Kategórie
Bike-techposledný komentár: 26. 6. 2017 o 18:27
posledný komentár: 6. 9. 2016 o 17:21
posledný komentár: 3. 6. 2016 o 21:57
posledný komentár: 10. 5. 2014 o 11:19
posledný komentár: 7. 10. 2011 o 13:49
posledný komentár: 25. 5. 2009 o 18:25
savings Schwalbe SMART SAM 26x2.10" Performance Addix plášť, drôt
17,59 €
savings
MOC 31,99 €
-28% Maxxis Minion DHR II 26x2.40" WT EXO 3C MaxxTerra plášť, TR, kevlar
49,90 €
-28%
MOC 69,99 €
savings Continental Race King II Performance 26x2.0" plášť, drôt
16,79 €
savings
MOC 25,99 €
savings Schwalbe Tough Tom 26x2.35" Active K-Guard plášť, drôt
16,29 €
savings
MOC 24,99 €
Akcia -6% Continental Mountain King III 26x2.3" Performance plášť, TLR, kevlar
28,99 €
-6%
MOC 41,99 €
Akcia -21% Continental Cross King 26x2.2" ProTection plášť, TLR, kevlar
44,99 €
-21%
MOC 74,99 €
savings Schwalbe SMART SAM 26x2.25" Performance Addix plášť, drôt
17,59 €
savings
MOC 31,99 €
savings Schwalbe ROCKET RON 26x2.1" Performance Addix plášť, kevlar
22,99 €
savings
MOC 43,99 €
savings Schwalbe ROCKET RON 26x2,25" Performance Addix E-25, plášť, TLR, kevlar
23,99 €
savings
MOC 44,99 €
savings Schwalbe Land Cruiser Plus 26x1.75" PunctureG TwinS plášť, drôt, reflex
16,29 €
savings
MOC 28,99 €
-25% ACID Super Light 29" x 2.0-2.2" duša, galuskový ventil 40 mm
7,49 €
-25%
MOC 9,95 €
savings Continental MTB 28/29"x 1.75-2.5" duša, autoventil 40 mm
3,69 €
savings
MOC 8,99 €
-30% Specialized Thorn Resistant 26 x 2.0-2.3" duša, galuskový ventil 38 mm
10,49 €
-30%
MOC 14,99 €
-24% ACID MTB Downhill 29 x 2.4 - 2.8" duša, galuskový ventil 40 mm
6,79 €
-24%
MOC 8,95 €
savings Pirelli SPORTUBE 29"x 2.4-2.6" duša, galuskový ventil 48 mm
4,09 €
savings
MOC 11,59 €
savings Continental MTB 26"x1.75–2.50" duša, galuskový ventil
5,19 €
savings
MOC 9,99 €
Keďže sme štartovali pri hromadnom štarte 1200 pretekárov z posledných pozícií (lebo sme prišli neskoro na štart) užili sme si trochu oddychu v zápche pred ťažším zjazdom. Ešte pred prvou občerstvovačkou sa v stúpaniach pelotón potrhal. Všimol som si, že moja partnerka nebude mať problémy so silou. Začala mi dávať v každom väčšom stúpaní jednu dve serpentíny odstup. Asi v polovici etapy som chytil bočný prieraz galusky na zadnom kolese, ale po úpornej práci s lepidlom a pumpou sa mi to podarilo opraviť. Od vlani tvrdohlavo používame galusky TUFO nalepené na vysokých ráfkoch. Takých vysokých že sa zle fúkajú. Ale dobre jazdia. Katka ma počkala pod zjazdom a pokračovali sme v etape až po záverečné kilometre po železničnej trati. Prvý úsek mal iba pár metrov a tak sme sa celkom pobavili ale druhý úsek bol dlhý 12 km a to už prestala byť zábava a bolo to utrpenie.
V cieli som mal toho dosť. Čas jazdy 8,26 hod. Okrem rôznych iných superlatívov je Cape Epic skvele zorganizovaný. Po dojazde do cieľa vám organizátori zoberú bike do umývačky, keď im zakážete umyť Lefty tak ju neumyjú a pošlú vám SMS, že máte bike umytý a zaparkovaný v bikeparku, dostanete balíček s jedlom, idete si zobrať tašku s osobnými vecami, obsadíte si stan s matracom a idete do sprchy. Pred večerou dostanete ďalšiu sms so svojimi výsledkami a informáciou, z ktorého sektoru štartujete nasledujúci deň.
