mal som T6 , vysrubujes sruby imbusakom a vytiahnes vnutorne nohy , lenze pri skladani som musel zvnutra home made dlhym imbusovym klucom pridrzat tiahlo aby sa nepretacalo pri zatahovani srub cize trebalo vybrat pruzinu, na T7 to bude zrejme rovnake , pohladaj si k nej vykres...
jd5820: na tejto vidle ti nepomôže zmena žiadneho mazania. Pomôže len výmena vidly.
záleží čo to je za vidla a v akom stave je tlmič. Niekde to pomôže, inokedy rozdiel je znatelný len v zime a aj to je otázne.
skús si prečítať toto a potom si sprav vlastný názor (za predpokladu, že tomu porozumieš)
zas mi ma od toho odhovoril
záleží čo to je za vidla a v akom stave je tlmič. Niekde to pomôže, inokedy rozdiel je znatelný len v zime a aj to je otázne.
Navigoval som zopár ludí na úpravy (ked som videl snahu) .... ale 99% by rado malo pekný návod ako to spraviť a to v ladení ani nedá. Tebe sa to múže zdať ako úplna báseň, ale z mojej strany to bude pridrhávať. To je uhol pohladu. Aby si dvaja rozumeli tak musia vedieť o čom to je (skúsenosti). Najviac ma dostalo, ked mi chalanisko zahlásil, že cíti podstatný rozdiel a jemu to stačí ... to sme neboli ani v polovičke.
Kludne sa opýtaj aj na Milanov názor, ale nepredpokladám že sa bude od môjho líšiť. Skôr dostanem po ušoch, že vypúštam niektoré informácie, ktoré by som nemusel ...
skús si prečítať toto a potom si sprav vlastný názor (za predpokladu, že tomu porozumieš)
Najlepsie sa to upravuje ked je vidlica von z rámu. Postup je následovny:Potrebujes naradie: vidlicovy kluc 26 a imbusovy kluc 5.Ako prve das dole spodne nohy- treba odskrutkovat dva spodne imbusy na oboch nohach. Potom jemnym trhnutim za spodne nohy ich uvolnis od vydli. Spociatku sa moze zdat akoby to nieco drzalo ale staci truchu trhnut a je to.
Potom ako vyberies spodne nohy tak pozor na to ze vo vidlici mozu ostat dva plastove dorazy a pri spätnej montazi by mohli robit problemy. Potom uz len staci na lavej vnutornej nohe (pohlad na vidlu zpredu) odskrutkovat vrchne nastavovatko. Pod nim je olejovy tlmic ktory sa da cely vitiahnut z nohy. Vyberies ho z vidli. Z tlmica bude trcat taka velka struna a tu tiez vyberies. Vsetok olej z tlmica si nalej do dakej nadoby a odloz. Potom ako vylejes vsetok olej z tlmica tak vytiahni z neho piestnicu.Na konci piestnice sa nachadza plastovy valcek. Nanho z jednej strany tlaci ocelova podlozka pod ktorou je napruzeny pliesok. Medzi podlozkou a valcekom sa nachadzaju tri miniaturne podlhovaste otvory. Upravu spravis jednoducho- Staci si medzi valcek a podlozku z troch stran zastrcit napr orezanu zapalku(aby bola medzera medzi valcekom a podlozkou). Otvory som zvecsil v mojom pripade asi 4x oproti ich povodnej velkosti a pridal som este dalsie tri. A to je cela uprava . Potom uz len staci skompletovat vidlicu a radovat sa z uspesnej upravy.Tak tolko z mojej strany. Este snad len tolko ze na takto upravenu vidlicu sa uz nevztahuje zaruka pri pripadnom poskodeni. Ak mas nejake dalsie otázky tak ochotne odpoviem. Vela zdaru pri tuningu.
Pozor nato aby si nezaskrutkoval sikmo pri spätnej montazi nastavovatko lebo by sa ztrhali zaviti na vidlici a struna by ho mohla vystrelit von- ako ho nasrubujes rovno tak by sa malo dat hladko zatacat do vydlice- ziadne ze sa zasekuje a tak- doslovne hladko
Nechcem podcenovať tvoje vedomosti, ani rôzne "overené" návody na úpravy, ale naozaj to nerob.
Všetko vo vidle má svoj účel a neodborným zásahom viac pokazíš ako pomôžeš.
Ked odrežeš pozitívny elastomer na chode sa nič významné nemení. Ked odrežeš negatívny tak vidla pri návrate z vysokého zdvihu môže narážať na strane tlmiča, roztrhnúť ho a zničiť. Možnosť odrezania alebo úpravy neg. elastomeru treba prepočítať aby nedošlo k zničeniu tlmiča!
olej (mazanie) neovplyvnuje kvalitu chodu až tak ako tlmiť a odpory vidly samotnej. Len zmena mazania na kvalite chodu nič nezmení!
Jednosmerné ovory sa nedajú len tak jednoducho spraviť ... táto fotka je spodná časť tlmiča Splice .... aby si mal predstavu ako niečo také vyzerá.
end: ak chceš lepší chod (omnoho) tak kontaktuj Milana
"jednosmerný otvor" = ventil, vy trti
na amatérske úpravy sa vyserte rovno
kludne ... tieto návody behajú po internete ... bez problémov použi, ale nikdy ti to nebude chodiť ako má pretože .... a potom sa nečuduj.
ak vyvrtaš otvor bude kvapalina cez neho pretekať pri kompresii aj pri expanzii rovnako (oboma smermy).
V praxi to bude vyzerať ...:
1. malý otvor - vidla nebude chcieť ísť do zdvihu (momentálny stav) a návrat je pomalý.
2. velký otvor - vidla bude chcieť ísť do zdvihu, ale nakolko olej môže prechádzať cez rovnaký otvor aj pri expanzii vidla bude kopať.
s takouto úpravou nemôžeš nikdy dosiahnúť ideálny stav.
Pre správny chod musíš mať otvorov viac, ale musia by len jednosmerné.
pri kompresii musí prepustiť plný objem oleja v krátkom čase a pri expanzii zabrzdiť vidlu ... To je jediná možnosť ako spraviť funkcnú vidlu.
posledný komentár: 9. 12. 2022 o 15:15
posledný komentár: 26. 10. 2021 o 12:59