Zdravím rád by som skombinoval Páku XTR m 9000 a strmeň Saint m 820. Dôvod je ten že by som rád pošetril nejaké gramy. Bude táto páčka fungovať s týmto strmeňom ? Zaujíma ma kompatibilita výkonnosti, či sa zmenou páčky nezníži výkonnosť ? Ak má niekto skúsenosti tak píšte.
Ak sú 9000 race tak tie nemajú servo-wave a tie dosť ľudí používa lebo sú menej kusavé a majú lepšiu moduláciu. Ťažko povedať či to tebe bude vyhovovať. Každopádne to fungovať bude.
Tejto teme som sa dost venoval posledne dni, kedze tiez o tom uvazujem, aj ked v mojom pripade SLX paka (M675) a strmen Saint (820) alebo Zee (640).
Shimano to samozrejme neodporuca, ale docital som sa ze sa to da a funguje to. Kombinovat sa da SLX/XT/XTR paka s Saint/ZEE strmenom. Ale len ak su obe servo-wave, pripadne obe nie su. A ako pise Scart XTR Race servo-wave nema preto sa na konverziu neodporuca. Cital som postrehy od par ludi a moc dobre to nefungovalo.
Na nete som nasiel vela ludi co jazdi XTR Trail/XT paku so Saint, ci SLX/XT paku so Zee strmenom a vraj to funguje dobre, maju lepsiu modulaciu a su silnejsie. Ked este neboli 4 piesty XTR, tak par profi jazdcov v endure jazdili XTR Trail paku a Saint strmen.
Na druhej strane Saint/Zee paky maju ine prepakovanie a maju vacsi rezervoar a tusim aj piest - vraj tlacia viacej oleja ako klasicka paka.
Takze v tvojom pripade usetris na vahe ale brza bude trochu slabsia ako mas teraz.
Ak do toho pojdes, pozri si ake je pripojenie do paky, mozno budes potrebovat inu koncovku. Ja som pozeral len pripojenie do strmena a Saint/Zee ma ine banjo ako SLX/XT/XTR a samostatne sa nepredava, takze ak do toho pojdem, budem musiet kupit aj novu hadicu.
Jazdim okrem xt 8000 uz dva roky kombinaciu - paky xt 8000 +strmen Zee a som s nimi velmi spokojny. Vsak je to to iste ako nove xt 8020. Hadica ma take iste banjo, len skrutka v strmeni je ina.
Takze mozes ist do toho smelo, budes spokojny. Brzdna sila je vacsia ako pri xt, ale pocitovo asi z jemnejsim nabehom ako pri saintoch, co je za mokra celkom ziaduce.
Praveze podla Shimano udajov (dealer manual, aj part no) vyzera, ze skrutka aj banjo pri strmeni Saind/Zee su ine ako pri SLX/XT/XTR. Banjo je masivnejsie (mozno kvoli odvodu tepla), a skrutka je kratka. No ak vravis ze pasuje banjo z XT tak super, skusim to s banjom z SLX. Skrutka je sucastou strmena, takze netreba extra kupovat.
Inak to co vravis suhlasi so skusenostami.inych. SLX/XT/XTR paka ma trochu ine prepakovanie, tlaci menej oleja, takze zabera trochu neskor a modulacia je lepsia.
A co sa tyka XT 8020, tak to nie je to iste, 8000 a 8020 nemaju tu istu paku. Paka je prisposobena na 4 piestovy strmen, rovnako ako paka pri novom XTR 9120.
Podla mna su paky 8000 aj 8020 totozne, vizualne su identicke a v ponuke je aj set xt br-m 8020/8000, kde je kombinacia strmenov 4 a 2 piestu. Kombinaciu 4+2 ma aj magura aj sram, preto pochybujem, ze by riesili rozdielne vnutornosti pak.
Hack3r Saint/Zee su 4 piestove systemy, takze jasne, ze to bola pohoda. V druhom pripade to funguje tiez, taka kombinacia je najskor silnejsia ako komplet 8000.
jamo63 Nove XT som az tak nestudoval, len niekde som cital, ze paka je ina, ale neoveroval som to cez Shimano stranku. Takze mozes mat pravdu. O tej 4/2 piest kombinacii viem a Maguru / SRAM neriesim, to je iny system.