Druhú stage Ceres-Ceres, 90 km, 1625 m prevýšenia sme začínali zo sektoru F . Trasa viedla po úpätí kopcov a po prvých pár kilometroch jablkovými sadmi sa zmenila na single track.
Obaja sme spadli ( každý inde) a Katka dostala rýchlokurz zjazdovej techniky. Keď sa za vami tlačí 300 pretekárov učíte sa rýchlo. Na trati bolo dosť piesku ale trochu na tom vieme jazdiť a naše obutie (TUFO XC4 2,25) sa ukázalo ako výnimočne dobré na piesok. Etapu sme dokončili v čase 7,42.
Tretia stage Ceres-Ceres, 115 km, 2280 m prevýšenia sa niesla v znamení technických problémov . Po 30 km sa mi pri jazde v stoji rozišli kľuky. Najprv som si myslel, že som odlomil pedál, ale potom som zistil, že praskla zaisťovacia podložka na ľavej kľuke a aj po opätovnom nasadení kľuky išla von. Katka ma dotiahla na najbližšiu farmu, kde som domácich poprosil o pomoc a tí v garáži vykutrali podobnú podložku. Zázrak. Našťastie nasledovalo prudké stúpanie a v ňom sme trochu zmenšili získanú stratu. Po ďalších pár desiatkach kilometrov ma moja zadná galuska nadobro opustila. Poučený z predošlých neúspechov som niesol náhradnú aj s páskou a nasledovala relatívne rýchla výmena. Ďalšie problémy už neboli, mierne sme zvoľnili tempo, pretože som sa bál ďalšieho prierazu na nepríjemných kameňoch a skončili sme s časom 9,26 hod. Ešte teraz mi tŕpne krk keď to píšem.
Štvrtá stage Ceres-Worcester 86km, 1640 m prevýšenia. Začali sme sa potýkať so žalúdočným problémom. Vypustili sme gely, zeleninu, mäso a recovery drink. Etapa začala v pohode a po polovici som z nej mal dobrý pocit. V jednom zjazde som sa na chvíľu nesústredil a hodil som tigra do hlbokej priekopy. Tak nádherne som si vrazil mojimi karbónovými riadítkami do triesla, že som podcenil ich prasknutie. V snahe rýchlo pokračovať som na to opäť naskočil a frčal ďalej držiac riadítka za ľavú stranu a vpravo od predstavca. Na prvom väčšom hrbe sa zlomili úplne a nasledoval druhý tiger s rozbitím obočia okuliarmi a následným mohutným krvácaním. Kdesi som čítal, že zlomené riadítka chlap opravil konárom. Urobil som to isté.
Z najbližšej vŕby som odlomil vetvu, napral som ju do riadítok a skúšal som to ďalej. Moc to nešlo, pružila. Pod zjazdom stál doktor, ktorý mi umyl tvár, zastavil krvácanie a čiastočnou jazdou a usilovným pochodom sme po 12 km dosiahli občerstvovačku. Už o mne vedeli a mechanik mi požičal na dojazd riadítka z vlastného biku. Bol to úžasný pocit zasa sa držať ničoho pevného. Stehno bolelo a tak sme sa iba vliekli aby sme stihli cut off time. Podarilo sa a po 7,59 hod sme boli v cieli.
Stage 5 Team Time Trial. Tento deň sme považovali za oddych. Jazdila sa časovka na 27 km, 860 m prevýšenia. Včerajší príchod na biednej pozícii nám priniesol štart o 08.05 hodine. Trať bola veľmi pekná a po 2.09 sme už boli späť a relaxovali sme pred dlhou nasledujúcou etapou. Víťazný team Sauser - Stander to preletel za 1.05.
