Robíte tu (poniektorí) z komára slona. Zameriavate sa na problém, ktorý reálne pre široké masy nie je žiadnym zásadným problémom. Zásadný je len tu medzi niekoľkými jednotlivcami, ktorým proste vadí, že niekto môže ísť na električke rýchlejšie, ako 25km/h. Ja chápem, že to nie je správne a že taký bajk je defacto motorka. Ale zbytočne to zveličujete a volanie po ďalšom uťahovaní skrutiek sa vypomstí zákonite aj vám. Ono je technicky totiž úplne jedno, či sa valím dolu kopcom bez pedálovania 55km/h na klasickom bajku, alebo idem 55km/h na tej električke. V oboch prípadoch idem 55km/h a nerobím nič. Mal by som dostať postih za tú jazdu dolu kopcom? Mali by na bajkoch automaticky zareagovať brzdy, ak prekročím 25km/h? Na jednej strane väčšine vadia rôzne nezmyselné regulácie, obmedzenia a zákazy. Na druhej strane však po nich voláte, ak sa to zrovna vám hodí do krámu.
Ja nie som anarchista a som za to, aby sa dodržiavali elementárne pravidlá a nedochádzalo k poškodzovaniu ostatných. Ale poškodzuje vás nejako majiteľ odblokovaného elektrobicykla? Poškodzuje tým nejako záujem väčšiny? Máte nejaký konkrétny príklad smrteľného alebo aspoň vážneho úrazu, ktorý by sa nestal, ak by v nehode nefiguroval zťp bajk?
Ono je predsa len rozdiel, ci sa dolu kopcom vali 55 km/h 70 kg cyklista na 7 kg cestaku alebo 120+kg jedinec jatocnej vahy na 30 kg kovadline. Co myslis, kto z nich v pripade hroziacej kolizie skor svoj stroj ubrzdi a umanipuluje? Dovod, preco e-biky maju obmedzenu podporu len do 25 km/h je prave v ich horsej manipulovatelnosti a brzdnej drahe.
Takéto porovnanie by ma celkom zaujímalo. Light súprava vs ťažká ebike súprava. Máme tu akýsi fakt, ktorý logicky by aj sedel....brzdiť niečo ťažké vs. ľahké..... Len akosi nám ušli premenné v tom porovnaní. (konštrukcia bŕzd, plášte, priemery kotúčov, zmesi platničiek...atď) ....aby sme toho ľahkého borca na cesťáku nenašli po dlhej šmykovej čiare váľať sa za zvodidlami....
Nie len horšia manipulovateľnosť. Zjazd 55km/h si môže dovoliť iba ten, kto ten kopec najprv vyjde. Požičali si ebike a odvážala ich horská služba. Aj tak väčšinou jazdia len roviny, ide cez dedinu 60km/h bez pedálovania, nohy ako kačica, bez prilby a v zákrute dostane šmyk, lebo krajnica popraskaná. Na križovatke sa tetka postavila na pedál ebiku a výšmarilo ju to pod kamion čo odbočoval dolava a ešte náves bol v križovatke.
Práve pre takýchto ľudí nie je ebike vhodný. Otvoriť v novom oknethumb_up1thumb_down
Takéto porovnanie by ma celkom zaujímalo. Light súprava vs ťažká ebike súprava. Máme tu akýsi fakt, ktorý logicky by aj sedel....brzdiť niečo ťažké vs. ľahké..... Len akosi nám ušli premenné v tom porovnaní. (konštrukcia bŕzd, plášte, priemery kotúčov, zmesi platničiek...atď) ....aby sme toho ľahkého borca na cesťáku nenašli po dlhej šmykovej čiare váľať sa za zvodidlami....
Ze premenne . Jednoduche zakony fyziky. Ale viem, ze v dnes leti spochybnemie cohokolvek aj za cenu zosmiesnenia sa.
ako potom riesit toho 120kg cyklistu na klasike vs 65kg pavúk na 30kg ebiku? Zakony fyziky to neroslisuju.
Aká je vysoká pravdepodobnosť, že stretneš takúto dvojicu, alebo aj jednotlivca?
Ak by na tom cesťáku sedel aj vyšportovaný 120 kg kulturista, tak ten ti do kopcov nepôjde, lebo to proste neudýcha.
Ťažší bicykel so skvelou brzdovou sústavou, plášťami brzdí určite lepšie ako 7kg cesťák s ľahkým jazdcom...Vy ste tu celkom na úrovni myslitelia, ale najazdené asi moc nemáte...ani na mechanike ani na elektrike. Také teoretické žvásty - to vám celkom ide.
