RVL: lahsia, o nieco menej citlivejsia, nedosazitelny koniec zdvihu (prgresivita dual air)
Pike: tazsia, citlivejsia (velmi citliva lebo je to pruzina), zaciatok trochu meksi (sposobuje to u-turn)
Pike sa robi len na pevnu osku a je urcena na tvrdsie namahanie(videl som ju pouzivat aj na HT DH). Rvl sa robi 9mm a 15mm pevnu os.
takze uvediem veci do poriadku. RS nikdy nerobil RVL ani Pike s 15 mm osou.
RVL-9 a 20 mm, Pike-20 mm
Zdvih: RVL 2010 - 150 mm, U-turn 120-150 mm vzduch Pike 140 mm, U-turn 95 -140 mm, vzduch, pruzina
Otazka je, aku 454 si myslel, ci U-turn pruzinu, alebo Dual Air + U-turn?
Ak pruzinu, tak ta bude voci vzduchu asi linearnejsia a citlivejsia z kraja zdvihu (nie je tam tak badatelna hranka-odtrh ako u vzduchu).
Pike ma tlmenie Motion control bez Dual Flow (vysokorychl. expanzie)
RVL Team (2010) ma BlackBox Motion Control s Dual Flow.
Pri tychto zdvihoch uz dobra ficurka. Lapierre to tu dobre popisal, odporucam precitat cele vlakno: http://forum.mtbiker.sk/komponenty/poradte-aku-vydlu-na-am-a-en-t22307-45.html
*****l som tam aj priebeh zdvihu RVL Team. Je tam vidiet pekna linearita RVL s malym progresivnym koncom zdvihu. Vidlica bude vyuzivat velky rozsah zdvihu, pricom platforma voci pohupovaniu funguje velmi efektivne (kompresia + Gate).
A to je aj hlavny rozdiel voci Pike. Ta je podstatne progresivnejsia.
Vsetko ostatne je v tom vlakne.
Pruzinovu U-turn Pike mam ja . Pruzina v nej je fakt velmi citliva a pri vacsom skoku sa da dostat na doraz, ale je tam kompresny knoflik, takze na skanie sa to prestavi a je pohoda. Makky zaciatok tam je. Naprikla Pace pruzinovka je necitliva na zaciatku.
S tým súhlasím, že nie každá pružinovka má mäkký začiatok. No pružina je už sama o sebe lineárna, môže mať na tento mäkký chod vplyv negatívka, no tá u pružinových vidlíc býva minimálna. Ale U-turn nezabezpečuje nejakú počiatočnú mäkkosť.
Tá tvrdosť u Pace môže byť spôsobená viacerými vecami vplývajúcimi na odtrh, od kompresie tlmiča cez klzné púzdra atd. Nemal som v rukách, nemôžem súdiť.
Ten zly je dany tou pruzinou a absenciou negativnej pruziny. Ako to ma U-turn, netusim .. povetsine byvaju pruziny linearne ale su aj nelinearne. 100 pruzin, 100 roznych chodov
osobne si myslim ze RVL 2010 je momentalne vidlica s najlepsim pomerom cena/vykon v kategorii AM az lahsie Enduro.
Kebyze sa nebojim ze mi je 150mm na Fritzza malo tak nevaham ani sekundu a idem do nej.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Pike: tazsia, citlivejsia (velmi citliva lebo je to pruzina), zaciatok trochu meksi (sposobuje to u-turn)
Pike sa robi len na pevnu osku a je urcena na tvrdsie namahanie(videl som ju pouzivat aj na HT DH). Rvl sa robi 9mm a 15mm pevnu os.
RVL je teraz celkom pekene poladená vidla s lineárnym chodom, takže konečnú progresivitu čakať netreba.
Akým systémom spôsobuje U-turn mäkší začiatok?
Edit, inak tieto dve vidlice by vedel najlepšie provnať romanx, ktorý ich aj jazdil (teda ak som sa pomýlil tak pardón).
RVL-9 a 20 mm, Pike-20 mm
Zdvih:
RVL 2010 - 150 mm, U-turn 120-150 mm vzduch
Pike 140 mm, U-turn 95 -140 mm, vzduch, pruzina
Otazka je, aku 454 si myslel, ci U-turn pruzinu, alebo Dual Air + U-turn?
Ak pruzinu, tak ta bude voci vzduchu asi linearnejsia a citlivejsia z kraja zdvihu (nie je tam tak badatelna hranka-odtrh ako u vzduchu).
Pike ma tlmenie Motion control bez Dual Flow (vysokorychl. expanzie)
RVL Team (2010) ma BlackBox Motion Control s Dual Flow.
Pri tychto zdvihoch uz dobra ficurka. Lapierre to tu dobre popisal, odporucam precitat cele vlakno:
http://forum.mtbiker.sk/komponenty/poradte-aku-vydlu-na-am-a-en-t22307-45.html
*****l som tam aj priebeh zdvihu RVL Team. Je tam vidiet pekna linearita RVL s malym progresivnym koncom zdvihu. Vidlica bude vyuzivat velky rozsah zdvihu, pricom platforma voci pohupovaniu funguje velmi efektivne (kompresia + Gate).
A to je aj hlavny rozdiel voci Pike. Ta je podstatne progresivnejsia.
Vsetko ostatne je v tom vlakne.
Tá tvrdosť u Pace môže byť spôsobená viacerými vecami vplývajúcimi na odtrh, od kompresie tlmiča cez klzné púzdra atd. Nemal som v rukách, nemôžem súdiť.
edit: k vyberu ci Pike 454 Air U-turn alebo RVL Team Air U-turn 120-150, tak za mna jednoznacne RVL.
Kebyze sa nebojim ze mi je 150mm na Fritzza malo tak nevaham ani sekundu a idem do nej.