Stage 6 Worcester-Oak Walley 123km, 2240 m prevýšenia. Už sme si asi vybrali náš prídel problémov, trať som čiastočne poznal z minulého roku a tak sme veselo (aspoň ja) nastúpili na štart. Prvých 25 km bolo po asfalte a nezapájali sme sa do závodenia balíkov. Išli sme si svoje tempo a zohrievali sme nohy. Nasledovali pieskové single a stúpania čo nám celkom vyhovovalo a opäť kúsok asfaltu v divoko jazdiacom balíku. Po prechode na šotolinu som si na budíku všimol že máme 55 km a čas je 5,25 hodiny. Takže nestíhame cut off. Začal som nastupovať a poháňal som Katku aby pridala. Asi po 20 km svižného tempa som si všimol, že mi neukazuje počítadlo kilometrov ale beží iba čas. Preto boli všetci, okolo ktorých sme sa hnali, takí kľudní.
V pohode sme vystúpali 600m stúpanie v kuse, občerstvovačka a dlhý mohutný stupák cez hrebeň do údolia Oak Walley. Skoro ako na Ironbiku. Bolo veľa piesku a tak sa nám jazdilo dobre. Na hrebeni začal fúkať silný studený protivietor. Ten nás sprevádzal až do cieľa. Tesne pred cieľom nás predbiehal osamotený jazdec, ktorý si radostne pískal. Na poslednom prudkom zjazdíku, ktorý už bol takmer v tábore sme ho našli ako sa zbiera zo zeme. Keď sme prechádzali okolo neho už si nepískal. Doba jazdy 8,09 hod.
Stage 7 Oak Walley- Oak Walley 99km, 2160m prevýšenia. Nádherná etapa začala jazdou po okrajoch viníc. Vinič rastie na piesku. Krátke a strmé stúpania rýchlo potrhali náš štartovací sektor ( celé preteky sme udržali sektor F) a príjemne sa jazdilo. Po prechode do vedľajšieho údolia nasledovala jazda po singloch, ktoré domáci volajú „The Beeatch“ –pláže a začali strmé stúpania na Libanonskú vrchovinu. Všetko bolo OK. Katka sa ma držala ako kliešť a ja som sa už celkom dobre cítil. Jediný problém bola zima. Napriek jazdeniu vo vetrovke Katka prechladla, pretože po prejazde hrebeňa sa rozpršalo. Po chvíli dažďa sme sa opäť dostali do singlov ale zjazdových. My sme išli opatrne (poučený s predchádzajúcich dní) a videli sme tri poriadne pády. Jeden na koleno v kameňoch, druhý raz som za sebou začul výkrik a vravím si tá narazila do stromu. Keď som sa obzrel akurát som vide chlapa na horizonte ako letí cez riadítka a posledný bol najlepší. Ten vo veľkej rýchlosti vyletel z biku do potoka asi 4m od trialu rovno pred fotografom. Ten v úžase prestal fotiť a bežal ratovať pretekára. Chlap bol tvrďas za chvíľu nás už predbiehal. Domáci sa na stavbe singlov vybláznili a na jednej lúke dlhej asi 400metrov sme najazdili až 2,5 km. Bez závad sme dorazili do cieľa. Doba jazdy 7,20 hod.
Stage 8 Oak Walley – Lourensford 65km, 1640 m prevýšenia. Po vlaňajších skúsenostiach som sa trochu obával hromadného štartu a následných zápch ale mali sme lepšiu pozíciu a dosť sily. Hoci bol posledný deň potrebovali sme ju. Usporiadatelia vymysleli novú trasu, ktorá viedla cez sedlo vysoko v horách. 10 km okruh cez prírodnú rezerváciu Hottentots Holland.
Úžasný záver. Katka sa držala dobre ale mala zapálené hrdlo a nemohla hovoriť. Doba jazdy bola 4,48 hod. a skončili sme v mixoch na 40 mieste v celkovej klasifikácii na 388.Na E***** je taká tradícia, že absolventskú medailu vám odovzdáva víťaz pretekov, ktorý čaká aj na poslednú dvojicu. Nám ju odovzdal Karl Platt z tímu Bulls.
Nasledovala umývačka, sprcha, košík s jedlom a fľašou vína vyprodukovaného špeciálne pre Epic, a cesta na hotel. Záverečnej párty známej ako Stage 9 sme sa nezúčastnili. Nasledovné 2 dni Katka preležala v posteli a leteli sme domov. Na začiatku pretekov sa Katka odhadovala na absolvovanie tak 2 etáp, a nechcela o vstupe do lotérie o entry na 2011 ani počuť. Ale už pomaly mení názor.
Riaditka boli Schmolke, už mali všeličo za sebou, keď som prešiel na solídny kus železa od RaceFace tak to bol teda rozdiel v pohodlí.
