kupil som novu retaz lebo uz som mal 1000 km a mi oderali s kalibrom ze uz treba novu. cize mi vymenili a na 8-mom prevode mi preskakuje ked silnejsie zaberam. cize cim to moze byt??? pocul som ze mohli mi dat aj dlhsiu retaz. cize neporadi mi niekto kolko ma ma clankov ked mam vzadu 8 prevodov ,bike-SPECIALIZED HR XC SPORT. dikes
myslim ze ti dali dobru dlzku ale kedze si nemenil 8 kolo tak retaz si musi sadnut To presne treba dat tomu cas alebo 200, 300 km a malo by to sadnut Jednoducho musis ju roztiahnut Inac ked budes googlovat najdes aj stranku kde to vypocitas zadanim danych parametrov sorry ale nepametam kde to bolo
sogi napísal:
"Řetěz nasadíme na velký převodník a nejmenší pastorek, ramínko přehazovačky musí při správné délce směřovat kolmo k zemi. Jezdci preferující lehčí převody mohou navíc přidat dva články. Nesprávná délka znamená, že řetěz bude na větších pastorcích příliš napínat ramínko s kladkami, a tedy více „unavovat“ materiál pružiny, nebo bude v opačném případě prověšený."
bob napísal:
Ten spôsob merania nieje dobrý.
Správna dĺžka reťaze je veľká+veľká +2 články.
Meria sa samozrejme bez prehadzovačky
CraObs napísal:
je dobry.. ked som naposledy skracoval retaze pred 3 mesiacmi prvy krat skusal som obe metody a vysledok dlzky bol rovnaky.
k čisto teoretickým prevodom ktoré sa aj tak nepoužívajú:
CraObs napísal:
presne o to ide, su to sproste prevody, preto sa nimi nezaoberaj, ak ta trapia len tieto prevody nemas co riesit.. dolezite je mat retaz napnutu na tych normalnych a jazditelnych.. a hlavne neskusaj zaradit na testovanie 3-1 lebo to nieco nemusi vydrzat..
ale to co je za blud kazdych 1000 km mam menit retaz aj 8 kolecko?
ani nie.
skus radit na kazete aj ine prevody
opotrebovany byva pastorok, ktory je najcastejsie pouzivany, na tom najtazsom je najmenej zubov, preto si kazdy z nich odtrpi niekolkonasobne..........
proti opotrebeniu pomaha aj cistenie a mazanie retaze, ozubenia, tiez vyvarovat sa radeniu prevodov po španielsky=nakriz: 3/1,2,3 alebo 1/8,7,6
prevody nie len ocistit kazetu a prevodniky od bordelu na zuboch,aj kladky na saltri preblafnut od bordelu,staci suchou handrou, len retaz tak po 50km prebehnut handrou namazat,nie vela,a pretret zvysny olej aby sa nechytalo tolko bordelu.ras za cas setko vycistit.technicakom a kefkou...do cista do cista...overene odskusane.spolahlive...
na manuali od retazi Connex mam navod.
Retaz das na najvacsie kolecko v predu aj v zadu a dlzku urcis tak, ze ked spojis retaz tak napinak ma byt vo vodorovnej polohe. Ja to tak uz roky pouzivam, a nemam s tym problem.
Samozrejme cistit a mazat treba.
ja kupim novu retaz zhodim 4 clanky a je akurat tj 110 clankov.. ako na novych bikoch HT standart...s ramienkom sgs na saltri.a prevodmi 11-32,kluky 22-44
moc sa netes, to by si potreboval na skompletovanie dost vela nitov za cca 1€ alebo spojok
stary dobry Sedis sa dal v pohode kdekolvek spojit a rozpojit, teraz uz to maju "osetrene"
tak to si natom komplete bud najazdil milion alebo si spravil "zbytocny" upgrade
Raz som výmenu totálne zanedbal a keď mi reťaz začala preskakovať tak som zistil, že niektoré pastorky na kazete majú zuby ako žraločie plutvy, proste zúbky už mali tvar nakloneného trojuholníka .
V tom druhom prípade ale bolo všetko v poriadku a aj tak to preskakovalo, takže som musel meniť celý pohon .
tak nepodcenuj vymenu retze a budes moct na kazete a klukach najazdit aj 10000km,tj 2 roky,teda u mna.
ak nameras so sublerou na ocistenej retazi 132.8mm tak vymienaj retaz...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
"Řetěz nasadíme na velký převodník a nejmenší pastorek, ramínko přehazovačky musí při správné délce směřovat kolmo k zemi. Jezdci preferující lehčí převody mohou navíc přidat dva články. Nesprávná délka znamená, že řetěz bude na větších pastorcích příliš napínat ramínko s kladkami, a tedy více „unavovat“ materiál pružiny, nebo bude v opačném případě prověšený."
bob napísal:
Ten spôsob merania nieje dobrý.
Správna dĺžka reťaze je veľká+veľká +2 články.
Meria sa samozrejme bez prehadzovačky
CraObs napísal:
je dobry.. ked som naposledy skracoval retaze pred 3 mesiacmi prvy krat skusal som obe metody a vysledok dlzky bol rovnaky.
k čisto teoretickým prevodom ktoré sa aj tak nepoužívajú:
CraObs napísal:
presne o to ide, su to sproste prevody, preto sa nimi nezaoberaj, ak ta trapia len tieto prevody nemas co riesit.. dolezite je mat retaz napnutu na tych normalnych a jazditelnych.. a hlavne neskusaj zaradit na testovanie 3-1 lebo to nieco nemusi vydrzat..
tu je link na celý ten článok: viewtopic.php?f=2&t=19735
ani nie.
skus radit na kazete aj ine prevody
opotrebovany byva pastorok, ktory je najcastejsie pouzivany, na tom najtazsom je najmenej zubov, preto si kazdy z nich odtrpi niekolkonasobne..........
proti opotrebeniu pomaha aj cistenie a mazanie retaze, ozubenia, tiez vyvarovat sa radeniu prevodov po španielsky=nakriz: 3/1,2,3 alebo 1/8,7,6
Retaz das na najvacsie kolecko v predu aj v zadu a dlzku urcis tak, ze ked spojis retaz tak napinak ma byt vo vodorovnej polohe. Ja to tak uz roky pouzivam, a nemam s tym problem.
Samozrejme cistit a mazat treba.
zachvilu s tych zbytkov mam novu retaz
stary dobry Sedis sa dal v pohode kdekolvek spojit a rozpojit, teraz uz to maju "osetrene"
- som osadil novú reťaz na staré (jazdené) pastorky a tak si "nesadli" . Musel som preto kúpiť komplet novú kazetu a nové kľuky.
- prehadzovačka reťaz dobre nenapínala, taktiež som musel kúpiť novú prehadzovačku
Raz som výmenu totálne zanedbal a keď mi reťaz začala preskakovať tak som zistil, že niektoré pastorky na kazete majú zuby ako žraločie plutvy, proste zúbky už mali tvar nakloneného trojuholníka
V tom druhom prípade ale bolo všetko v poriadku a aj tak to preskakovalo, takže som musel meniť celý pohon .
ak nameras so sublerou na ocistenej retazi 132.8mm tak vymienaj retaz...