http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t ... c&start=75
Podla toho co mi vyslo maly objem vzduchovej komory v tomto pripade je irelevantny, kedze charakteristika vysla pomerne linearna. Slaba reakcia na male nerovnosti je zrejme dana tesnymi stieracimi kruzkami. Ak ma niekto napad ako jednoducho zlepsit pociatocnu hranku sem s nim. Dakujem.
.... a malým objemom vzduchovej komory
určite nezlepší.
Tak to ste ma nepotesili...
.... a malým objemom vzduchovej komory
určite nezlepší.
cim tazsie, tym lepsie? ci aku mas teoriu?
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=13676
to "vrzganie" pri návrate je spôsobené pretekaním oleja cez "ihlový ventil" (zjednodušene) a je to úplne normálne.
Pozri link na nastavenie a skús sa s tým pohrať .... to vrzganie bude menšie. (rýchlejší návrat, menší odpor pretekania oleja) ale aj ten zvuk má na každej vidle iný prejav. Niekedy je to až čvachtanie. (vyladená R7)
a k tomu, že tora je citlivá .. no neviem. možno je to tým, že mám OEM toru, alebo zle nastavenú, ale nemám pocitm že je citlivá. cítim, každý mali šutrik. ale zas keď sa rozbehá na väčšich, tak mám pocit že idem po rovnom asfalte
tlmenie by si mal mat nastavene tak aby sa vidla stihla vracat, ale zaroven aby nekopala( super veta, aj ja som z nej magor - este stale si to doladujem)
MX má strmšiu charakteristiku (menšiu citlivosť), ktorá je daná menším objemom vzduchovej komory a velkým vnútrným odporom.
čo sa týka, pružina vs vzduch ... bolo povedané.
Pružina - tahšia ale citlivejšia na počiatku, za predpokladu, že máš správne naladenú pružinu.
Vzduch - menej citlivý na začiatku kroku ale aj to sa dá pri väčšine vidlách doladiť.
posledný komentár: 28. 7. 2019 o 15:36