Pozoruhodné je že stále ešte držia pedále CrankBrothers 4Ti. Už ich používam od TransRockies 2008 a dvakrát som vymenil črevá.
Prašné prostredie ani moc nevadilo, každý deň bol kvalitný umývací servis. Zakázal som unývať Leftyny aj predstavec a hlavové ložiská prežili v oveľa lepšom stave ako vlani.
inak o Katke pomerne vela info aj na zahranicnych strankach...
100% učasť
Vzájomná dôvera a lojalita je pre fungovanie počas týchto pretekov základom. Tohtoročná štartovka ponúka veľa zaujímavých mien a naše ambície máme dokončiť v prvej desiatke.
A čo nás opäť prilákalo? Dobrá organizácia, perfektné traily a atmosféra nás prilákali opäť na štart týchto výnimočných a legendárnych pretekov dvojic. Janka má za sebou už 6 " E*****v", prvý krát ho absolvovala v mixe v roku 2008 spolu s Tomášom Legnavským, našim organizačným guru na všetky výpravy.
Preteky sú náročné z hľadiska logistiky,každý rok bojujeme s financiami. Bohužiaľ sa nám opäť nepodarilo zohnať si tímového sponzora. Janka oslovila pár potenciálnych partnerov, no neúspešne.
Janke na letenku prispeli Rubena tyres a preto sú titularnym sponzorom na jej drese. Rubeny sa osvedčili v náročnom africkom teréne už počas niekoľkých
" E*****v". Ešte nie je rozhodnutá ohľadne vzorku, či hrubší Scyllach, alebo jemnejší Rascal.
Materiálne pomohli Sloger, Force bicycle components, Northwave,Crankbrothers Nyna, Squirt, Magura a Ivan Dvořák, Sportlab, ktorí sú Jankinými materialovymi sponzormi aj počas sezóny. Ján Koba pomohol s bikom https://koba.ch/de/kategorien/cross-country-fully . Patrí im veľká vďaka, bez ich pomoci by to bolo ešte náročnejšie.
Martina pôsobí tento rok v D2mont Meride, ktorá ju podporila materiále novým bikom Merida. Preteky Cape Epic sú naša vlastná akcia, a preto názov tímu je spojenie našich tímov. Sme radi,že sme sa dali dokopy,rozumieme si a sme výkonostne na podobnej úrovni.
Preteky považujeme aj za dobrý rozbeh do sezóny, Martina sa plánuje venovať viac maratónom, Janka si chce "stihnúť"aj nejaké to cross-country a cestné preteky. Nie sme profi cyklistiky, takže si svoj program vytvárame sami. Opäť plánujeme spolu preteky 4 islands z Epic series, kde sme vlani obsadili skvelé 3.miesto.
Na začiatku nášho tripu do Afriky nám Qatar airways zmenili podmienky prepravy bicyklov a tak sme biky museli kompletne rozobrať, vrátane zadnej stavby, aby sa zmestili do krabice celkových rozmerov 158 cm a neplatili sme zbytocne za prepravu bicykla.
Aspoň sme tak prečistili ložiská a šrouby od piesku po februárovom sústredení a etapových pretekoch S1 UCI kategórie na 4 stage Lanzarote, kde Janka obsadila 3.miesto a Martina štvrté.
Ešte v deň odchodu sa riešil Jankin dres, nakolko Cape Epic vydal nové pravidlá pre veľkosť a umiestnenie sponzorov. Cestou od výrobcu Nyna sa niekde omeškal a tak sme museli kuriéra ponáháňať po pezinskom okrese.
Tento ročník e***** začína v nedeľu úvodným prológom, ktorý sme už absolvovali a v roku 2023 skončili na 4 mieste. Uvidíme ako sa nám zadarí tento rok, tak držte palce
https://www.epic-series.com/capeepic-event-route
Prológ
O včerajšom prológu stačí napísať holé fakty, 26 km / 750 VM a celkovo 9 miesto v ženách. Pretože bol tak nádherne zdokumentovaný na YouTube s naozaj veľkým obrazovým priestorom pre naše duo, že každý si môže pozrieť na YouTube (od 4:17)
https://www.youtube.com/live/6B9y-iwPwpk?si=4JETFL1LN8Xmk-X_
1.etapa
Dnes sa išla prvá ostrá etapa 92km / 2750Vm, prvá polovica naháňačka v otvorenom teréne a ostrom verte a prachu s množstvom pádov, druhá časť strmé kopce. V kľúčovej časti sme mali technický problém s radením. Traily už boli výživné aj hore, aj dolu. Uphill nám ide dobre, tak hádam nám to vydrží. Našťastie sa nám vyhli defekty a pády na rozdiel od iných tímov, aj dnešná líderka mala defekt . My nemáme back up tím, tak musíme dávať pozor, aby sme pre sekundy nestratili celé preteky.
