vzdy pevnejsi.. Treba preto pouzivat pastu, potom staci aj menej dotahovat a bude to drzat perfektne.
inak niektore alu ramy ktore maju maly vyrez na vrchu sedlovej rury pod objimkou treba na vrchu sedlovej rury zvnutra trochu zbrusit pilnikom lebo po stiahnuti objimky je tam ostra hrana ktora moze roz***** karbon..
/edit rozkaz marina_militare
inak niektore alu ramy ktore maju maly vyrez na vrchu sedlovej rury pod objimkou treba na vrchu sedlovej rury zvnutra trochu zbrusit pilnikom lebo po stiahnuti objimky je tam ostra hrana ktora moze roz***** karbon..
/edit rozkaz marina_militare
tak, zas rozkaz to nebol... len holy fakt, verim tomu ze to nieje zrovna vec na ktoru obchodnik upozorni... tak to mozno niekomu pomoze.
naco by upozornoval. Ked niekto chce nieco karbonove kupi si ako prve sedlovku. Pre predajcu je lepsie predat sedlovku za dvojnasobok ceny hlinnikovej a vyhovorit sa na nespravne pouzitie/montaz ked zakaznik pride so zdemolovanou sedlovkou/ritou. Hlavne tie lacnejsie ramy s takou sedlovkou nerataju. Nieco take ako upnutie sedlovky je pri takom rame uplne nevyznamne.
Najlepsie je karbon sedlovka v karbon rame, tam staci dat pastu. Clovek ktory taky ram ma uz ma nejake poznatky v danej problematike a nepotrebuje si zlomit ram prilis utiahnutou objimkou a tiez takyto ram nie je az taky nepoddajny cize take nieco sa vacsinou nestane.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Myslíš, že smerový (ukladaný karbón) by zniesol viac?
Jediné čo mi vadí na tomto nesmerovom karbóne je, že vyzerá jak chaotický grc hlavne na slnku - absorbčné vlastnosti sú oproti alu sedlovke perfektné ale oproti smerovanému karbónu to neviem posúdiť
Destrukcii stlpika sedla (vid fotky vyssie) zvacsa predchadza velky dotahovaci moment sedlovej objimky a jej poskodenie v horiznotalnom alebo vertikalnom smere zo zadnej strany. Tymto poskodenim sa nasledne zvacsi jej pruznost v oblasti podsedlovej objimky a samozrejme znizi pevnost. Az do momentu ked sa pod zatazou vzhladom na nedostatocnu pevnost a velku flexibilitu praskne.
SLK je zrovna hrubostenna v porovnani napr s K-Force Light. Samozrejme hrubsia stena ide ruka v ruke s hmotnostou a mensou flexibilitou.
Kazdopadne ako uviedol Jezus pri karbonovych komponentoch je potrebne pouzivat momentovy kluc a zaistovaci tmel na karbonove diely, Pokial by bola skrutka podsedlovej objimky dotiahnuta silou 4-5Nm, k pretiahnutiu a naslednemu poskodeniu by dojst nemalo.
Dalsou vecou, ktoru som si vsimol je velmi nizka podsedlova objimka. Pre karbonove sedlovky sa vo vseobecnosti doporucuje bud s vyskou cca 12mm pre lepsie rozlozenie sily posobiacej na sedlovku alebo dvojskrutkovu s dvomi priemermi (horna cast fixuje objimku k sedlovke a dolna cast fixuje objimku k ramu).
Raver, nemám prehľad aké sa robia a predávajú. Naposledy som kupoval v roku 2009 a odvtedy to nesledujem.
/edit rozkaz marina_militare
/edit rozkaz marina_militare
tak, zas rozkaz to nebol... len holy fakt, verim tomu ze to nieje zrovna vec na ktoru obchodnik upozorni... tak to mozno niekomu pomoze.
Najlepsie je karbon sedlovka v karbon rame, tam staci dat pastu. Clovek ktory taky ram ma uz ma nejake poznatky v danej problematike a nepotrebuje si zlomit ram prilis utiahnutou objimkou a tiez takyto ram nie je az taky nepoddajny cize take nieco sa vacsinou nestane.