vie mi niekto poradit, v com moze byt problem mam tohtorocne XT radenie aj prehadzovacku. ked to bolo nove, tak stacilo tuknut do packy a radilo to hore aj dolu. Teraz mam pocit akoby to bolo "gumene", musim prehodit o dva, aby to slo o jeden hore (potom o jeden vratit spat). Bowdeny som premazal, tak neviem v com to este moze byt. dik za radu
No ono ak si jazdil po blate alebo umyval bajk striekajucou vodou, tak je mozne ze sa ti cosi dostalo do bowdenov. Treba pekne vytiahnut lanko, do injekcnej striekacky dat tech. benzin, prestrienut bowdeny a znova namazat. Takisto treba utriet lanko minimalne suchou handrou. Potom to cele znova namazat a zlozit. Ja som mal takyto problem v piatok po umyvani biku wapkou.
Neviem konkrétne čo sa stalo u teba, ale skúsim otázku: na kiu *** mažete tie bowdeny? So všeliakými teflonovými úpravami a prachovkami je to podľa mňa bezúdržbová zálezitosť. Naopak keď tam vtrepete ihlou nejaké mazivo, jeho riedka zložka sa časom odparí a ostane len lepkavý maglajz, ktorý už neodstráni ani bohov ňanko.
Samotné mechanizmy prehadzovača a šmyku treba kedy-tedy prečistiť a rozumne premazať. Tam môže byť problém.
Teraz som zvedavý na reakcie notorických mazačov bowdenov.
Marek ti to vysvetlil ... bordel v bowdenoch a ak máš reverznú prehadzovačku (asi aj hej) tak je to o to horšie. Kompletne vyčistiť a bude radiť dalej.
prehadzovacka je klasicka, nie reverzna. problem mam len s radenim na vacsie pastorky. na mensie to ide uplne presne a v pohode. bowdeny som necistil tech. benzinom, az tak to neprehanam, no ak to ma pomoct, vyskusam. mazem to priamo na biku, teda bez toho aby som komplet rozoberal - nechce sa mi to potom nastavovat.
on ho nedáva späť, on len natiahne prehadzovačku, vycvakne bowden a takto to namaže.
to dury: tak sa potom nečuduj že to takto funguje. Na toto treba poriadne čistenie a mazanie. Čo sa týka nastavenia ved je to otázka pár minút a potom už jemné doladenie počas jazdy.
ten bowden sa cisti tym ze sa don nastrieka tech. benzin ? ma to nejaky efekt, alebo radsej rovno vymenit za novy bowden aj lanko?
inak, ma vyznam ta kladka na zadnom prehadzovaci, co sa da kupit, rozmyslal som o tom. sram to ma standardne, shimano nie
ten bowden sa cisti tym ze sa don nastrieka tech. benzin ? ma to nejaky efekt, alebo radsej rovno vymenit za novy bowden aj lanko?
inak, ma vyznam ta kladka na zadnom prehadzovaci, co sa da kupit, rozmyslal som o tom. sram to ma standardne, shimano nie
Môžeš ho skúsiť vyčistiť, prípadne ak už má niečo pojazdené tak vymeniť. To si už musíš rozhodnúť sám.
Čo sa týka kladky, tak ju vozím k plnej spokojnosti. Kým som ju nemal tak som mal každú chvílu problém a nebavilo ma to riešiť. (reverzná LX)
Okrem toho som upravil lanká tak aby boli uzavreté a zatial mám na tom najazdené cca 600km (vrátane Sv.Jura) umývania ..... bez údržby.
V podstate ide lanko (jagwire), AL koncovka s prachovkou (gumičku treba zahodiť) Na sosáčiku je natiahnutá zmršťovacia bužirka. pokračovaním sosáčika je (neviem ako sa to volá, ale používa to nokon do svojich skladačiek len v lacnejšom prevedení) cca 20,-/m. Opačná strana je detto. Zmršťovacia bužirka slúži na utesnenie spoja.
Samostatná gumová prachovka má krátku životnosť, nakolko sa k do nej dostane prach, blato ... a to je zatláčané pri pohybe lanka do bowdenu až znemožní radenie.
To že je problém v chode bowdenu zistíš tak, že zatlačíš jemne na páčku a povolíš (prepruženie) to isté ti musí urobiť prehadzovačka. Ak sa volne nevráti, alebo pri jemnom pohybe sa ani nepohne, je problém ...
neviem ake prachovky mas na mysli, alebo ako to vyzera. mohol by si to odfotit a poslat? da sa to bezne kupit ?
cez tu kladku sa nedostava blato do bowdenu?
neviem ake prachovky mas na mysli, alebo ako to vyzera. mohol by si to odfotit a poslat? da sa to bezne kupit ?
cez tu kladku sa nedostava blato do bowdenu?
jediné čo som objavil je toto. ked budem mať čas pofotím. Používa to Merida, Kellys ... normálne si vypýtaš utesnené Al koncovky bowdenu jagwire a ak ma pamäť neklame tak cena je okolo 30-35,-/ks.
poslednú časť bowdenu mám uplne otvorenú a je tam obyčajný bowden s teflonovou vložkou, ale nakolko sa tam lanko neláme, tak má dosť velku výdrž. Skúšal som aj s utesnením, ale žiadne nevydržalo nápor blata (ja viem, na ceste blato nieje)
Pri brzdách (V-čka) je to uplne utesnené, takže tam to vydrží dlho.