Maťa: “dnes v podstate začal pravý Cape Epic a prvá etapa bola náročná a kopcovitá . Zo začiatku sme sa držali v hlavnej skupine asi až po 40 kilometer, od štartu sa strašne prášilo a preto bolo aj viacej pádov, našťastie my sme sa tomu vyhli . Postupne sa skupina v trailovej časti začala trhať a ku koncu začali pribúdať veľmi strmé kopce. Ja som mala nahodený 34 zubový prevodník, takže som sa dnes trochu v kopcoch vytrápila, ale zvládli sme to a do cieľa sme prišli na 10 mieste čo nás potešilo
https://www.youtube.com/live/Sz0IhwfAw20?si=7YTGmXeroC1H1dPo
Výsledky (aj live timing):
https://my.raceresult.com/329222/results
Baby drzte sa!
2 etapa
druhou etapou bola časovka na 66km / 950 Vm v zväčša zvlnenom teréne s jedným kopcom na záver a postupne silnejúcim vetrom, ktorý nás vytrápil a stratili sme sily, čas aj priebežné poradie v cieli 13 miesto a celkovo 11 té so stratou necelú minútu na top10.
Maťa: Už od štartu som vedela že dnešná časovka sa mi nepôjde moc dobre, zatavené nohy z predošlej etapy dali poriadne zabrať .... Dnes som si musela kúpiť 32 zubový prevodník, pretože kopce na tohtoročnom E***** sú poriadny zaberák .... Takže uvidíme ako to pôjde zajtra dúfam že aspoň pocitovo lepšie.
Na stredu je plánované skrátenie etapy kvôli teplu.
dnes sa ide skrátená veľmi kopcovitá a horúca etapa z pôvodných 90km / 2600Vm skrátené na 78km / 2450 Vm. Už vieme, že naše duo dnes zabojovalo a nielenže zmazali včerajšiu stratu, ale nakoniec prišli do cieľa 8me, čo ich posunulo v GC na 9 miesto
O podmienkach svedčia aj dva pády líderiek, kde Annika vyletela z trailu a Selena Gomez ľahla v klopke. V poradí druhé Looser a Skardu oblievali po dojazde vodou a tretie rovno vhupli do lavóru s ladom.
Maťa: Organizátori nám skrátili trať kôli horúčavám asi o 12 km. Dnes som už mala 32 prevodník a bolo to o dosť lepšie, pretože kopce sú krátke ale strmé. Bolo aj veľa pádov v trailových zjazdoch. Každý kto išiel v skupine tak mal problém vidieť, lebo sa prášilo. Mali sme dobrý úvod a postupne sme sa dostávali dopredu. Ľudia ktorí nalievali pretekárom vodu v občerstvovačkách si zaslúžia potlesk, pretože asi každý pretekár potreboval rýchlo doplniť vodu a ísť ďalej a oni to zvládali na výbornú.
Zajtra sa má začať postupne ochladzovať tak uvidíme čo všetko nás este čaká...
Len pre zaujímavosť, dnešný KOM získal Stošek & Alleman a v dámach líderská dvojica.
4 etapa
80 km / 1950 VM
Zatiaľ asi najkrajšia etapa. Zo začiatku sme išli v hlavnej skupine, neskôr v prvom trailovom stúpaní sa to začalo trhať. Prachu bolo dnes až až v zjazdoch bola veľmi zlá viditeľnosť a tak bolo treba dávať pozor etapá plna krásnych trailov, ktoré Južná Afrika prináša boli dnes neskutočne držíme si 9 miesto, ešte sa môže kadečo udiať ...
Vonku už začína poprchať, uvidíme čo bude zajtra