Ty si celý profík. A videl si profíkov aj len tak brzdiť z 90 do nuly a porovnávať s ebajkermi? Točíš porovnávanie proti éčkam a ideš tu miešať profíkov na TDF....škoda sa baviť s takýmito ľuďmi....Fakt nula jazdíte a tu mudrujete po fórach vaše ničím nepodložené úvahy. Si niekedy porovnaj brzdnú silu cestnej sady na 140mm kotúčoch a tých oblúd čo sa dávajú s 220mm kotúčmi na éčkach...namiesto trepania o 90km/h na cestných pretekoch o čom tu nebola vôbec reč.
copyrightpreview.redd.it preview.redd.it
prave preto, aka cast populacie na tom jazdi, je dolezite zakazovat cipy...
cipnuty bike rovnako ako rozbehnute auto je smrtiaca zbran, pre posadku alebo okolie.
Uz sa ani necudujem ako nam dopadli volby ked tu toto citam. Je to ako pri autach, najviac kritizuju automaticke prevodovky ludia co na nich nikdy nejazdili ale vsetkych presvedcuju, ze su zle.
Nie, tu netvrdíme že elektrické bicykle, ktoré sú mimochodom zhuba cyklistiky, sú nutne a vždy zlé. Pistovi aj ostatným dôchodcom ich radi doprajeme. Robíme si však srandu zo slabonohych postpubertakov ktorí vlastne nikdy neskúsili jazdiť za vlastné, na svojich nacipovanych babetach sa považujú za športovcov v lycre a kožušinke a navyše veľká väčšina tejto skupiny jazdí tak, že sú rizikom nielen pre seba aj pre okolie.
prave preto, aka cast populacie na tom jazdi, je dolezite zakazovat cipy...
cipnuty bike rovnako ako rozbehnute auto je smrtiaca zbran, pre posadku alebo okolie.
Nemá mať náhodou majiteľ využívajú túto zťp-motorku zo zákona povinné zmluvné poistenie?
Všetko čo má podporu nad 25 km/h myslím do toho spadá. Tu by sa mal ten zákon upraviť čo sa týka represií a nekompromisne to začať kontrolovať či majú tieto poistenia a ak nie, tak zabavovať rovno na mieste tieto vozítka a aj tie čo sú čipnuté aj keď to nemusí spadať do tej skupiny povinnej poistky. No je to už nezákonná úprava, tak ako ti za tmavé sklá na aute zadržia techničák a nechajú ťa odstaviť auto a pošlú pešo.
Priamo na mieste je dosť ťažké dokázať či je e-bike odblokovaný. Ľahšie to je pri e-bikoch, kde nemusíš pedalovať, tam sa to dokázať dá na mieste. Riešením by možno bolo zaviesť PZP na každý e-bike + vodičák ako na malú motorku. Rovnako aj na e-kolobežky. Ale na to asi veľká vôľa na zmenu zákona/ov nebude.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ja nie som anarchista a som za to, aby sa dodržiavali elementárne pravidlá a nedochádzalo k poškodzovaniu ostatných. Ale poškodzuje vás nejako majiteľ odblokovaného elektrobicykla? Poškodzuje tým nejako záujem väčšiny? Máte nejaký konkrétny príklad smrteľného alebo aspoň vážneho úrazu, ktorý by sa nestal, ak by v nehode nefiguroval zťp bajk?
Práve pre takýchto ľudí nie je ebike vhodný.
Otvoriť v novom okne thumb_up1thumb_down
Ze premenne
Aká je vysoká pravdepodobnosť, že stretneš takúto dvojicu, alebo aj jednotlivca?
Ak by na tom cesťáku sedel aj vyšportovaný 120 kg kulturista, tak ten ti do kopcov nepôjde, lebo to proste neudýcha.
prave preto, aka cast populacie na tom jazdi, je dolezite zakazovat cipy...
cipnuty bike rovnako ako rozbehnute auto je smrtiaca zbran, pre posadku alebo okolie.
cipnuty bike rovnako ako rozbehnute auto je smrtiaca zbran, pre posadku alebo okolie.
Nemá mať náhodou majiteľ využívajú túto zťp-motorku zo zákona povinné zmluvné poistenie?
Všetko čo má podporu nad 25 km/h myslím do toho spadá. Tu by sa mal ten zákon upraviť čo sa týka represií a nekompromisne to začať kontrolovať či majú tieto poistenia a ak nie, tak zabavovať rovno na mieste tieto vozítka a aj tie čo sú čipnuté aj keď to nemusí spadať do tej skupiny povinnej poistky. No je to už nezákonná úprava, tak ako ti za tmavé sklá na aute zadržia techničák a nechajú ťa odstaviť auto a pošlú pešo.