Ja som mal problem s radenim asi po každej jazde vo vode, blate... Čistenie bowdenu mi nikdy nepomohlo vždy som kúpil nový, všetko išlo ako švajčiarske hodinky až kým som nejazdil v blate... A tak som kúpil nové teflónove lanko jagwire, koncovy s prachovkami jagwire, mám to už asi 1rok a bike bol "výkúpaný" v blate niekoľkokrát a prehazovanie je stále bezchybné, vymeň lanko a kúp aj tie koncovky s prachovkou
niekedy to moze byt aj tym, ze to lanko je proste uz vytahane a je moc pruzne, alebo ak je nekvalitne, tak sa ti zacnu vlakna smykat po sebe a pteto ti to pruzi a prehadzuje vselijako...
co sa tyka cistoty bowdenov, jediny osvedceny a zaroven lacny recept na 100% bezproblemove radenie je potiahnut lanko bowdenom od pacok az po presmyk/salter
hm, dik za radu. tie jagwire su bezne dostat ? napr. kaktus, alebo sport servis (BA). skusim spravit upgrade vedenia.
este ma zaujima ci mate aj vy aspon malu volu vo vrchnej rolnicke, teda vrchenho kolieska v prehadzovaci - neviem ci to bolo od novoty, alebo to tiez vzniklo opotrebovanim.
vôla vo vrchnej rolničke u Shimana je úplne prirodzená vlastnosť a má odburavať chyby radenia. Vrchnú kladku poznáš podla nápisu G-pulley a spodná má nápis S-pulley prípadne nič.
Moje LX rolničky sa začali rozpadávať, tak som dal BBB s ložiskom ABEC3 bez bočnej vôle, lebo ma nebavilo stále čistenie. Prehadzovanie sa podstatne zrýchlilo, len treba častejšie doladovať chod, čo je daň za bočnú vôlu.
hm, dik za radu. tie jagwire su bezne dostat ? napr. kaktus, alebo sport servis (BA). skusim spravit upgrade vedenia.
este ma zaujima ci mate aj vy aspon malu volu vo vrchnej rolnicke, teda vrchenho kolieska v prehadzovaci - neviem ci to bolo od novoty, alebo to tiez vzniklo opotrebovanim.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Samotné mechanizmy prehadzovača a šmyku treba kedy-tedy prečistiť a rozumne premazať. Tam môže byť problém.
Teraz som zvedavý na reakcie notorických mazačov bowdenov.
to dury: tak sa potom nečuduj že to takto funguje. Na toto treba poriadne čistenie a mazanie. Čo sa týka nastavenia ved je to otázka pár minút a potom už jemné doladenie počas jazdy.
inak, ma vyznam ta kladka na zadnom prehadzovaci, co sa da kupit, rozmyslal som o tom. sram to ma standardne, shimano nie
inak, ma vyznam ta kladka na zadnom prehadzovaci, co sa da kupit, rozmyslal som o tom. sram to ma standardne, shimano nie
Môžeš ho skúsiť vyčistiť, prípadne ak už má niečo pojazdené tak vymeniť. To si už musíš rozhodnúť sám.
Čo sa týka kladky, tak ju vozím k plnej spokojnosti. Kým som ju nemal tak som mal každú chvílu problém a nebavilo ma to riešiť. (reverzná LX)
Okrem toho som upravil lanká tak aby boli uzavreté a zatial mám na tom najazdené cca 600km (vrátane Sv.Jura) umývania ..... bez údržby.
V podstate ide lanko (jagwire), AL koncovka s prachovkou (gumičku treba zahodiť) Na sosáčiku je natiahnutá zmršťovacia bužirka. pokračovaním sosáčika je (neviem ako sa to volá, ale používa to nokon do svojich skladačiek len v lacnejšom prevedení) cca 20,-/m. Opačná strana je detto. Zmršťovacia bužirka slúži na utesnenie spoja.
Samostatná gumová prachovka má krátku životnosť, nakolko sa k do nej dostane prach, blato ... a to je zatláčané pri pohybe lanka do bowdenu až znemožní radenie.
To že je problém v chode bowdenu zistíš tak, že zatlačíš jemne na páčku a povolíš (prepruženie) to isté ti musí urobiť prehadzovačka. Ak sa volne nevráti, alebo pri jemnom pohybe sa ani nepohne, je problém ...
cez tu kladku sa nedostava blato do bowdenu?
cez tu kladku sa nedostava blato do bowdenu?
jediné čo som objavil je toto. ked budem mať čas pofotím. Používa to Merida, Kellys ... normálne si vypýtaš utesnené Al koncovky bowdenu jagwire a ak ma pamäť neklame tak cena je okolo 30-35,-/ks.
poslednú časť bowdenu mám uplne otvorenú a je tam obyčajný bowden s teflonovou vložkou, ale nakolko sa tam lanko neláme, tak má dosť velku výdrž. Skúšal som aj s utesnením, ale žiadne nevydržalo nápor blata (ja viem, na ceste blato nieje)
Pri brzdách (V-čka) je to uplne utesnené, takže tam to vydrží dlho.
co sa tyka cistoty bowdenov, jediny osvedceny a zaroven lacny recept na 100% bezproblemove radenie je potiahnut lanko bowdenom od pacok az po presmyk/salter
este ma zaujima ci mate aj vy aspon malu volu vo vrchnej rolnicke, teda vrchenho kolieska v prehadzovaci - neviem ci to bolo od novoty, alebo to tiez vzniklo opotrebovanim.
Moje LX rolničky sa začali rozpadávať, tak som dal BBB s ložiskom ABEC3 bez bočnej vôle, lebo ma nebavilo stále čistenie. Prehadzovanie sa podstatne zrýchlilo, len treba častejšie doladovať chod, čo je daň za bočnú vôlu.
este ma zaujima ci mate aj vy aspon malu volu vo vrchnej rolnicke, teda vrchenho kolieska v prehadzovaci - neviem ci to bolo od novoty, alebo to tiez vzniklo opotrebovanim.
Myslím že v Kaktuse by to mohli mať