No co sa tyka Saint, tak tie az na perforovanu packu tiez vyzeraju rovnako ako predosla generacia XTR, ale nie su. Saint paka ma vacsi rezervoar aj piest ako XTR takze tlaci viacej kvapaliny do strmena. Zee je vraj o trochu slabsie ako Saint, takze je mozne, ze vnutornosti su rovnake ako SLX, akurat dali inu packu.
Tak ci tak, rozne kombinacie podla vsetkeho funguju, na nete je toho vela. Rovnako dakujem za vase postrehy a skusenosti.
Dnes som bol trochu pojazdit a este viac zabehol predu brzdu (po nahodeni 203 kotuca) a nie je problem ist na predne koleso, takze upgrade zatial odkladam. Karpaty nie su Alpy a brzdy som zatial nikdy neuvaril takze 4 piest stremen mi velmi netreba.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Shimano to samozrejme neodporuca, ale docital som sa ze sa to da a funguje to. Kombinovat sa da SLX/XT/XTR paka s Saint/ZEE strmenom. Ale len ak su obe servo-wave, pripadne obe nie su. A ako pise Scart XTR Race servo-wave nema preto sa na konverziu neodporuca. Cital som postrehy od par ludi a moc dobre to nefungovalo.
Na nete som nasiel vela ludi co jazdi XTR Trail/XT paku so Saint, ci SLX/XT paku so Zee strmenom a vraj to funguje dobre, maju lepsiu modulaciu a su silnejsie. Ked este neboli 4 piesty XTR, tak par profi jazdcov v endure jazdili XTR Trail paku a Saint strmen.
Na druhej strane Saint/Zee paky maju ine prepakovanie a maju vacsi rezervoar a tusim aj piest - vraj tlacia viacej oleja ako klasicka paka.
Takze v tvojom pripade usetris na vahe ale brza bude trochu slabsia ako mas teraz.
Ak do toho pojdes, pozri si ake je pripojenie do paky, mozno budes potrebovat inu koncovku. Ja som pozeral len pripojenie do strmena a Saint/Zee ma ine banjo ako SLX/XT/XTR a samostatne sa nepredava, takze ak do toho pojdem, budem musiet kupit aj novu hadicu.
Takze mozes ist do toho smelo, budes spokojny. Brzdna sila je vacsia ako pri xt, ale pocitovo asi z jemnejsim nabehom ako pri saintoch, co je za mokra celkom ziaduce.
Inak to co vravis suhlasi so skusenostami.inych. SLX/XT/XTR paka ma trochu ine prepakovanie, tlaci menej oleja, takze zabera trochu neskor a modulacia je lepsia.
A co sa tyka XT 8020, tak to nie je to iste, 8000 a 8020 nemaju tu istu paku. Paka je prisposobena na 4 piestovy strmen, rovnako ako paka pri novom XTR 9120.
jamo63 Nove XT som az tak nestudoval, len niekde som cital, ze paka je ina, ale neoveroval som to cez Shimano stranku. Takze mozes mat pravdu. O tej 4/2 piest kombinacii viem a Maguru / SRAM neriesim, to je iny system.
No co sa tyka Saint, tak tie az na perforovanu packu tiez vyzeraju rovnako ako predosla generacia XTR, ale nie su. Saint paka ma vacsi rezervoar aj piest ako XTR takze tlaci viacej kvapaliny do strmena. Zee je vraj o trochu slabsie ako Saint, takze je mozne, ze vnutornosti su rovnake ako SLX, akurat dali inu packu.
Tak ci tak, rozne kombinacie podla vsetkeho funguju, na nete je toho vela. Rovnako dakujem za vase postrehy a skusenosti.
Dnes som bol trochu pojazdit a este viac zabehol predu brzdu (po nahodeni 203 kotuca) a nie je problem ist na predne koleso, takze upgrade zatial odkladam. Karpaty nie su Alpy a brzdy som zatial nikdy neuvaril takze 4 piest stremen mi velmi netreba.